۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۳۰۹۲۳۸
نماینده مجلس:

حماسه اربعین حسینی فراتر از مرزهای سیاسی و قومیتی است

خبرگزاری رسا ـ قاضی زاده گفت: این که یک جمعیت میلیونی از بسیاری کشورها برای حبّ اهل بیت(ع) و در رأس آن امام حسین(ع) در حماسه عظیم اربعین حسینی حضور یافتند به معنای برداشته شدن مرزهای سیاسی، قومی و جهانی‌سازی واقعی است.
اربعين حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش تجلیل از خادمین اربعین حسینی مدیریت شهری مشهد با حضور خادمان اربعین امام حسین(ع)، سرکنسول عراق در مشهد، نماینده وزارت امور خارجه در شمال شرق و دیگر مسؤولان استانی، پیش از ظهر امروز در محل تالار بزرگ شهرداری مشهد برگزار شد.

 

نصیر عبدالمحسن، سرکنسول عراق در مشهد در این همایش با اشاره به وضعیت سخت زائران امام حسین(ع)، اظهار کرد: مسیری که در گذشته زائران برای زیارت عتبات در کربلا و نجف از آن عبور می کردند به جاده مرگ معروف بود درحالی که هیچ هیأت و موکبی نیز در طول مسیر وجود نداشت.

 

وی افزود: عده ای نیز مخفیانه و با ترس، مقداری غذا در مسیر راه می گذاشتند و به سرعت بر می گشتند و مهم تر از همه عدم امنیت جانی افراد و این که گاهی نیمی از آن ها به کربلا نمی‌رسیدند و در بین راه کشته می شدند، ولی با سقوط رژیم صدام از سال 2003 اقدامات مؤثر در جهت فراهم آوردن زیارت زائران حسینی ایجاد شد و در نخستین اقدام، آمار زائران مشرف شده به عتبات کربلا از سه میلیون تا هشت نفر آغاز و در فاصله این سال ها، امسال به بیش از 22 میلیون نفر رسید.

 

سرکنسول عراق در مشهد خاطرنشان کرد: کاربرد برخی واژه ها همچون «خادم» برای افراد در زبان عربی، نشانه شرمساری و خواری است ولی این واژه وقتی برای اهل بیت(ع) به کار برده می شود، شرافت بخش و درخصوص خادم امام حسین(ع) افزون بر شرف، جهادی بزرگ نیز مطرح است.

 

وی بیان کرد: امروز خادمی امام حسین(ع) برای ما افتخار است و در اربعین حسینی تنها رسانه‌های غربی گستردگی این مراسم بزرگ را نشان ندادند، اما جمهوری اسلامی ایران و عراق به خوبی این مراسم جهان تشیع و همبستگی آنها را نشان دادند.

 

عبدالمحسن با اشاره به انعکاس رسانه ای عظمت اربعین حسینی، تصریح کرد: هیچ گونه تبلیغات و انعکاسی از سوی رسانه های غربی در خصوص ایام اربعین انجام نشد و فقط جمهوری اسلامی ایران و عراق به طور کامل این مراسم عظیم جهان تشیع و همبستگی مسلمانان را به جهانیان نشان دادند و این در حالی است که اگرچه زائران کربلا چندین برابر مناسک حج بودند ولی از آغاز نخستین روزها مراسم حج از سوی رسانه های غربی انعکاس داده می شوند و امیدوارم حداقل سایر کشورهای اسلامی نسبت به این اتفاق و زیارت عظیم توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این همایش، برگزاری عظیم اربعین حسینی را کاری بزرگ و زحمتی مجاهدانه خواند و اظهار کرد: بنده آینده جهان اسلام را در جاده اربعین و منتهی به کربلا دیدم که این مسیر در حال تغییر جغرافیای جهان اسلام به عنوان گام نخست و بعد در عالَم است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این که یک جمعیت میلیونی از بسیاری کشورها برای حبّ اهل بیت(ع) و در رأس آن امام حسین(ع) در حماسه عظیم اربعین حسینی حضور یافتند به معنای برداشته شدن مرزهای سیاسی، قومی و جهانی‌سازی واقعی است که اگر چه غرب مدعی آن نیست ولی در حال شکل گیری حول محور «حبّ امام حسین(ع)» است و به طور قطع آینده جهان اسلام را تغییر می دهد.

 

قاضی‌زاده با اشاره به حضور و فعالیت های بی نظیر شیعیان عراق در برگزاری باشکوه اربعین حسینی، تصریح کرد: شیعیان عراق در برگزاری مراسم اربعین امام حسین(ع) ثابت کردند که آماده ظهور امام زمان(عج) هستند چرا که حتی ذره ای از مادیات در این هدف معنوی آن ها دخیل نبود بلکه هر آن چه داشتند با اخلاص کامل در این مسیر به کار گرفتند، در واقع این نمونه ای از جامعه مهدوی است و نشان می دهد که شیعیان آمادگی درک ظهور امام زمان(عج) را پیدا کرده اند./844/202/ب1

ارسال نظرات