۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۹۳۵۳
امام جمعه زابل:

موسیقی غربی با فرهنگ مردم سیستان بیگانه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کیخا با اشاره به استعدادهای بالقوه منطقه سیستان، گفت: برای شاد کردن مردم باید از هنر خود منطقه استفاده کرد؛ چرا که موسیقی غرب با فرهنگ این مردم بیگانه است.
حجت الاسلام علي اکبر کيخا، امام جمعه زابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علی اکبر کیخا، عصر امروز در نشست صمیمی با هنرمندان حوزه موسیقی شهرستان زابل گفت: شما هنرمندان جزء فرهنگ اصیل سیستان هستید.

 

وی ابراز داشت: موسیقی سیستان مانند سایر استعدادهای منطقه دیده نشده است و باید معرفی شود و در سطح بین المللی ارتقا پیدا کند.

 

امام جمعه زابل افزود: برای شاد کردن مردم می‌توان از هنر خود منطقه استفاده کرد؛ چرا که موسیقی غرب با فرهنگ این مردم بیگانه است.

 

وی خطاب به هنرمندان بیان کرد: فرهنگ موسیقی اصیل سیستانی را با حضور در جشن‌ها به آحاد جامعه معرفی کنید.

 

حجت الاسلام کیخا با اشاره به استعدادهای بالقوه منطقه سیستان اظهار داشت: سطح تفکر و استعدادهای این منطقه نسبت به بسیاری از مناطق دیگر بیشتر است ولی مانند سایر استعدادهای نهفته مظلوم واقع شده است و امیدوار هستیم که شاهد روزی باشیم که موسیقی و پوشش اصیل سیستانی ارتقا یابد.

 

در ادامه این مراسم، عباس باقری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زابل، گزارشی از عملکرد انجمن موسیقی سیستان ارائه کرد.

 

وی همچنین رویکرد توجه به هنرمندان را در برنامه‌ها شاخصه اصلی فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیان کرد.

 

در پایان این نشست به تعدادی از هنرمندان فعال هدایایی اهداء و از آنها تقدیر به عمل آمد./831/203/ب2

ارسال نظرات