۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۳۰۹۴۵۹
آیت الله طباطبایی نژاد:

کسانی که در دنیا جنگ به راه می اندازند پیرو هیچ دین و مذهبی نیستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: کسانی که در دنیا جنگ به راه انداخته و خونریزی می کنند پیرو هیچ دینی نیستند و این‌ها کافرند.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اسقف اعظم بابکن چاریان، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، رییس هیأت مذهبی و تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان و شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه دستور دین ما این است که به همه انبیای الهی احترام بگذاریم و در واقع انبیای الهی، انبیای ما نیز هستند، گفت: همه پیروان انبیای الهی مورد احترام ما هستند و اگر هم قرار به مباحثه باشد با استدلال با هم مباحثه خواهیم کرد و هیچگونه مقابله ای با هم نخواهیم داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان در هیچ کجای دنیا با ادیان الهی مقابله ندارند، اظهار داشت: مسلمانان هرگز اهل جنگ نیستند و همواره اهل صلح هستند و پیامبر اسلام(ص) نیز فرمودند که من مبعوث شدم برای مدارا با مردم همانگونه که به رسالت مبعوث شدم.

 

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: اعتقاد ما مقابله با ادیان نیست و دستور دین اسلام این است که اسلام به زور نیست بلکه با استدلال است.

 

وی با بیان اینکه سران کفر که در دنیا جنگ و خونریزی بپا می کنند و هیچکدام از انبیا و ادیان الهی را قبول ندارند، تصریح کرد: برخی در جهان خود را پیروان مسیحیت می دانند و ادعای مسیحیت می کنند اما ما آنها را به عنوان مسیحی قبول نداریم چراکه خونریزی و جنگ بپا می کنند در حالی که حضرت مسیح(ع) پیامبر رحمت است و در بین همه پیامبران، پیامبر عطوفت و مهربانی حضرت مسیح(ع) است.

 

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: کسانی که در دنیا جنگ راه می اندازند و خونریزی می کنند را ما نه به عنوان یهودی، نه به عنوان مسیحی و نه به عنوان مسلمان قبول نداریم و اینها کافر هستند.

 

وی گفت: اینها خود را مدعی پیروی از دین مسیح می کنند اما قطعا حضرت مسیح(ع) از اینها راضی نیست.

 

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: شکر خدا ما با مسیحی های ایران و با مسیحی های دنیا که به معنای واقعی پیرو حضرت مسیح(ع) باشند دوست و رفیق هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: توقع ما از آقایان اسقف و بزرگان مسیحیت این است؛ کسانی که ادعای مسیحیت می کنند اما به فرامین آن حضرت عمل نمی کنند را نصیحت کنند و بزرگی خود را نسبت به آنها کنار نگذارند و اجازه ندهند که با اسم حضرت مسیح(ع) در سوریه و لبنان و عراق و بحرین دست به جنایت بزنند.

 

وی گفت: سران مسیحیت و علمای آنها نصیحت بکنند هرچند که همه ما می دانیم اینها به هیچ مذهبی اعتقاد ندارند و اگر اعتقاد به حضرت مسیح(ع) داشتند، حداقل در روز تولد و سالگرد ولادت آن حضرت جنایت هایشان را متوقف می کردند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان گفت: داعشی ها نیز خود را مسلمان می دانند اما ما آنها را به هیچ عنوان مسلمان نمی دانیم بلکه داعش مزدور دشمن است./1305/102/ب1

ارسال نظرات