۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۹۲۰۲
امام جمعه شهر آوج:

نامه رهبر انقلاب راهنمایی جامع برای جوانان تشنه حقیقت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر آوج نامه رهبر انقلاب را یک راهنمای جامع برای جوانان تشنه حقیقت اسلام برشمرد و گفت: مفاهیم عمیقی در این نامه وجود دارد که جوانان تشنه دانستن حقیقت را، به سمت معرفت و شناخت دین آسمانی اسلام رهنمون می سازد.
سيد ضياءالدين هاشمي

حجت الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی، امام جمعه شهر آوج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپایی گفت: هدف معظم له از نگارش این نامه که دومین نامه ایشان خطاب به جوانان اروپایی است بصیرت دهی نسبت به حوادث اخیر در جهان اسلام و کشورهای مختلف جهان است.

 

وی ادامه داد: مردم کشورهای مختلف جهان به ویژه در اروپا با تبلیغات شدیدی بر علیه دین اسلام روبرو هستند، از این رو آنها به ویژه جوانان غربی درصدد دانستن ریشه و علت این امر و تلاش برای اسلام هراسی از سوی گروه های خاص است.

 

حجت‌الاسلام هاشمی نامه رهبر انقلاب را یک راهنمای جامع برای جوانان تشنه حقیقت اسلام برشمرد و افزود: مفاهیم عمیقی در این نامه وجود دارد که جوانان تشنه دانستن حقیقت را به سمت معرفت و شناخت دین آسمانی اسلام رهنمون می سازد.

 

وی با بیان این که این نامه اهداف پشت پرده دنیای غرب را که به دنبال اسلام هراسی هستند تا منافع خود را از این راه به دست آورند آشکار می سازد و کسانی را که به دنبال دانستن و شناخت اسلام هستند را راهنمایی می‌کند.

 

نامه رهبر انقلاب راهگشا و هدایتگری مناسب برای جویندگان حقیقت است

امام جمعه شهر آوج تأکید کرد: این نامه می‌تواند راهگشا و هدایتگری مناسب برای جوانان در جهت شناخت دنیای واقعی اسلام باشد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به رموز علت خطاب قرار گرفتن جوانان در نامه‌های رهبری انقلاب، عنوان کرد: جوانان در تمامی جوامع تحول پذیر و همواره به دنبال دانستن حقیقت هستند و حاضرند در این راه حتی خود را نیز متحول کند.

 

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: کسانی که سنی از آنها گذشته کمتر تحول در آنها ایجاد می شود و معمولا اعتقاداتشان ثابت می ماند اما جوانان با دانستن حقیقت به آن سمت رفته و تحت تاثیر واقعیت و حقیقت قرار می گیرند.

 

وی تصریح کرد: جوانان اهل ریسک‌پذیری هستند و می توانند به راحتی حقیقت را پذیرفته و متناسب با آن مسیر خود را به طور کامل تغییر دهند از این رو محور سخنان و نامه های رهبری معظم انقلاب نیز بیشتر جوانان هستند.

 

جذابیت اسلام سبب گرایش به دین اسلام و ترس و واهمه دشمنان شده است

وی به موج گرایش به اسلام در میان مردم کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: دشمنان با دیدن برتری فرهنگ اسلام و جذابیت آن که سبب گرایش روزافزون جوانان و مردم در کشورهای مختلف جهان به دین اسلام می‌شود، تلاش می کنند تا راهی برای جلوگیری از این موج گرایش به اسلام ایجاد کنند.

 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: این جذابیت اسلام واقعی است که سبب گرایش به دین اسلام شده است و همین هم ترس و واهمه شدیدی را برای دشمنان ایجاد می کند.

 

امام جمعه شهر آوج با اشاره به تلاش دشمن برای غلبه بر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و ترویج فرهنگ غربی در کشورهای مختلف عنوان کرد: دشمنان تلاش می کنند تا با کشاندن جوانان در کشورهای مختلف به ویزه در کشورهای جهان اسلام به سمت اعتیاد، فساد و فحشاء، ایجاد شبهات فکری و اعتقادی و ایجاد فرقه های گوناگون که ساخته و پرداخته خودشان است و ریشه آنها در غرب و آمریکا پایه ریزی شده بر روی جوانان تاثیر گذاشته و فرهنگ غرب را در میان آنها ترویج دهند.

 

اسلام سنگرهای مختلف غرب را در دراز مدت فتح خواهد کرد

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: در حقیقت دشمنان تلاش می کنند تا جوانان جویای حقیقت را به سمت سراب برده و به جای معنویات و حقیقت، آنها درگیر نقشه های شومشان شوند.

 

وی با بیان این که نقشه های شوم دشمنان در جهت جلوگیری از گسترش برتری اسلام انجام می شود، خاطرنشان کرد: ممکن است در کوتاه مدت نقشه های و توطئه های دشمنان بر روی عده ای تاثیر بگذارد اما در دراز مدت اسلام با منطق محکم و کلمات و دستورات قاطع و برگرفته شده از فطرت آدمی پیروز خواهد شد.

 

امام جمعه شهر آوج تأکید کرد: دین اسلام روز بروز در جهان و کشورهای غرب، سنگرهای مختلف را فتح کرده و جوانان را به سمت حقیقت رهنمون خواهد کرد.

 

باید نامه و سخنان معظم له به صورت گستره انتشار یابد

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه علاوه بر جوانان اروپایی جوانان کشورمان نیز می‌توانند از این نامه بهره های بسیار ببرند، گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان یک دیده بان مطلع و هوشیار رصد کاملی بر امور مختلف کشور و جهان دارند لذا جوانان می توانند از کلمه کلمه روشنگری‌های ایشان بهره‌مند شوند.

 

وی افزود: باید این نامه و سخنان معظم له به صورت گستره انتشار یابد و علما و دانشمندان و صاحبان فکر کشورمان در گفت‌وگو با جوانان غربی به تحلیل و تفسیر این نامه و نکات اشاره شده در آن بپردازند.

 

حجت الاسلام هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه ها و شبکه های اجتماعی نقش پر رنگی در انتشار مضامین این نامه بر عهده دارند و باید در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند تا این نامه به دست مخاطبان آن در جای جای جهان برسد./955/302/ب2

ارسال نظرات