۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۳۰۹۳۱۷
مدیر حوزه علمیه قزوین:

بزرگ‌ترین مشکل کشورهای منطقه نبود ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عباسی بزرگ‌ترین مشکل کشورهای منطقه را نبود ولایت فقیه دانست و گفت: انقلاب در کشورهای منطقه با شعار هیهات منا الذله به وجود آمد اما متاسفانه این تجمعات به خوبی مدیریت نشد.
خانواده شهداي نيجريه خانواده شهداي نيجريه حجت الاسلام علي عباسي در يادواره شهداي نيجريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین عصر امروز در مراسم یادواره شهدای نیجریه که از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین در مدرسه مولاوردیخان و در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد با تسلیت به خانواده شهدای نیجریه این اقدام دولت نیجریه را محکوم کرد و گفت: بزرگ ترین مشکلی که برای کشورهای مسلمان وجود دارد این است که ولایت فقیه در آنجا وجود ندارد.

 

حجت الاسلام عباسی در ادامه تصریح کرد: انقلاب عربی که در کشورهایی نظیر تونس، لیبی، مردم طائف عربستان و همچنین در مصر به وجود آمد همه مردم این کشورها با شعار هیهات منا الذله به میدان آمدند اما متاسفانه این تجمع عربی که در این کشورها به وجود آمد به خوبی مدیریت نشد.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین با تسلیت و محکومیت این اقدام ناجوانمردانه کشتار مردم نیجریه، افزود: دشمنان از این اقدام وحشیانه این هدف را در سر می پرورانند و آن این است که آنها می‌خواهند با اسلام به مبارزه بپردازند.

 

بزرگ ترین مشکل کشورهای اسلامی نبود ولایت فقیه است

این مسؤول به ابعاد شخصیتی عالم مجاهد شیخ زکزاکی اشاره کرد و بیان داشت: این انسان بزرگ الهی و متفکر در اول انقلاب با امام خمینی(ره) دیدار کرده و امام بزرگوار ما مطالبی ارزشمند به ایشان انتقال می‌دهند و همین دیدار سبب شده که این شخصیت برجسته بتواند با حضور در کشور نیجریه تعداد زیادی را به شیعه رهنمون ساخته و این دیدار در وی تحول بزرگی ایجاد کرد.

 

وی به همراهی کشورهایی نظیر آمریکا، اسرائیل و رژیم آل سعود از این اقدام دولت نیجریه، بیان داشت: متاسفانه این کشورها این اقدام وحشیانه را محکوم نکرده و از این اقدام نیز حمایت می‌کنند که جای تاسف دارد.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: رژیم آل سعود در فاجعه منا از مسلمانان نیجریه نیز انتقام گرفتند و بسیاری از شیعیان نیجریه از این اقدام بی تدبیرانه آل سعود در منا به شهادت رسیدند.

 

وی در ادامه بیان داشت: با تبلیغ معارف دینی شیعیان ابتدا انگشت شمار بود اما به مرور تعداد شیعیان به 10 میلیون شیعه رسید و این خطر بزرگی برای دشمنان اسلام بود.

 

حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: در اربعین سال گذشته 15 میلیون شیعه در مجلس عزای حضرت سید الشهدا(ع) و یاران با وفایشان در آن حسینیه تجمع و عزاداری کردند و به غیر از شیعیان اهل تسنن و همچنین مسیحیان نیز در این مجلس شرکت گسترده داشتند.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: آنها به جاذبه تبلیغات شیخ ابراهیم زکزاکی که خیلی قوی، خالص و الهی بود به مبارزه می پرداختند./838/202/ب1

ارسال نظرات