۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۳۰۹۴۸۸
امام جمعه فاروج هشدار داد؛

بازی های سیاسی جایگاه رفیع مجلس خبرگان را خدشه‌دار می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با اشاره به جایگاه و شأن بی بدیل مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی، گفت: بازی های سیاسی و اعمال رقابت های جناحی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، جایگاه رفیع این مجلس را خدشه‌دار می کند.
حجت الاسلام قليزاده - امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  با اشاره به برخی تحرک‌ها و اقدام‌ها به منظور تحت تأثیر قرار دادن انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: جایگاه و شأن مجلس خبرگان رهبری بالاتر از این گونه اقدام‌ها و فعالیت های حزبی است.

 

وی با تبیین نقش خواص در تحولات سیاسی در نظام جمهوری اسلامی، افزود: خواص و نخبگان دینی، سیاسی و علمی کشور در هدایت تحولات سیاسی جامعه نقش شاخص و بارزی داشته و اگر اراده ملت ها را موتور محرکه تحول در جوامع بدانیم، خواص هدایت کننده و جهت دهنده این نیروی محرک محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان اینکه نقش هدایت گری و جهت دهی خواص به حرکت توده مردم در مقاطع حساس، اهمیت بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: یکی از این مقاطع حساس در نظام مقدس جمهوری اسلامی، انتخابات خبرگان رهبری است.

 

وی با اشاره به نقش خواص در زمینه انتخابات مجلس خبرگان رهبری، افزود: خواص می توانند در این مقطع حساس با تبیین نقش، جایگاه و اهمیت مجلس خبرگان رهبری، تبیین فراجناحی بودن این مجلس و تشریح و تبیین الگوی ولایت فقیه به‏عنوان شیوه‏ای مؤفق برای اداره جامعه، نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

 

حجت الاسلام قلیزاده تبیین لزوم رعایت حرمت و خدشه‌دار نکردن عظمت مجلس خبرگان رهبری و دخالت ندادن بازی های سیاسی و حساسیت های رقابتی را از دیگر وظایف خواص در رابطه با مجلس خبرگان رهبری دانست و اضافه کرد: در این راستا باید توجه شود رقابت های انتخاباتی شأن نزول و ماهیت مجلس خبرگان رهبری را تحت الشعاع قرار ندهد.

 

وی با اشاره به جایگاه و شأن بی بدیل مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی، افزود: بازی های سیاسی و اعمال رقابت های جناحی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، جایگاه رفیع این مجلس را خدشه‌دار می کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نسبت به تلاش عده ای برای فتنه انگیزی در انتخابات پیش رو هشدار داد و افزود: شماری در آستانه دو انتخابات سرنوشت ساز و مهم برای کشور، در پی فتنه انگیزی و زیر سؤال بردن شورای نگهبان هستند به همین دلیل همه مردم و مسؤلان می بایست در برابر این اقدامات هوشیار و بصیر باشند.

 

حجت الاسلام قلیزاده همچنین با تأکید بر رعایت قانون از سوی مجریان و ناظران انتخابات، افزود: مردم، مسؤولان و دست اندرکاران انتخابات را به دقت رصد می کنند به همین دلیل باید همه افرادی که در برگزاری انتخابات نقش دارند، مراقب رفتار خود بوده و در تعامل و ارتباط با نامزدهای انتخاباتی نهایت دقت را داشته باشند تا خدای ناکرده شائبه طرفداری از نامزد و جناحی خاص ایجاد نشود.

 

وی با بیان اینکه جانبداری مسؤولان برگزاری و اعضای هیأت های اجرایی و نظارت از افراد و یا جناحی خاص، اصل انتخابات را زیر سؤال می برد، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل اصلی مشارکت حداکثری و تحقق حماسه سیاسی در انتخابات پیش رو، بی طرف بودن متولیان انتخابات و رعایت دقیق قانون در تمامی مراحل اجرای انتخابات است.

 

گفتنی است، انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه امسال به صورت همزمان و هماهنگ در سراسر کشور برگزار می شود./9314/302/ب1

ارسال نظرات