۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۳۰۹۴۹۳
خبرگان بصیر(34)

دشمن نفوذ در خبرگان را یکی از راه های تضعیف ولایت فقیه و رهبری می داند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان گفت: دشمن به تصور خود یکی از کانال های تضعیف رهبری را مجلس خبرگان می داند اما این مسأله بستگی به هوشیاری مردم جامعه دارد، هر اندازه هوشیاری و بصیرت مردم بیشتر باشد نقش های دشمن به نتیجه منتهی نمی شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمود عبداللهي

حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی، گفت: با توجه به این که در رأس هرم نظام مهم ترین رکن و اساس مسأله ولایت فقیه است، مجلس خبرگان نیز که در ارتباط مستقیم با ولی فقیه است تبعا به همان نسبت مهم ترین نهاد به شمار می رود.


وی افزود: مجلس خبرگان رهبری نقش بنیادی و اساسی در نظام دارد، ازاین رو اهتمام به استحکام مجلس خبرگان و بالا بودن خبرگان از نظر کیفی و اشخاص بسیار مهم است؛ هر اندازه که مجلس خبرگان از قدرت و کارایی بیشتری برخوردار باشد پشتیبانی بیشتری برای ولایت فقیه که اساس نظام است به شمار می رود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به خیز افراد زاویه دار با ولایت برای ورود به مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: برخی گروه ها می خواهند از فرصت های گوناگون سوء استفاده کنند، یکی از مطامع و جایگاه هایی که همه استکبار جهانی و عوامل داخلی آنها نسبت به آن طمع دارند ایجاد تضعیف در رهبری نظام است.


وی ادامه داد: دشمن به تصور خود یکی از کانال های تضعیف رهبری را مجلس خبرگان می داند اما این مسأله بستگی به هوشیاری مردم جامعه دارد، هر اندازه هوشیاری و بصیرت مردم بیشتر باشد نقش های دشمن به نتیجه منتهی نمی شود.


حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان این که دسیسه های دشمن مسأله جدیدی نیست و در طول دهه های گذشته نیز وجود داشته است، ابراز داشت: خوشبختانه هوشیاری و توجه مردم نقشه های دشنت را خنثی کرده است، مردم می دانند که محور وحدت و اقتدار جامعه ولایت فقیه است از این رو توجه دارند که مجلس خبرگان نیز باید از اعضای برجسته تر و در مسیر اهداف نظام گام بردارد؛ به هر نسبتی که این توجه و هوشیاری تداوم پیدا کند این مصونیت وجود خواهد داشت.


وی با اشاره به مطرح کردن مسأله شورای رهبری از سوی عده ای، عنوان کرد: مطرح کردن چنین مسأله ای معنا ندارد، نظام حساب و کتاب داشته و برنامه دارد، ما قانون اساسی داریم که در آن مسأله شورای رهبری وجود ندارد؛ از این رو حرف زدن برخلاف قانون اساسی روی هوا بوده و اساس ندارد.


نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: گاهی مسأله شورای رهبری در کرسی های آزاد اندیشی و محافل علمی بحث می شود که مانعی ندارد و هر مسأله ای از نظر علمی قابل بحث است اما مطرح کردن چنین مسأله ای در سطح جامعه بر خلاف قانون اساسی در جامعه معنا ندارد؛ باید پایبند به قانون بود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات