۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۳۰۹۴۶۳
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

رژیم عربستان پایگاه تفرقه در منطقه است/ آل سعود با وحدت جهان اسلام مبارزه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: رژیم عربستان به پایگاهی برای تفرقه تبدیل شده است بنابراین ما، همه مسلمانان را به وحدت و فاصله گرفتن از این رژیم دعوت می‌کنیم.
آيت الله اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز در نشست خبری پیرامون دستاوردهای بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن موزه شهدا برگزار شد، ضمن تشکر از اصحاب رسانه، و سازمان‌های همکاری کننده در برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی، گفت: قریب 700 مهمان خارجی و داخلی در کنفرانس وحدت اسلامی حضور داشتند.

 

وی عنوان کرد: با مصوبه‌ کنگره آمریکا در محدودیت رفت و آمد ایرانیان به آمریکا سبب شد که حضور مهمانان ما بیشتر شود، این نشانه آن است که با وجود ابرقدرتی آمریکا نمی‌تواند در آمدن دیگران به کشور ایران تاثیرگذار باشد.

 

عربستان قصد راسخ در مبارزه با وحدت جهان اسلام دارد

آیت‌الله اراکی، ضمن تسلیت شهادت شیخ نمر و همراهان ایشان، اظهار داشت: این حادثه بعد از کنفرانس وحدت نشان داد رژیم حاکم عربستان قصد راسخ برای مبارزه با وحدت جهان اسلام را دارد که باید ما این امر را برای مسلمانان به صورت شفاف بیان کنیم.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان داشت: ما به پادشاه عربستان تذکر دادیم که این عمل اثر منفی زیادی خواهد داشت اما با وجود تذکرات ما و نهادهای مختلف، آنها به ظلم و جنایت خود ادامه دادند که بازتاب آن منشأ برافروخته شدن آتش کینه بین مردم است.

 

امروز رژیم عربستان به پایگاهی برای تفرقه تبدیل شده است

وی گفت: اصولا رژیم عربستان به پایگاهی برای تفرقه تبدیل شده است، بنابراین ما همه مسلمانان را به وحدت و فاصله گرفتن از این رژیم دعوت می‌کنیم.

 

آیت‌الله اراکی ابراز کرد: امروز عربستان با دلارهای نفتی و رسانه‌هایی که در اختیار دارد به نام شیعه بدترین اقدامات را علیه جهان اسلام انجام می‌دهد و سعی در نشر فرهنگ سب و لعن بین جهان اسلام را دارد.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از رسانه‌ها که به نام امام حسین(ع) به راه افتادند از سوی رژیم عربستان تغذیه می‌شوند که کاری جز نشر کینه و دشمنی بین جهان اسلام ندارند.

 

وی عنوان کرد: گروه‌های تروریستی سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان و هندوستان یا در جاهای دیگر را عربستان تغذیه و حمایت می‌کند، باید جهان اسلام بیدار شود.

 

آیت‌الله اراکی اظهار داشت: امروز کار عربستان به جایی رسیده که می‌خواهد الازهر را در راستای اهداف خود قرار دهد.

 

انتظار ما از الازهر این است که راه بزرگان گذشته خود را برود

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خطاب به الازهر، بیان داشت: ما انتظار داریم که شیخ الازهر همان راه را برود که بزرگان آن رفتند اگر الازهر را همه مسلمانان به عنوان مرجعیت قابل تقدیر شناختند به خاطر تلاش های این بزرگان بود که سعی داشتند اختلافات و مشکلات جهان اسلام را حل کنند.

 

وی گفت: برای الازهر ناشایست است که دنباله‌رو کشوری نظیر عربستان باشد، ما به الازهر و بزرگان آن احترام می‌گذاریم و دوست داریم به عنوان محور وحدت اثرگذار باشد.

 

آیت‌الله اراکی ابراز کرد: انتظار داریم متفکران و بزرگان الازهر و مصر نقش خوبی در وحدت جهان اسلام داشته باشند.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: کنفرانس وحدت امسال 12 کمیسیون داشت حضور مهمانان فعال و پرشور بود، مطالب جمع بندی و به برنامه تبدیل خواهد شد.

 

وی با اشاره به کمیسیون‌های کنفرانس، عنوان کرد: کمیسیون زن و خانواده، اتحادیه جهانی علمای مقاومت، کمیته مساعی حمیده، توسعه فناوری کشورهای اسلامی، کمیسیون احزاب مقاومت اسلامی، جوانان جهان اسلام، بازرگانان، ارزیابی شرایط کنونی جهان اسلام، راه‌های برون‌رفت از بحران‌ها، اتحادیه روسای جهان اسلام، اتحادیه بانوان از جمله کمیسیون‌های این کنفرانس بود.

 

تکریم پنج شخصیت تقریبی جهان اسلام در حاشیه کنفرانس

آیت‌الله اراکی اظهار داشت: در حاشیه کنفرانس نمایشگاه پنج شخصیت تقریب با تکریم از آنها برگزار شد که این پنج شخصیت شامل شهید محمدباقر صدر و خواهر ایشان، شهید فتحی یکن، آیت‎الله آصفی، دانشمند بزرگ مصر بانو بنت الشاطین عبدالرحمن بودند.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان داشت: از دیگر برنامه‌های حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی شب شعر رسول مهربانی بود.

 

وی گفت: از مهم ترین برنامه‌ها مجمع تقریب اعلام مسابقه کتاب وحدت است که به بهترین کتاب‌هایی که در این حوزه نوشته شود برای نفر اول 100 هزار دلار، نفر دوم 50 دلار و نفر سوم 25 هزار دلار اختصاص داده خواهد شد.

 

جشنواره فیلم وحدت اردیبشهت ماه سال آینده مقارن با مبعث

آیت‌الله اراکی ابراز کرد: جشنواره فیلم وحدت از دیگر برنامه‌های ما در اردیبشهت ماه سال آینده مقارن با مبعث رسول اکرم خواهد بود.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های در کنفرانس رونمایی از کتاب های مجمع تقریب در راستای مفاهیم تقریبی بود./807/202/ب1

ارسال نظرات