۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۳۰۹۴۶۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

رژیم آل سعود عامل فتنه ها و بحران های منطقه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، رژیم آل سعود را عامل همه فتنه ها و بحران های امروز منطقه معرفی کرد و گفت: امروز نشانه هایی از سقوط و نابودی این رژیم سفاک و جنایتکار دیده می شود و امیدواریم شیعیان و مسلمانان جهان هرچه زودتر از شر این رژیم ملعون خلاص شوند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیران اوقاف استان با تسلیت شهادت آیت الله نمر از سوی آل سعود منفور، گفت: به‌شهادت رساندن آیت‌الله النمر حرکت ظالمانه عربستان سعودی است.

 

امام جمعه ساری، شهادت شیخ نمر را فاجعه‌ای بزرگ برای اسلام و شیعیان جهان دانست و افزود: بنده حرکت شوم و پلید آل‌سعود در به‌ شهادت رساندن آیت‌الله النمر را محکوم می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهیم هرچه زودتر انتقام خون به‌ناحق ریخته مردم مظلوم مسلمان و شیعه را از عاملان آن بگیرد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که کسانی داعیه خادم‌الحرمین را دارند که دست به‌این جنایت بزرگ زدند، اضافه کرد: شهادت آیت‌الله نمر برای عربستان خیلی سنگین تمام می‌شود.

 

وی با بیان این که عربستان در وضعیت نامناسب اقتصادی به‌سر می‌برد، ادامه داد: وجود عربستان یک فتنه است و این ها نشانه‌هایی ازهم‌پارگی آل‌سعود است و امیدواریم شیعیان و مسلمانان جهان هرچه زودتر از شر این رژیم ملعون خلاص شوند.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان این که امیدواریم کعبه هرچه زودتر از لوث وجود آل‌سعود خلاص شود، ادامه داد: آل سعود بداند که با اعدام آیت الله نمر زمینه سقوط کامل خود را فراهم کرده و انشاء الله به زودی شاهد پاک شدن منطقه از وجود این حکومت مفسد هستیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که احیای وقف در چند سال اخیر شتاب گرفته است، تصریح کرد: مغازه‌های قلب شهر که میلیاردها تومان ارزش دارد نباید به‌خاطر موقوفه بودن با قیمت ناچیزی قرارداد بسته شود.

 

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که همه در احیا، شناسایی و سنددار کردن موقوفات مسؤول هستیم، اضافه کرد: در زمان رژیم طاغوت خیانت‌های بسیاری به وقف و موقوفات شد اما خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی شاهد احیاء موقوفات هستیم اما تا مطلوب فاصله داریم.

 

امام جمعه ساری در ادامه با بیان این که پشتیبانی از اوقاف را وظیفه خود می‌دانیم، افزود: در گذشته روحانیت نقشی در اداره اوقاف و موقوفات نداشت، اما امروز الحمدالله روحانیان مدافع موقوفات هستند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که موقوفات بسیاری با نیت حوزه‌های علمیه و مدارس وجود دارد که باید احیا شود، تصریح کرد: موقوفات کلانی در سطح استان مازندران وجود دارد که باید تعارف‌ها را کنار بگذاریم و به احیای آنها بپردازیم.

 

آیت الله طبرسی وقف‌نامه‌های قدیمی را حاکی از فرهنگ و تاریخ گذشته مردم ایران و دیار علویان دانست و بیان کرد: اطلاعات و ارزش موقوفات از سوی اوقاف به‌صورت کتابچه درآید و در اختیار مردم قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه با بیان این که جشن‌ها و اعیاد مذهبی ما بر زمین مانده است و اوقاف باید برای ترویج فرهنگ وقف با نیت برگزاری جشن‌های مذهبی تلاش کند، گفت: باید تلاش کنیم وقف های جدید به تناسبت شرایط روز جامعه گسترش یابد.

 

امام جمعه ساری، وقف را حق‌الناس و حق‌الله برشمرد و با بیان این که موقوفات باید شناسنامه‌دار و سنددار شوند تا از خطر تجاوز موقوفه‌خواران در امان بمانند، گفت: اوقاف پشتیبان دارد و نباید در احیای موقوفات هراس داشته باشد./950/202/ب1

ارسال نظرات