۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۳۰۹۳۲۲
آیت الله موسوی جزایری:

آیت الله بهبهانی از حامیان امام خمینی و انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این‌که آیت الله بهبهانی همواره از حامیان امام خمینی و انقلاب اسلامی بود، گفت: این عالم بزرگ با حضور خود در بیت امام خمینی نقشه رژیم پهلوی برای منزوی ساختن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را خنثی و به همه ثابت کرد که حمایت از امام و انقلاب وظیفه و تکلیف همه است.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، بعد از ظهر امروز در همایش بزرگداشت آیت الله بهبهانی در اصفهان، ضمن بیان خاطراتی از آیت الله بهبهانی گفت: آیت الله بهبهانی همواره در خدمت اسلام بود و خدمات بسیاری را به مردم و به اسلام ارائه کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خاطر نشان کرد: آیت الله بهبهانی تلاش ویژه ای در تحصیل علوم دین داشت و به همین دلیل در اوج جوانی به مراتب بالای علمی در محضر علما در نجف دست پیدا کرد، ایشان پس از اینکه در نجف تحصیلات خود را تا رسیدن به اجتهاد ادامه داد به درخواست مردم به رامهرمز رفت و در آنجا سکنی گزید.

 

وی در ادامه تصریح کرد: آیت الله بهبهانی پس از 38 سال حضور در میان مردم و خدمت به مردم و هدایت و روشنگری آنها بنابر درخواست مردم اهواز به آنجا سفر کرد و در آنجا حوزه علمیه بزرگی را بنا نهاد که در آن علما و طلاب و روحانیان بسیاری به فراگیری علوم دینی مشغول هستند.

 

آیت الله موسوی جزائری نوآوری در فقه و اصول و تخصص در علم تفسیر را از ویژگی‌ای برجسته علمی آیت الله بهبهانی ذکر کرد و گفت: ایشان کتاب بسیار مهمی دارند به نام مصباح الهدایه که با استفاده از آیات قرآن کریم به موضوع ولایت امام علی(ع) پرداخته است و ولایت امام را اثبات می‌کند و در کنار آن نیز روایاتی از ائمه معصومین به عنوان مؤید قول و استنتاج خود ارائه می‌دهند و این کتاب تا به امروز هم مورد استقبال و استفاده طلاب و روحانیان است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمایت‌های آیت الله بهبهانی از امام خمینی در جریان مبارزات ایشان علیه رژیم طاغوت اظهار کرد: آیت الله بهبهانی 20 سال از نظر سنی از امام خمینی بزرگتر بودند اما همواره حامی و پشتیبان ایشان بوده و از انقلاب اسلامی حمایت می‌کردند.

 

وی ادامه داد: آیت الله بهبهانی توجه ویژه‌ای به امام خمینی و مبارزات ایشان داشتند، در زمانی که رژیم منحوس پهلوی به دنبال منزوی ساختن امام خمینی بود آیت الله بهبهانی در جریان سفر خود به قم در بیت امام خمینی حاضر شدند و اقدامات رژیم شاهنشاهی علیه امام خمینی را خنثی کردند.

 

آیت الله موسوی جزائری حضور آیت الله بهبهانی در بیت امام را برنامه‌ای برای خنثی سازی توطئه‌های رژیم شاه علیه علما و بزرگان دین دانست و تصریح کرد: ایشان با این حرکت خود ثابت کردند که علمای اسلام و به ویژه جهان تشیع رابطه‌ای تنگاتنگ و نزدیک با یکدیگر دارند، ایشان علیرغم اینکه مرجعیت داشتند همراه امام خمینی بودند و اشخاص برای زیارت ایشان باید به بیت امام مراجعه می‌کردند و این حرکت مهمی بود در رساندن پیام انقلاب اسلامی به گوش مردم و علمای کشور و جلوگیری از توطئه منزوی سازی امام خمینی که از سوی رژیم پهلوی اجرایی شده بود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان خاطر نشان کرد: اینکه عالمی نظیر آیت الله بهبهانی در بیت امام خمینی حاضر می‌شود ابعاد مختلفی دارد، ایشان نه تنها تواضع و عدم وجود غرور و تکبر خود را نشان دادند بلکه به دیگران ثابت کردند که امام خمینی پرچم دار مبارزه با استکبار و طاغوت است و همه موظف و مکلف به حمایت از ایشان هستند./1304/202/ب1

ارسال نظرات