۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۳۰۹۶۱۵
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

اعدام شیخ نمر بر اساس دستورات اسلام آمریکایی و انگلیسی بوده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با بیان این که هیچ آیه ای در قرآن سفارش به اعدام کسی که حق خود و خویشانش را گوشزد می کند، نکرده است، گفت: تصمیم عربستان بر اساس سنت وهابیت و مبتنی بر اسلام آمریکایی و انگلیسی بوده است.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی امام جمعه مشهد اردهال کاشان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که شیخ نمر به ناحق توسط رژیم سفاک سعودی دستگیر و شکنجه شد، گفت: ایشان در حین دستگیری مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود که در زمان زندانی  او را مداوا نکرده بودند.

 

وی با اشاره به این ادعای مسؤولان عربستانی مبنی بر اعدام شیخ نمر بر اساس آیات قرآن گفت: احتمالا این تصمیم بر اساس سنت وهابیت و مبتنی بر اسلام آمریکایی و انگلیسی بوده است، چرا که اسلام عربستان، اسلام واقعی نیست و مورد علاقه صهیونیست ها و انگلیس و آمریکا است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر این که اسلام آمریکا همراه با خشونت، بی منطقی و به دور از آموزه های اسلام ناب محمدی است، گفت: هیچ آیه ای در قرآن سفارش به اعدام کسی که حق خود و خویشانش را گوشزد می کند، نکرده است.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با بیان این که شیخ نمر به عنوان نماینده یک قشر عظیم مورد ظلم قرار گرفت، گفت: عملکرد سازمان های بین المللی انسان را متعجب می کند، چرا که اگر یک تروریست نوکر استکبار مورد تعرض قرار گیرد، تمام نهادهای بین المللی به صدا در می آیند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این که سازمان های بین المللی در برابر جنایات متعدد رژیم آل سعود و حاکمیت غلط و فاشیسم آن سکوت کرده اند، گفت: این مجامع در برابر فجایع منا نیز موضعی نگرفتند.

 

وی با یادآوری دستگیری شیخ زکزاکی و کشته شدن بسیاری از شیعیان در نیجریه، افزود: اکنون نیز شیخ نمر به همراه تعدادی دیگر به شهادت رسیدند و مردم یمن نیز مورد هجمه موشک های آل سعود قرار گرفتند و آل سعود در کمال تعجب این اقدامات را مبتنی بر قرآن و سنت پیامبر(ص) می داند.

 

به گفته وی، منطق قرآن سراسر صلح، مسالمت و اتحاد است، بنابراین چگونه می توان اعدام یک عالم شیعی به عنوان شخصی که مورد احترام شیعیان و مردم است و هیچ گناهی جز عدالت خواهی و رفع تبعیض ندارد را بر اساس قران دانست.

 

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر این که هیچ آیه ای در قرآن، حاکم را مجاب به اعدام حق خواه و حق طلب نکرده است، گفت: در قرآن حدود و جرم ها مشخص است که شیخ نمر هیچ یک از جرم های موجود در قرآن را انجام نداده است و این ادعای عربستان تهمت به قرآن است./1307/303/ب3

 

ارسال نظرات