۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۳۰۹۳۶۶
رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی:

راهپیمایی 22 بهمن نماد وحدت و اقتدار ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ زارع در نهمین جلسه کمیته های تخصصی این ستاد گفت: مراسم ۲۲ بهمن در صدر مناسبت‌های نظام قرار دارد که سازمان تبلیغات اسلامی مسؤولیت کمیته انجمن‌های اسلامی، هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی و تبلیغی ستاد دهه فجر را به عهده دارد.
جلسه راهپيمايي 22 بهمن

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد حسین زارع در نهمین جلسه کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر که به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: منشا مراسم ها و مناسبت ها در نظام جمهوری اسلامی ایران رخدادهای مهمی هستند که در تاریخ ما اثر گذاشته‌اند. مراسم 22 بهمن در صدر و بدر مراسم های ماست و به نوعی قله آنها محسوب می‌شود.

 

وی راهپیمایی 22 بهمن را مراسمی عبادی و مردمی توصیف کرد و افزود: این مراسم عبادی است چون یوم الله است. چون تعظیم شعائر دینی است. چون برگرفته از آیه شریفه فذکر بایام الله است. چون برگرفته از آیه شریفه یغیظ الکفاراست. آیت الله جوادی آملی فرموده اند احتیاط موکد است که با وضو به مراسم راهپیمایی وارد شوید.

 

زارع تصریح کرد: در یک روز در یک ساعت مشخص بیش از 40 میلیون نفر از اقوام مختلف از پیر و جوان و کودک گرفته تا زن و مرد در یک مراسم شرکت می‌کنند. هیچ کس منکر مردمی بودن راهپیمایی 22 بهمن نیست.

 

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی تاکید کرد: با زحماتی که کشیده شده حضور مردم در راهپیمایی نهادینه شده و نهادها و دستگاه های مختلف کشور همه در این زمینه وظیفه‌مند عمل می‌کنند. برگزاری راهپمایی 22 بهمن با این وسعت در هزار نقطه از کشور که با احتساب روستاها می‌شود 5 هزار نقطه کار بسیار بزرگ و عظیمی است.

 

زارع یادآور شد: از دهه دوم انقلاب اسلامی به بعد نگاه به راهپیمایی 22 بهمن جدی تر شد. در دهه اول انقلاب وسعت بیرونی آن هنوز شناخته نشده بود. مردم الان می دانند که با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن یک رسالت بین المللی اظهار می‌دارند.

 

وی راهپیمایی 22 بهمن را نماد عزت، وحدت، اقتدار و همدلی ملت برشمرد و گفت: درهمه جای دنیا راهپیمایی نماد دموکراسی است. در ایران راهپیمایی نماد مردم سالاری دینی است و به نوعی این راهپیمایی یک رفراندوم است برای حمایت از انقلاب اسلامی. باید کاری کنیم که تمام دوایر نظام به این مراسم احساس تعلق کنند تا این نماد اسلام خواهی و آرمان خواهی مردم هر چه باشکوه تر برگزار شود.

 

نهمین جلسه کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر با حضور حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان سه شنبه اول دی با موضوع بررسی رویکردها، ضرورت‌های اجرایی و بایسته‌های مراسم 22 بهمن از ساعت 8:30 در سالن معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان برگزار شد.

 

گفتنی است، سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت کمیته انجمن های اسلامی، هیئات مذهبی و کانونهای فرهنگی و تبلیغی ستاد دهه فجر را به عهده دارد./13225/د102/ف2

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات