۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۳۰۹۳۷۰
آیت الله سلیمانی:

جامعه بدون پژوهش جامعه‌ای‌ مرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: پژوهشگر باید در متون دین، دلیل را کشف کند و جامعه را به سمت پژهش ببرد، چرا که جامعه اگر پژوهشی نباشد، جامعه‌ای مرده است.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امشب در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فن‎آوران برتر دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این جلسه، جلسه‌ تخصصی تحقیق، پژوهش، نوآوری و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: علمی که حالت توقف دارد و ایستا است برای ما مبارک نیست علم باید روبه جلو و رو به رشد و توسعه باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری تولید علم باید انجام شود.

 

وی با طرح این سؤال که پژوهش چیست و پژوهشگر کیست، اظهار کرد: تمرین روزانه یک پژوهشگر بر مبنای یک دانش، باید بازگو کردن مجموعه بایگانی شده در ذهن در عرصه آموزش و پژوهش باشد و پژوهشگر باید به دانشی فراتر از آموزش و پژوهش به جامعه عرضه کند.

 

امام جمعه زاهدان تأکید کرد: پژوهشگر باید در متون دین، دلیل را کشف کند و جامعه را به سمت پژهش ببرد، چرا که جامعه اگر پژوهشی نباشد، جامعه‌ای مرده است.

 

آیت الله سلیمانی افزود: نتیجه پژوهش در حوزه، استفاده مباحث مجهول از ادله و مبانی معلول و در دانشگاه، کشف قوانین پنهان در دل طبیعت، برای گسترش رفاه زندگی مردم است.

 

وی عنوان کرد: وظیفه دانشگاه‎های نسل سوم باید گسترش مرزهای دانش و تبدیل دانش به محصول و خدمات مفید برای بهزیستی مردم و شکوفایی اقتصادی باشد؛ از این رو باید یک توازن برقرار کنیم./831/202/ب2

ارسال نظرات