۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۳۰۹۶۱۴
استاد درس خارج حوزه:

دولت باید واکنش جدی در برابر اعدام شیخ نمر انجام دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: جمهوری اسلامی به عنوان محور مسلمین و شیعیان جهان و یک کشور مقتدر و قدرتمند در منطقه و مدافع مکتب ناب اهل بیت(ع) باید در برابر جریان علیه تشیع به صورت جدی بایستد.
آيت الله محمد حسن فاضل گلپايگاني

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن فاضل گلپایگانی استاد درس خارج حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که اتفاقات اخیر در دنیای اسلام و جهان تشیع نشان از توطئه و نقشه های شیطانی و برنامه ریزی شده از سوی استکبار جهانی و ایادی آنها در منطقه و خارج از منطقه است، گفت: استکبار با اساس تشیع، مکتب اهل بیت(ع) و پیروان آن بزرگواران در تعارض جدی و به دنبال براندازی و از بین بردن هستند.

 

وی افزود: استکبار به دنبال از بین بردن شخصیت ها بزرگ تشیع، تخریب اماکن متعلق به اهل بیت(ع) و همچنین متوقف کردن پیروان اهل بیت(ع) هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فاضل گلپایگانی با بیان این که برخورد حکومت عربستان با شیعیان و همچنین در بحرین، نیجریه، لبنان، عراق، پاکستان، افغانستان و دیگر کشورها حکایت از توطئه دسته جمعی استکبار علیه عواملی است که مبلغ قرآن و دین اسلام هستند، گفت: یکی از اقدامات ظالمانه استکبار اعدام شیخ نمر به عنوان فعال، مبارز و روحانی دلداده به مکتب اهل بیت(ع) است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره این که اگر در برابر اقدامات خصمانه آل سعود و استکبار واکنشی نشان داده نشود، در مرحله بعد در بحرین و نیجریه نیز زندانیان شیعه را اعدام خواهند کرد، گفت: جمهوری اسلامی به عنوان محور مسلمین و شیعیان جهان و یک کشور مقتدر و قدرتمند در منطقه و مدافع مکتب ناب اهل بیت(ع) باید در برابر جریان علیه تشیع به صورت جدی بایستد.

 

وی با تأکید بر این که اگر ایران محکم در برابر استکبار نایستد، راه برای کشتار دیگر شیعیان نیز باز می شود، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمود اگر محکم بایستیم استکبار عقب نشینی می کند، اما اگر در این زمینه کوتاهی شود منجر به شجاعت بیشتر آنها خواهد شد.

 

کوتاهی ایران در مواجهه با ظلم استکبار منجر به از دست دادن نیروهای ارزشی می شود

به گفته وی، تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر متوقف کردن تقویت بنیه نظامی ایران و موضع جدی رییس جمهور در برابر آن منجر به عقب نشینی آمریکا شد که این مهم  بیانگر این است، اگر جمهور اسلامی استوار باشد، دشمن عقب نشینی می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فاضل گلپایگانی با اشاره به کشتار حجاج ایرانی در فاجعه منا، افزود: اگر در برابر این جنایات سکوت شود، روز به روز آنها جری تر خواند شد و جهان تشیع و پیروان اهل بیت(ع) بیشتر متضرر خواهند شد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که حوزه های علمیه در برابر اعدام شیخ نمر موضع گرفتند و حوزه ها را تعطیل و به تظاهرات علیه رژیم آل سعود پرداختند، گفت: نظام جمهوری اسلامی و دولت نیز باید واکنشی جدی در این زمینه انجام دهد.

 

وی با بیان این که استکبار نقشه های رنگارنگی برای شیعیان کشیده است، گفت: اگر ایران با توجه به محوریتی که اکنون دارد، کوتاهی کند موجب از دست دادن نیروهای ارزشمند خود در سراسر جهان می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین فاضل گلپایگانی گفت: تمام گروها باید در برابر اعدام شیخ نمر اقدامی انجام دهند، چرا که کشتن یک عالم شیعی در عربستان باید منجر به جاری شدن خون او در رگ های تمام آزادی خواهان جهان و طرفداران اهل بیت(ع) و علمای اسلام شود./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات