۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۳۰۹۵۲۸
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

مهم‌ترین دلیل شهادت شیخ نمر ضدیت عربستان سعودی با وحدت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با اشاره به این که همه مردم دنیا و طرفداران حقوق بشر را دعوت می کنیم که به جنایت های ضد حقوق بشری و انسانی آل سعود رسیدگی کنند، گفت: با توجه به وحدت امت اسلامی، اقدام آل سعود به سبب ضدیت او با وحدت اسلامی و سرنوشت امت‌های اسلامی است.
آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شهادت عالم ربانی، آیت الله شیخ نمر را به امت اسلامی به ویژه شیعیان مظلوم عربستان تسلیت و تعزیت گفت و ابراز داشت: بر قطار جنایت های وحشیانه آل سعود اقدام دیگر و آن به شهادت رساندن شیخ نمر افزوده شد که به دشت این مسأله را محکوم می کنیم.

 

وی با اشاره به این که همه مردم دنیا و طرفداران حقوق بشر را دعوت می کنیم که به جنایت‌های ضد حقوق بشری و انسانی آل سعود رسیدگی کنند، بیان داشت: با توجه به وحدت امت اسلامی، اقدام آل سعود به سبب ضدیت او با وحدت اسلامی و سرنوشت امت های اسلامی است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به وظایف جمهوری اسلامی ایران و واکنش های مورد نیاز نسبت به اعدام شیخ نمر، ادامه داد: دستگاه دیپلماسی باید این اقدام را محکوم کند و فشارهای لازم را بر آل سعود اعمال کند تا همچنین اتفاقاتی در آینده صورت نگیرد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که در حقیقت دستگاه دیپلماسی باید به نوعی تحریم‌هایی را علیه عربستان سعودی اعمال کند، تصریح کرد: اعدام شیخ نمر نمی تواند مانع از گسترش معارف اهل بیت(ع) شود.

 

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: اگر بنی امیه و بنی عباس توانسته بودند مانع از انتشار تشیع شوند، این دنباله روهای آنها نیز خواهند توانست، اما آنها همه ظرفیت‌های خود را بکار بستند و قرن‌ها طول کشید اما موفق به انجام این کار نشدند.

 

گفتنی است، کمتر از سه ماه پیش وزارت کشور عربستان با امضای «محمد بن نایف» ولی‌عهد این کشور حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه عربستانی را تأیید کرد، که این به معنای مجوز به وزارت کشور برای اعدام شیخ نمر تنها با امضای «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای اجرای حکم اعدام بود. که متأسفانه امروز خبر اعدام این روحانی مبارز نه تنها شیعیان بلکه جهان اسلام را اندوهگین کرد./9453/302/ب2

ارسال نظرات