۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۳۰۹۴۲۴
آیت‌الله علوی گرگانی:

طلاب و دانشجویان در مسیر داعی الی الله قرار گیرند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفت: دانشجویان و طلاب علوم دینی، همگی باید در مسیر داعی الی الله قرار گیرند که این معنای وحدت است؛ در این مسیر باید از کمالات علمی طلاب و دانشجویان استفاده کرد تا منجر به رشد علمی و اعتقادی جوانان شود.
ديدار محسن رضايي با آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار اعضای مؤسسه فرهنگ و تمدن طلاب حوزه علمیه قم، اظهار داشت: در هر جامعه‌ای که دو قشر حوزه و دانشگاه کنار هم قرار گیرند، نتیجه گیری بهتری خواهد داشت.

 

این مرجع تقلید بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) دست بر مسأله حساسی گذاشتند و اقداماتی هم برای وحدت حوزه و دانشگاه انجام شد اما نقصی که امروز وجود دارد از این رو است که کیفیت تعلیم و تعلم هنوز به هدف مقدس امام نرسیده است.

 

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت کار ائمه جمعه، ادامه داد: امام جمعه باید صاحب فضل و شخصیت و فردی فهمیده و با کمال باشد.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی ابراز کرد: هر شخص سخنوری که بر مرکب سخن می‌نشیند، باید توجه داشته باشد که ممکن است افراد داناتر از او هم در آن مجلس حضور داشته باشند.

  

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امام جواد(ع) مبنی بر این‌که «مصداق کلام تفقه در دین است»، تأکید کرد: تفقه در دین به معنای فهم دین است؛ این‌که دین دارای چه ابعادی است.

 

وی با بیان این‌که یکی از القاب بزرگان ما لقب داعی الی الله است، ابراز کرد: داعی الی الله همان وحدت است و باید قشر داشنجو و طلاب هر دو به این مهم بپردازند؛ ما باید از کمالات علمی دانشجیان و طلاب استفاده کرده و آنان را در یکدیگر ذوب کنیم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ مرحوم آیت‌الله فلسفی منبر مفصلی مبنی بر تفاوت‌های دکتر و طلبه فهمیده رفته بودند؛ در این منبر فرمودند که اگر دکتر از داعی الی الله کنار رود، سرمایه اش جایی قرار می‌گیرد که بی ثمر است.

 

وی یادآور شد: همه ما در مسیر الی الله هستیم و نباید دوگانگی میان طلبه‌ها و دانشجویان به وجود آید؛ اما هنوز موفقیت چندانی در این عرصه نداشته‌ایم.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی تأکید کرد: باید تلاش شود و بیش از این کار شود؛ طلبه‌های بیشتری را باید در خطابه و مطالب مایه دار کنیم در حالی که برخی از طلاب با علمیت پایین، سخنان اشتباهی بیان می‌کنند که با نظام اسلامی و اعتقادات ما سازگاری ندارد و حتی ضرر سخنانشان بیشتر از فایده آن است.

  

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: گاهی اساتید روحانی دانشگاه، سخن‌های باطلی بیان می‌کنند که متعجب می‌شویم؛ مطالبی برگرفته از علوم خارجی و باطل برای دانشجویان بیان می‌کنند که ضررش می‌ماند. اما‌ اگر مبدا درست شود، فرد قوی به دانشگاه برود، مشکلات حل می‌شود./997/پ202/ج

ارسال نظرات