۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۳۰۹۷۷۹
آیت الله علم الهدی:

اعدام شیخ نمر ادعای کذب مدعیان بین المللی حقوق بشر را ثابت کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: متاسفانه جوامع دینی شیعی آن طور که باید و شاید در مقابل شهادت شیخ نمر عکس العمل نشان ندادند درحالی که انتظار می رفت در دنیای شیعه عربستان یک حرکت جدی تری انجام شود ولی آن چه مسلم است، این جنایت نفرت 300 میلیون شیعه را به آل سعود ملعون متوجه کرد.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله نمر که امشب در مهدیه مشهد برگزار شد، با اشاره به آیه 22 سوره احزاب، اظهار کرد: در جنگ احزاب، جریان های شرک، کفر و نفاق و قدرت آنها نتوانست در دل های مومنین ترس ایجاد کند و آنها را از مقابله بازدارد چرا که آنان به وعده خدا و این که تمامی این جریان قدرت و عظمت نیست بلکه یک جولان باطل است که با ضربه ای نابود می شود، اعتقاد داشتند و در نهایت پیروز شدند.

 

وی با مطرح کردن این پرسش ها که قدرت در دنیا چیست و قدرتمند به چه کسی می گویند و در قالب چه جریان هایی محقق می شوند، گفت: تمامی این جریان ها، جنگ ها و خونریزی ها از روز اول خلقت بشر تا امروز بر شعاع قدرت وجود داشته است؛ راغب اصفهانی در کتاب مفردات دو واقعیت را در تفسیر قدرت بیان می کند یک واقعیت نسبت به خدا و دیگری واقعیت نسبت به خلق خدا است.

 

امام جمعه مشهد افزود: قدرت برای انسان و هر مخلوقی عبارت است از هر کاری که او اراده می کند تا انجام دهد و توانایی آن را دارد؛ البته این توانایی محدود و هیچ انسان و موجودی در عالم پیدا نمی شود که بر انجام هر کاری توانمندی و قدرت داشته باشد چرا که قدرت در غیر خدا یک جریان نسبی ولی وقتی قدرت به خدا نسبت داده شود یک جریان مطلق است

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری به بیان تفسیر دیگری از قدرت و مقایسه قدرت در عرصه زندگی انسان و دنیای حیوانات پرداخت و بیان کرد: قانون حاکم بر جنگل، نابود کردن و دریدن برای دست یابی به قدرت که هیچ حد و مرزی ندارد ولی قدرت در زندگی انسان بر اساس حاکمیت اراده و خواست اوست چرا که دنیای آدمی، دنیای فطرت و آن زمان که یک جریان بتواند خواسته اش را حاکم کند بر اراده و دل های افراد نیز احاطه پیدا می کند.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که فرمودند" باطل چند روزی جولان دارد ولی دولت برای حق است"، اظهار کرد: پیامبر(ص) از قدرت در جهان انسان به دولت تعبیر می فرمایند؛ دولت یعنی قدرت پایداری که به بر خواست و اراده ها حاکمیت دارد و آن جریان حق است که می تواند دولت پایدار داشته باشد اما انسان ها و جریان هایی که با چنگ و دندان و به زور و اسلحه بر دیگران حاکم می شوند به عنوان" جوله" محسوب می شوند و نه دولت و نابود شدنی هستند.

 

وی به خطبه حضرت زینب(س) در کاخ یزید اشاره و تصریح کرد: بیان حضرت که می فرمایند" ای یزید تو پنداشتی که قطرهای زمین و افق های آسمان را از ما گرفته ای" در واقع یک تز و تبیین یک واقعیت به عنوان یک خط ثابت در جهان انسانیت است که می گوید، دولت از آن حق و گستره حق محدود به یک اقلیم و جغرافیا و امثال آن نیست بلکه پهنه دولت حق به وسعت افق های آسمان و قطرهای زمین و براساس روایت رسول خدا(ص)، جولان باطل یک ساعت ولی دولت حق تا قیامت ادامه دارد چرا که با فطرت انسان منطبق است.

 

امام جمعه مشهد جریانی که در تقابل با نظام جمهوری اسلامی ایران است را یک جولان باطل خواند و اظهار کرد: امروزه آمریکا و اسراییل توانسته اند در بسیاری از سیاستمداران و دولت مردان جهان اسلام و کشورهای اسلامی نفوذ کنند و یک کمپین طاغوتی ضد جمهوری اسلامی ایجاد کنند ولی تمامی اینها در مقایسه با قدرت و عظمت ایران از نظر قدرت سیاسی و نظامی که در منطقه و جهان دارد فقط به اندازه یک جولان که با یک ضربه از بین می رود و این مهم در حالی محقق می شود که ما این واقعیت و قدرت را باور کنیم در واقع مشکل در باورمندی ما است.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطر نشان کرد: باید تمامی نقطه های مسؤلیتی به این واقعیت برسند که این قدرت های ظاهری، جولان باطل اند؛ این درحالی است که متاسفانه این باور در برخی وجود ندارد چرا که امروز به دنبال میانجی و واسطه برای رفع و مقابله با جولان باطل می گردند و معنای قرآن( آیه 22 و23 احزاب) را نمی فهمند.

 

آیت الله علم الهدی افزود: مردم در مقابل این جریانات و کمپین طاغوتی وظیفه مجاهده و مقاومت را دارند یعنی آن چه غیر خداست را کنار بگذاریم و فقط به سوی خدا حرکت کنیم و زرق و برق های دشمن که چیزی جز جولان نیست باعث تغییر در خط و مسیر نشود که از مقاومت در دولت حق باز بمانیم.

 

وی با این پرسش که آیا برای براندازی دشمن و از بین بردن جولان باطل جز شهادت راهی نیست، تصریح کرد: خداوند در آیه 31سوره محمد(ص) فرمودند" وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ حَتَّىٰ نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِینَ مِنْکُمْ وَالصَّابِرِینَ وَنَبْلُوَ أَخْبَارَکُم: البته شما را مى‏آزماییم تا مجاهدان و شکیبایان شما را باز شناسانیم و گزارشهاى [مربوط به] شما را رسیدگى کنیم" بنابراین شهادت در راه خدا، سکو و نردبانی برای پرش در مسیر عبودیت و بندگی خدا که جوهره آن مجاهده و مقاومت قرار دارد یعنی فرد با زرق و برق مادیات، مقام و قدرت از حزب الله و عشق به خدا کوتاه نمی آید بلکه با تمام وجود در راه خدا مجاهده می کند و این جا که ثابت می شود دلداده و بنده واقعی حق است.

 

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: قرآن به عنوان واقعیتی که ما به آن اعتقاد داریم و باید در خط بندگی و مسیر قرآن حرکت کنیم و شیخ نمر به عنوان تابلویی از آن که به دور از رفاه طلبی و خوش گذرانی هایی که در شبه جزیره عرب به یک فرهنگ تبدیل شده است و نیز فارق از مقام و ثروت در مقابل یک نظام بی رحم جاهل ایستادگی و آن را محکوم کرد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، عملکرد جوامع شیعی را در برابر جنایت آل سعود و شهادت آیت الله نمر نامناسب دانست و بیان کرد: متاسفانه جوامع دینی شیعی آن طور که باید و شاید در مقابل شهادت شیخ نمر عکس العمل نشان ندادند درحالی که انتظار می رفت در دنیای شیعه عربستان یک حرکت جدی تری انجام شود ولی آن چه مسلم است، این جنایت نفرت 300 میلیون شیعه را به آل سعود ملعون متوجه کرد؛ در واقع شهادت شیخ نمر تمام ادعاهای جریان های بین المللی حقوق بشری را به عنوان یک دروغ قطعی به جهان ثابت کرد.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه برای شهادت آیت الله نمر 2 بینش و نگرش وجود دارد، تصریح کرد: یک عده بچه های یتیم و خانواده بی سرپرست شیخ نمر را می بینند و طلبه ای که در مسیر هدایت مردم، تمامی موقعیت های اجتماعی و مقام ها را زیر پا گذاشت و شکنجه و زندان یک جریان بی رحم را بر همه اینها ترجیح می‌ دهد تا در نهایت با یک ضربه سر از بدنش جدا شود و در مقابل نگرش دیگر این است که شهید نمر با یک ضربت در دل نعمت‌های خدا و دوشادوش شهدای کربلا قرار گرفت./844/پ201/ج

ارسال نظرات