۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۳۰۹۷۸۸
آیت الله صافی گلپایگانی:

شبهات جدید درباره مهدویت باید از سوی حوزویان پاسخ داده شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: باید در حوزه های علمیه اشخاصی باشند که به شبهات جدید درباره مهدویت به شدت پاسخ دهند. حضرت آیت الله بروجردی سفارش می کردند مواظب باشید نام امام زمان(عج) فراموش نشود، در مجالس اسم حضرت را زیاد تکرار کنید.
آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، اجلاسیه عمومی نشست دوره ای اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با موضوع «ضرورت توسعه مباحث مهدویت در حوزه و پاسخگویی به شبهات در این زمینه» چهارشنبه شب در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد.

 

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت و بیانات زیر را ایراد کرد:


تشکر می کنم از حضور اساتید و افتخاری که برای بنده هم به وجود آمده تا خدمت شما مشرف باشم. امیدوارم که توجهات حضرت ولی عصر علیه السلام متوجه همه باشد. حوزه های علمیه قم و نجف و سایر حوزه های علمیه تحت توجهات حضرت ولی عصر باشد و به مقاصد بلندی که طلاب دارند نائل شوند. مطالب مطرح شده بسیار مهم است و باید طبق آن کار شود و زحمت کشیده شود ولی متاسفانه کمتر به این مطلب توجه می شود. متاسفانه راجع به حضرت ولی عصر علیه السلام سخنان گوناگونی مطرح است که ما باید در رابطه با اینها کار کرده باشیم.


امام سجاد علیه السلام فرمودند: « إنّ أهلَ زمان غَیبته القائلین بإمامته والمنتظرین لظهوره أفضلُ من أهل کلِّ زمان؛ لأنّ الله تبارک وتعالى أعطاهم من العقول والأفهام والمعرفة ما صارت به الغَیبةُ عندهم بمنزلة المُشاهَدة، وجعلهم فی ذلک الزمان بمنزلة المجاهدین بین یدَی رسول الله صلّى الله علیه وآله وسلّم بالسیف، أولئک المخلصون حقّاً، وشیعتُنا صِدقاً، والدُّعاة إلى دِین الله عزّوجلّ سرّاً وجهراً» باید روی این مطالب سرمایه گذاری زیادی بکنید و عمل کنید و با این برنامه ها که آقایان ترتیب داده اند ان شاءالله موفق باشند و بتوانیم در این راه هر چه بیشتر ثابت قدم باشیم.


در این زمینه مطالب زیادی وجود دارد که با مطالعه آنها اسباب مزید معرفت برایتان حاصل می شود. باید در حوزه های علمیه اشخاصی باشند که به شبهات جدید درباره مهدویت به شدت پاسخ دهند. حضرت آیت الله بروجردی سفارش می کردند مواظب باشید نام امام زمان فراموش نشود، در مجالس اسم حضرت را زیاد تکرار کنید، این فرمایش ایشان نکات فراوانی دارد که اقتضای وقت نیست به آنها بپردازم. باید فعالیت های حوزه در این زمینه بیش از پیش باشد، امیدوارم خداوند همه را توفیق دهد و توجهات حضرت مورد نظر همه باشد تا بتوانیم آن چه مورد رضای حضرت است انجام وظیفه کرده باشیم./924/د102/ج
 

ارسال نظرات