۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۳۰۹۳۵۴
نماینده ولی فقیه در هرمزگان مطرح کرد؛

ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه کنونی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تأکید بر اینکه سخت گیری درباره مسأله ازدواج جامعه را از دورن می پوساند، گفت: فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه رواج پیدا کند.
آيت‌الله غلامعلي نعيم آبادي،‌ امام جمعه بندر عباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان عصر امروز چهارشنبه در جشن ازدواج زوج‌های جوان در بندرعباس با اشاره به مهارت های زندگی٬ ساده زیستی، محبت و سازش زن و شوهر نسبت به یکدیگر را از جمله این مهارت ها خواند و گفت: زندگی را باید بر پایه آنچه که می توانید تنظیم کنید نه آنچه که می خواهید.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه سخت گیری مسأله ازدواج جامعه را از دورن می پوساند، تصریح کرد: خانواده ها و جوانان ما باید ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند و فرهنگ ازدواج آسان در جامعه رواج پیدا کند.

 

آیت الله نعیم آبادی با تأکید بر خودداری خانواده ها از سخت گیری های بی مورد در امر ازدواج، ابراز داشت: ترویج مفهوم زندگی با دیگران به جای ازدواج یکی از مهم‌ترین اهداف شبکه های ماهواره ای است و خانواده ها و جامعه نیز در مشکلات امر ازدواج مقصر هستند.

 

امام جمعه بندرعباس با استناد به روایاتی درباره اهمیت ازدواج، افزود: فرهنگ غنی ازدواج مورد تأکید اسلام و سیره رسول خدا و اهل بیت(ع) است و در تمامی جوامع نیز این امر مهم به شمار می‌رود.

 

وی ترویج فرهنگ ازدواج و تسهیل آن در جامعه را مهم‌ترین گامی دانست که نظام جمهوری اسلامی باید جهت اصلاح فضای فرهنگی جامعه، رشد فضایل اخلاقی و از بین بردن ناهنجاری‌های اخلاقی و جنسی انجام دهد.

 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری در پایان، سبک ازدواج و زندگی ائمه معصومین(ع) بویِژه حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) را نمونه بارز یک ازدواج آسان و تشکیل یک زندگی مستحکم اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: جوانان باید با الگو قرار دادن این بزرگواران، بنای زندگی خود را بر قناعت و ساده زیستی قرار دهند./851/202/ب2

ارسال نظرات