۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۳۰۹۶۵۰
آیت الله سبحانی:

طلاب به نویسندگی اهتمام ویژه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که طلاب باید با استفاده از مطالب درسی و احادیث قدرت نویسندگی خود را افزایش دهند، گفت: طلاب باید مسائل مهم را یادداشت کرده و دست به قلم شوند که در زندگی سرمایه علمی بوده و در آخرت پاداش است.
درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خاج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام گفت: حضرت فرمودند اگر مؤمنی بمیرد و برگی از خود به جای گذارد که در آن علمی باشد این برگی که برای دنیا و آخرت مردم سودمند باشد بین انسان و آتش جدایی می اندازد و خداوند متعال به ازای هر حرفی شهری بسیار وسیع به انسان عطا می کند.


وی افزود: بنده در دوران جوانی که این حدیث را مشاهده کردم سبب شد که قلم به دست بگیرم و آثاری از خود به جای بگذارم، طلاب و روحانیان جوان از همان زمانی که پای درس و مباحثه هستند باید دست به قم باشند که اگر دوره جوانی بگذرد و انسان دست به قلم نباشد دیگر مشکل است.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که طلاب باید با استفاده از مطالب درسی و احادیث قدرت نویسندگی خود را افزایش دهند، اظهار داشت: باید دفترهای متفاوت داشت به عنوان مثال دفتری برای مواعظ که اگر از بزرگی نکته ای بیان شد یادداشت شود.


وی ادامه داد: اگر انسان دست به قلم باشد و مطالب مفید خودرا به چاپ برساند یا در اختیار ورثه او قرار بگیرد نفع بسیاری رسانده و دارای اجر است، اگر دین اسلام محفوظ مانده به وسیله همین کتاب ها است؛ امام صادق(ع) به شاگردان خود فرمودند نوشته را حفظ کنید که در آینده به این کتاب ها محتاج هستید.


این مرجع تقلید با بیان این که شیخ مفید 200 کتاب نوشته است، ابراز داشت: امروزه 45 کتاب ایشان در میان ما وجود دارد که دین ما را همین کتاب ها حفظ کرده است؛ بنابراین طلاب باید مسائل مهم را یادداشت کرده و دست به قلم شوند که در زندگی سرمایه علمی بوده و در آخرت پاداش است./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات