۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۳۰۹۷۴۵
با حضور آیت‌الله شبستری؛

مراسم بزرگداشت شهدای نارداران در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت شهدای مطقه نارداران کشور جمهوری آذربایجان با حضور آیت الله مجتهدشبستری در تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام برگي / تبريز نارداران جمهوري آذربايجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رسول برگی، یکی از وعاظ تبریز عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای مطقه نارداران کشور جمهوری آذربایجان که در مسجد الصادق تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نگرانی نسبت به وضعیت شیعیان آذربایجان دخالت در امور داخلی کشور همسایه محسوب نمی‌شود.


وی خاطرنشان کرد: آن طور نیست که ما بخواهیم در امور کشور دیگری دخالت کنیم، مصلحت هر کشوری را خود سردمداران آن کشور بهتر می دانند، اما ما به آنها به چشم خواهر و بردار نگاه می کنیم، چه دولت و چه ملت جمهوری آذربایجان. ما می توانیم نصیحت کنیم که در دین اسلام نیز، نصیحت برادر به برادر از واجبات است.


حجت الاسلام برگی با بیان این‌که وقتی برادر به خطا می رود، برادر دیگر از روی دلسوزی به وی نصیحت می کند، تصریح کرد: نصیحت می کنیم به دولتمردان جمهوری آذربایجان که به تاریخ رجوع کنند و ببینند آنان که در مقابل دین ایستاده اند، کدامشان عاقبت بخیر شده اند؟


این استاد حوزه علمیه تبریز با اشاره به این‌که دین‌ستیزی دولت جمهوری آذربایجان عاقبت خوشی به دنبال نخواهد داشت، گفت: ببینند کدام نفر که باعث قطع صدای اذان در کشوری می شود، بدون عقوبت الهی به زیر خاک رفته است و عزتمندانه این دنیا را ترک کرده است؟


وی با اشاره به احادیث، روایات و آیات مختلف قرآنی درباره سعادت دنیوی و اخروی بشریت خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) عزت انسان را در بندگی خدا می داند، بندگی خدا هم در پیروی از راه اباعبدالله الحسین(ع)، حجاب و مسجد است، بندگی خدا در حرمت دادن به خون مسلمانان است.


حجت الاسلام برگی با بیان این‌که پیام نهضت آزادی‌خواهی مسلمانان و شیعیان جمهوری آذربایجان، بازگشت دولتمردان این کشور به آغوش دین مبین اسلام و مکتب تشیع است، گفت: اقدام پلیس آذربایجان در حمله با عزاداران حسینی منطقه نارداران، نه تنها جمعیت عاشورایی و حسینی این کشور را کم نکرد، بلکه شاهد دین‌گرایی جوانان آذربایجان هستیم.


واعظ برجسته شهر تبریز ادامه داد: دولت آذربایجان بهتر است فکری به رفع تصرف خاک قره‌باغ بکنند، در خیال خود نارداران که مرکز تشیع آذربایجان است، را از حسینیان گرفته اند و تعداد زیادی از عاملان برگزاری مراسم حسینی و مداحان را به زندان انداخته اند. اما سؤال اینجاست که آیا ندای «لبیک یا حسین» قطع خواهد شد؟/935/202/ب2

ارسال نظرات