۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۳۰۹۴۸۳
امام جمعه موقت بجنورد:

وهابیت ریشه همه مصائب دنیای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بجنورد با محکوم کردن اقدام آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله نمر، گفت: وهابیت و حکومت وهابی آل سعود در سرزمین عربستان، ریشه همه مصائب دنیای اسلام است.
حجت الاسلام نوري- امام جمعه موقت بجنورد

حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،با محکوم کردن شهادت آیت الله نمر باقر النمر، روحانی مبارز و شیعی عربستان از سوی رژیم آل سعود، اظهار کرد: رژیم آل سعود آیت الله نمر را تروریست خوانده و وی را به این جرم اعدام کرده است، در حالی که خود رژیم سعودی بزرگ ترین تروریست و حامی جریان های تندرو در منطقه است.

 

وی با بیان اینکه در مورد اعدام آیت الله نمر، تاریخ تکرار شده است، اضافه کرد: در تاریخ می خوانیم زمانی امام علی(ع) را به جرم کافر بودن، در نمازهای یومیه لعن می کردند و ما تعجب می کنیم که مگر می شود علی(ع) را کافر خواند و یا در تاریخ می خوانیم امام حسین(ع) را به جرم خروج از دین به شهادت رسانده و خانواده اش را به اسارت می برند اما امروز می بینیم تاریخ بار دیگر تکرار شده است.

 

حجت الاسلام نوری ادامه داد: امروز نیز این گونه موارد عجیب شنیده می شود که یکی از این موارد اعدام آیت الله نمر باقر النمر، روحانی مبارز شیعه عربستانی به جرم تروریست بودن است در حالی که خود رژیم آل سعود در عربستان مسلمانان را در حال نماز به رگبار می بندد و در سراسر منطقه از گروه های تروریستی حمایت می کند.

 

وی اضافه کرد: زمانی که آیت الله حکیم را در هنگام نماز جمعه ترور کرده و به همراه جمع کثیری از شیعیان به شهادت رساندند، به صورت طبیعی خون بسیاری از شیعیان به جوش آمد اما آیت الله سیستانی برای اینکه مردم آرام شوند اعلام کرد هیچ کس حق ندارد عملیات تلافی جویانه انجام دهد.

 

حجت الاسلام نوری افزود: اکنون نیز رژیم آل سعود، شیخ نمر که در تمام عمر، یک مجتهد و مصلح بود و اظهارات زیادی در مورد لزوم رفع تبعیض از شیعیان، از بین رفتن شکنجه و زندانی کردن و پایان خفقان و فقر شیعیان دارد را به بهانه تروریست بودن اعدام کرد در حالی که این روحانی مبارز هیچ گاه سخن از ترور نزده است.

 

وی تصریح کرد: امروز هیچ جاسوسی نمی تواند ادعا کند که شیخ نمر حرفی در مورد حرکت های تروریستی علیه دولت عربستان زده است اما با وجود این وی به همراه شمار دیگری از مبارزان راه آزادی به جرم تروریست بودن به شهادت رسیدند و متأسفانه دنیا و سازمان های حقوق بشری نیز در برابر این جنایت سکوت کرده اند.

 

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه همه این جنایت ها و خشونت ها ریشه در تفکر و مرام وهابیت دارد، اظهار کرد: وهابیت نیز دست پرورده انگلیس و آمریکا در منطقه است که نتایج آن نیز در گروه های تروریستی نظیر القاعده و داعش نمایان شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت های تروریستی در جهان به وهابیت باز می گردد اما با وجود این به شیعیان تهمت تروریست بودن می زنند، خاطرنشان کرد: امروز هم شیخ نمر که رهبر شیعیان عربستان در منطقه فقیرنشین قطیف بود را به اتهام واهی تروریست بودن به شهادت می رسانند اما سازمان ملل، رژیم آل سعود را به دلیل این جنایت بازخواست نمی کند.

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه اکثر نفت عربستان از منطقه قطیف به دست می آید اما شیعیان این منطقه در نهایت فقر و خفقان زندگی می کنند، افزود: در حالی که مردم این منطقه به نان شب محتاج هستند، آیت الله نمر به عنوان رهبر این شیعیان در برابر حکومت ظلم و جور آل سعود و اقدامات تبعیض آمیز این رژیم به خاسته بود.

 

وی ادامه داد: شیخ نمر در این منطقه نماز جمعه را برپا داشت و با سخنرانی های خود نشان داد که مخالف تبعیض، فساد و ترور است اما آل سعود به او تهمت تروریست بودن زد و در دادگاه های فرمایشی و مضحک، حکم اعدام او را صادر کرد.

 

امام جمعه موقت بجنورد در خاتمه با محکوم کردن اقدام آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله نمر، با بیان اینکه شهادت این عالم ربانی ریشه در مکتب و مرام وهابی دارد، افزود: وهابیت و حکومت وهابی آل سعود در سرزمین عربستان، ریشه همه مصائب دنیای اسلام هستند./9314/302/ب1

ارسال نظرات