۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۳۰۹۴۹۹

هشدار نسبت به افزایش تبعیض علیه دانش‌آموزان مسلمان در آمریکا

خبرگزاری رسا ـ وزارت آموزش آمریکا با افزایش احساسات ضداسلامی، از مدارس این کشور خواست از تبعیض علیه مسلمانان جلوگیری کنند.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت آموزش آمریکا در پی افزایش احساسات ضداسلامی، از کالج‌ها و مدارس این کشور خواست در برابر آزار و اذیت و تبعیض بر مبنای نژاد، دین یا ملیت افراد هوشیار و مراقب باشند.

 

در نامه‌ای که از سوی آرن دانکن، وزیر سابق آموزش آمریکا و جان کینگ، وزیر فعلی این وزارتخانه به مدیران مدارس ارسال شد، عنوان شده است: تمرکز بر این مراقبت‌ها همواره ضروری است، اما امروز با توجه به وقایع داخلی و خارجی که نیاز مبرمی برای ایجاد فضاهای امن به وجود آورده، بسیار مهم‌تر است.

 

این نامه نوع رفتاری را که مدارس باید از آن بر حذر باشند بر شمرده و تأکید می‌کند که مدارس باید از تحقیر لفظی گرفته تا حملات فیزیکی و نیز جدا کردن دانش‌آموزانی که بیش از بقیه نیاز به حمایت دارند مانند سوری‌ها، مسلمانان، خاورمیانه‌ای‌ها و عرب‌ها و همچنین سیک‌ها، یهودیان و دانش‌آموزان رنگین پوست، خودداری کنند.

 

این نامه در پی حوادث تروریستی در پاریس و شهر سن‌برناردینو کالیفرنیا و نیز استفاده برخی نامزدهای انتخاباتی آمریکا از این شرایط برای پیروزی در انتخابات که شدت گرفتن اسلام‌ستیزی در آمریکا را در پی داشت، منتشر شد.

 

آمارهای منتشر شده از سوی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، بزرگترین سازمان حمایت از حقوق مدنی مسلمانان آمریکا، بیانگر افزایش حملات علیه دانش‌آموزان مسلمان است./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات