۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۳۰۹۳۱۶
رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی:

هیأت‌های مذهبی نباید به میتینگ تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات تبدیل شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که هیأت‌های مذهبی نباید به میتینگ تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات تبدیل شوند، گفت: برخی هدایا به هیأت‌های مذهبی از سوی کاندیداها داده می‌شود که این اقدام تخلف محسوب شده و برخوردهای لازم و قانونی صورت می‌گیرد.
سعيد شبستري، رييس ستاد انتخابات استان آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید شبستری، رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی امروز در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: مقابله با هرگونه انحراف آموزه‌های اصیل مکتب تشیع و نهضت عاشورا بر عهده متولیان مساجد و هیأت های مذهبی است.


وی با بیان این‌که برخی از آسیب‌های موجود در هیأت‌های عزاداری نشأت گرفته از عدم آگاهی و بصیرت عزاداران و سوگواران حسینی است، خاطرنشان کرد: برخی انحرافات در مجالس بانوان و حضور افراد بی‌سواد به نام مبلغ دینی دیده می‌شود که موجب انحراف و تنزل در هیئت مذهبی می‌شود.


شبستری با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران با تأسی از نهضت عاشورای حسینی به پیروزی رسیده است، تصریح کرد: فرزندان انقلابی جان خود را با تأسی به سرور و سالار شهیدان تقدیم اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند و خانواده‌های شاهد نیز همه چیز خود را تقدیم این نظام کردند.


معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که اهداف شوم دشمنان با انحراف در مسیر هیأت‌های عزاداری محقق می شود، تصریح کرد: امروز دشمن برای مقابله با نظام اسلامی ایران با نبرد نرم و مقابله با تفکر حسینی در جامعه وارد میدان شده است، دشمن تلاش دارد به نام اسلام و به نام دین، انحراف ایجاد کند.


وی تصریح کرد: اگر امروز اسلام در تمام جهان در حال رشد و نفوذ است، دشمنان اسلام و تشیع با تولید گروه‌هایی مانند داعش و طالبان درصدد مقابله با این حرکت هستند و عده‌ای فریب خورده دنباله رو این انحرافات شده‌اند و چهره منفی و خشنی از دین اسلام ارائه می‌دهند و آن را دین خشونت و دین وحشی‌گرانه معرفی می‌کنند.


شبستری با تأکید بر هوشیاری و بصیرت متولیان هیأت‌های مذهبی و هیأت امنای مساجد در مقابله با توطئه های ضددینی دشمنان اسلام، گفت: فعالیت ده‌ها شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان و هزاران سایت اینترنتی انحرافی نگران کننده است، این رسانه ها با ایجاد انحراف و بدعت‌ موجب ترویج برخی خرافات در جامعه شده اند.


وی یکی از مهم‌ترین خلأهای موجود در هیأت‌های مذهبی را عدم حضور و سخنرانی روحانیان و علمای حوزوی دانست و خاطرنشان کرد: امروز استان آذربایجان‌شرقی با کمبود روحانی آگاه و به روز مواجه است، خروج هیأت مذهبی از مساجد و چادرزنی در خیابان‌ها و ایجاد جایگاه‌های ویژه برای تماشای دسته‌های سوگواری غیرقابل قبول است.


رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که هیأت‌های مذهبی نباید به میتینگ تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات تبدیل شوند، اظهار داشت: برخی هدایا به هیأت‌های مذهبی از سوی کاندیداها داده می‌شود که این اقدام تخلف محسوب شده و برخوردهای لازم و قانونی صورت می‌گیرد./935/203/ب2

ارسال نظرات