۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۳۰۹۵۱۳
استاد حوزه و دانشگاه:

آل سعود جانشین استعمار پیر در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و پژوهشگر حوزوی با اشاره به اینکه آنچه در حق شیعیان مظلوم یمن رفته است، ظلم آشکاری است که در تاریخ کم سابقه است، بیان کرد: اعدام شیخ نمر در راستای همین سیاست آل سعود است، حکومتی که بر پایه اندیشه‌های سست و بی اساس استعمارگر پیر بنا شده است، از گسترش اسلام نآب محمدی می هراسد و به بهانه تروریسم و القاعده به کمک آمریکا و صهیونیزم شیعه کشی می‏کند.
آل سعود

حجت الاسلام سید علی اصغر تقوی، استاد دانشگاه، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه اقدام اخیر عربستان در به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر پرده برداری از سیاست‌های جدید استعمارگران در منطقه است، ابراز کرد: اتفاقات اخیر در عربستان سعودی، چهره حقیقی آل خلیفه را برای جهانیان آشکار کرد.

 

وی ادامه داد: کشتار مسلمانان  در سرزمین‌های اسلامی آن هم از طرف باصطلاح خادمین حرمین شریفین، ابعاد تازه تری از چهره این حکومت خبیث نزد جهانیان آشکار ساخت، بی تردید جهانیان این ظلم را فراموش نخواهند کرد.

 

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه آنچه در حق شیعیان مظلوم یمن رفته است، ظلم آشکاری است که در تاریخ کم سابقه است، بیان کرد: اعدام شیخ نمر در راستای همین سیاست آل سعود است، حکومتی که بر پایه اندیشه های سست و بی اساس استعمارگر پیر بنا شده است، ازگسترش اسلام ناب محمدی می هراسد و به بهانه تروریسم و القاعده به کمک آمریکا و صهیونیزم شیعه کشی می‏کند.

 

وی اضافه کرد: آنچه عربستان امروز به آن دچار شده است جزء سرسپردگی و استعمار چیزی نخواهد بود، هر یک از اقدامات اخیر در حقیقت این رژیم منحوس را به لبه پرتگاه نزدیک تر میکند، زیرا که روز به روز برخشم امت اسلام می افزاید.

 

حجت الاسلام تقوی خطاب به کشور عربستان گفت: آل سعود بداند؛ این اقدامات و حوادث تلخ در خاطر مسلمانان جهان خواهد ماند و خشم امت اسلام را نسبت به این حکومت دست نشانده برخواهد افروخت، شهادت شیخ نمر،آزادی‏خواهان جهان را بیدارتر کرد.

 

وی اضافه کرد: شهادت این شیخ مظلوم، خون تازه ای را در رگ ها و شریان های مسلمانان و شیعیان آزادی خواه به جریان خواهد انداخت و به یاری خداوند متعال، استکبار جهانی و صهیونیسم پلید را برای دستیابی به  اهداف  توسعه طلبانه اش ناکام خواهند گذاشت.

 

نویسنده و پژوهشگر حوزوی خاطر نشان کرد: آمریکا و ایادی استکبار نیز باید از گذشته و تاریخ درس بگیرند و از نقشه های شوم واستکباری در منطقه دست بکشند، زیرا که جهان اسلام بیدار است و هر گونه تحرکی را در منطقه بی پاسخ نخواهد گذاشت.

 

حجت الاسلام تقوی افزود: آنچه مسلمانان آگاه و بیدار در مقابل این حرکت عامدانه و غیر انسانی آل سعود، از خود نشان خواهد تنها اعلام نفرت انزجار از این اقدام صبعانه آل خلیفه نخواهد بود، بلکه تحریک اوضاع سیاسی منطقه به سرکردگی آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب را نیز از نظر دور نخواهند داشت.

 

وی ادامه داد:  بسیار واضح و روشن است که عملکرد عربستان سعودی در منطقه، در راستای یک سیاست برون منطقه ای و جهانی برای انزوای اسلام و بیداری اسلامی در جهان است.

 

اسلام با این کشتن‌ها زنده تر می‏شود و مسلمانان و شیعیان و آزادگان جهان زنده تر می‏شوند

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه آنچه توسط سعودی ها در منطقه دنبال می‏شود برای اسلام  بسیار خطرناک است، ابراز کرد: استکبار جهانی دریافته است که راهی برای انزوای اسلام، جز تفرقه و جنگ های فرقه ای وجود نخواهد داشت.

 

وی ادامه داد: اقدامات شیوخ عرب نیز آب به آسیاب دشمن انداختن است، باید به همین کشورهای عربی منطقه نیز هشدار داد که اینها هیزمی خشک تر از برخی اعراب منطقه برای آتش افروزی در منطقه نباشند.

 

حجت الاسلام تقوی بیان کرد: سایر کشورهای منطقه نیز باید به هوش باشند، در دام استعمارگران پیر نیافتاده و معرکه‌ساز جریان های اسلام ستیز و صهیونیسم بین‌الملل نشوند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آنچه مسلم است این حادثه ناگوار برای شیعیان، مسلمانان و آزادی‏خواهان جهان بسیار ناگوار و دلخراش بود، بیان کرد: به قول رهبر آزادگان جهان امام حسین(ع) مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است، امام خمینی(ره) نیز فرمودند که؛ بکشید ما را، زنده تر می‏شویم./875/ت302/س

ارسال نظرات