۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۳۰۹۵۰۱
امام جمعه امیدیه:

حضور فتنه گران در فهرست اتنخاباتی تجاوز به حق الناس است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه امیدیه با اشاره به لزوم رعایت حق الناس در انتخابات پیش رو گفت: حضور فتنه گران در فهرست های انتخاباتی تجاوز به حق الناس و مخالفت با ولی فقیه است.
هيئت نظارت بر انتخابات

ججت الاسلام مهدی علیزاده امام جمعه امیدیه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره فهرست انتخاباتی احزاب سیاسی در آستانه انتخابات گفت: رهبر معظم انقلاب به تبیین حق الناس در آراء مردم پرداخته اما عده ای به مصداق آیه «یؤمن ببعض و یکفر ببعض» جنبه ای از سخنان ایشان درباره انتخابات را دستاویز خود قرار داده و ادعاهای واهی و پوچ مطرح می کنند.

 

امام جمعه امیدیه با اشاره به این که حق الناس در تمام جنبه های انتخابات پیش و پس از آن مشهود است، اظهارداشت: تأیید و رد صلاحیت نمایندگان، شمارش کنندگان آراء و ارائه فهرست انتخاباتی از موارد حق الناس و تجاوز و بی تفاوتی به آنها زیر پا گذاشتن حق الناس است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که ارائه کنندگان فهرست های انتخاباتی در انتخاب اعضا دقت و از انتخاب نمایندگان نامناسب پرهیز کنند، ابرازداشت: از انتخاب افرادی فاقد صلاحیت هر چند که از لحاظ حزبی و سلیقه ای با آنها همخوانی داشته پرهیز و افراد مؤمن و صلاحیت دار را در فهرست خود وارد کنند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که متأسفانه شاهد حضور افرادی همچون فتنه گران و صاحبان موارد دیگر در بعضی فهرست های انتخاباتی هستیم، تصریح کرد: هم خوانی حزبی و سلیقه ای سبب حضور چنین افرادی در فهرست های انتخاباتی شده و رعایت ضوابط و اصول در فهرست های انتخاباتی از مصادیق حق الناس بوده و مردم نسبت به ارائه کنندگان فهرست نامزدها توجه داشته باشند.

 

وی شناخت مردم از ارائه کنندگان فهرست انتخاباتی را مهم شمرد و افزود: مردم با شناخت ارائه کنندگان فهرست انتخاباتی به دلسوزی و همراهی آنها با انقلاب اسلامی یا عدم همراهی پی برده و فتنه 88 به عنوان خط قرمز نظام اسلامی، حماسه 9 دی، سخنرانی  فهرست دهندگان درباره انتخابات سال 88 بهترین راهکار برای شناخت است.

 

امام جمعه امیدیه در پیش بودن انتخابات و وجود فتنه گران در فهرست های انتخاباتی و تلاش آنها برای به دست گرفتن حداکثر کرسی های مجلس شورای اسلامی را گوشزد کرده و گفت: هدف این افراد در وهله اول نفوذ در مجلس شورای اسلامی و بهره بردن از آن به عنوان اهرم فشار بر دولت و اجبار دولت بر انجام کارهایی به ضرر نظام اسلامی و مخالفت با اوامر رهبر معظم انقلاب است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که دشمن بحث نفوذ در انتخابات را مدنظر قرار داده است، اظهار داشت: چه بسا افراد حاضر در فهرست های انتخاباتی با توجه به گمنام بودن و نا آشنایی به افکار و گرایش های آنان به عنوان نفوذی دشمن به نقش آفرینی برای دشمنان به ویژه آمریکا پرداخته و پروژه نفوذ را پیش برند.

 

این مقام مسؤول، مجلس خبرگان و طرح شعار شورای رهبری را اقدام دیگر فتنه گران برای نفوذ و حضور در آن بیان کرد و ابراز داشت: حضور آنها در مجلس برهم زننده آرامش آن و تلاش برای تحمیل خواسته ها و پیش بردن اهداف است.

 

وی با اشاره به خسارت های فتنه 88 بر نظام اسلامی و ابعاد نامحدود آن در سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این خسارت ها چه بسا تحریم های اقتصادی ویرانگر بر بانک های کشور پس از انتخابات 88 که بالطبع فشار سنگینی را بر رشد اقتصادی کشور و معیشتی مردم وارد و این کار بدون شک از سوی فتنه گران صورت گرفت.

 

وی در نظر گرفتن مصالح کشور و در مسیر ولی فقیه را اولویت احزاب و جریان های سیاسی شمرد و خاطرنشان کرد: آنها با ارائه فهرست اسامی نامزدهای متعهد به نظام اسلامی و ولی فقیه حق الناس را رعایت کرده و حضور فتنه گران در فهرست های انتخاباتی تجاوز به حق الناس و بنا به گفته های رهبر معظم انقلاب چنین اشخاصی لیاقت حضور در بدنه نظام اسلامی را ندارند./9456/302/ب3

ارسال نظرات