۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۳۰۹۶۴۷
آیت الله مدرسی:

شهادت آخرین آرزوی شیخ نمر بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مدرسی با اشاره به زخمی شدن شیخ نمر در نوزده سالگی در نخستین اعتراض هایش به سیاست های آل سعود، گفت: رهبر شیعیان عربستان، در آخرین ملاقات با مادرش، در ایام اربعین امسال، از وی خواسته بود برای شهادتش دعا کند، و با اقدام ناشایست سعودی ها، به خواسته و آرزویش رسید .
آيت الله مدرسي از علماي کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد تقی مدرسی از مراجع تقلید، در دیدار نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، هدف از اقدام عربستان در اجرای حکم اعدام رهبر شیعیان عربستان را، سرپوش گذاشتن بر شکستشان دانست و افزود: در بحرین هم، عملا سعودی ها کاری از پیش نبردند، و بیشترین اعتراضات مردمی در پی اعدام شیخ نمر، هم اکنون در این کشور در جریان است.

 

وی اجرای حکم اعدام شیخ نمر، حمایت آشکار و پنهان از دولت نیجریه در حمله به شیعیان این کشور، را در حقیقت پاسخی به برگزاری مراسم با شکوه و دهها میلیونی اربعین امسال، خواند.

 

آیت الله مدرسی افزود: بی شک صهیونیست ها خوشحال ترین افراد، از اقدامات نابخردانه و تفرقه افکنانه سعودی ها هستند و از این اقدامات به شدت سود می برند.

 

وی به هم ریختگی وضعیت سیاسی در عربستان را عاملی دیگر در به شهادت رساندن رهبر شیعیان سعودی دانست و گفت: اعدام شیخ نمر، پایان یک قضیه نیست، بلکه آغازی برای رسیدن به یک هدف است و جریانی را ایجاد کرده است که ادامه دار خواهد بود.

 

آیت الله مدرسی، شهید و شهادت را بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ و تفکر اسلام ناب خواند و با اشاره به موج اعتراضات مردمی و دولتی در سراسر دنیا، و بازتابی که شهادت شیخ نمر در جهان اسلام و حتی کشورهای غیر اسلامی داشت افزود: این مساله جز با خواست خدا نیست، و نشان دهنده آن است که شیخ نمر، فقط برای خدا کار می کرد و در راه رضای الهی به شهادت رسید.

 

وی که از استادان شیخ نمر است، به شخصیت و ویژگی های اخلاقی و مجاهدت های این شیخ شهید پرداخت و گفت: شیخ نمر از نظر برخی فقها مجتهد بود، و درس خارج فقه می داد و در زندگی اش بسیار زاهد و یک مجاهد واقعی فی سبیل الله بود.

 

ایت الله مدرسی با اشاره به زخمی شدن شیخ نمر در نوزده سالگی در نخستین اعتراض هایش به سیاست های آل سعود، گفت: رهبر شیعیان عربستان، در آخرین ملاقات با مادرش، در ایام اربعین امسال، از وی خواسته بود برای شهادتش دعا کند، و با اقدام ناشایست سعودی ها، به خواسته و آرزویش رسید.

 

وی با اشاره به اینکه شیخ نمر در سالیان گذشت صدها طلبه، دانشجوی مبارز را در شرق عربستان تربیت کرد افزود: طلاب حوزه های علمیه باید از زندگی و مجاهدت های شیخ نمر الگو بگیرند و به شکل واقعی و عملی، نهضتی و اهل مجاهدت باشند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق هم در این دیدار گفت: آل سعود در صدد آتش افروزی بیشتر در منطقه است، و اقداماتشان با بی خردی و بی فکری کامل انجام می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با اشاره به اقدام سعودی های در به شهادت رساندن شیخ نمر افزود: بیشترین سود و منفعت را از این اقدام و دیگر کارهای ال سعود، آمریکا و صهیونیست هایی می برند، که دشمن قسم خورده اسلام هستند./1330/د102/ف

 

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات