۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۷
کد خبر: ۳۰۹۷۹۳
عضو جامعه مدرسین:

خون پاک شیخ نمر زمینه ساز انقلابی بزرگ در منطقه خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اعدام شیخ نمر ممکن در ظاهر مدتی خفقانی را به وجود آورد اما این خفقان ها سبب می شود که انفجاری در جامعه اسلامی به وجود آید، این انفجار دولت آل سعود و کشورهایی را که شبیه آنان فکر می کنند را منزوی کرده و سبب انقلاب اسلامی در کشورهای اسلامی می شود.
آيت الله محسن فقيهي

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر از سوی رژیم آل سعود به پیامدهای این اقدام ظالمانه اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد که اعدام شیخ نمر یک جریانی است که سبب تحولی در کل منطقه می شود.


وی افزود: اصولا انقلاب نیاز به خون دارد و خون شهیدان پای درخت انقلاب سبب بارور شدن و به ثمر رسیدن انقلاب می شود، در انقلاب اسلامی ایران که به رهبری حضرت امام(ره) تشکیل شد و تحقق پیدا کرد هر اندازه رژیم ظالم پهلوی خون می ریخت و مردم را به شهادت می رساند انقلاب بارورتر می شد و گسترش پیدا می کرد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: اعدام شیخ نمر ممکن است در ظاهر مدتی خفقانی را به وجود آورد اما این خفقان ها سبب می شود که انفجاری در جامعه اسلامی به وجود آید، این انفجار دولت آل سعود و کشورهایی که شبیه آنان فکر می کنند را منزوی کرده و سبب انقلاب اسلامی در کشورهای اسلامی می شود.


وی با اشاره به وظایف مسلمانان و علمای جهان اسلام در قبال جنایت های آل سعود ادامه داد: ممکن است این انفجار کمی زمان ببرد اما در آینده شاهد نتایج خوبی خواهیم بود، خوشبختانه علمای اسلام می دانند که اوضاع چگونه است اما از علمای شیعه و سنی می خواهیم که درباره این جنایات برای جهان اسلام روشنگری کنند.


آیت الله فقیهی با بیان این که علمای اسلام باید مشخص کنند که آیا آزادی بیان و حریت در اسلام وجود دارد یا خیر، ابراز داشت: اگر آزادی وجود دارد آیا شیخ نمر غیر از این که سخن گفته و حقایق و احکام اسلام را بیان کرده کار دیگری انجام داده و دست به اسلحه برده است.


وی عنوان کرد: شیخ نمر مطالب حقی را بیان کرده که مردم دنیا باید از این مسائل آگاه شوند و بدانند که جرم این عالم مجاهد دینی چه بوده است، سازمان ملل و کشورهای غربی که فریاد و ادعای حقوق بشر آنها بلند است و اعلام می کنند که در ایران برای افراد مجرم نباید اعدام وجود داشته باشد چگونه می توانند از کشوری که کسی را تنها به دلیل سخن گفتن اعدام می کند حمایت کنند؛ کشورهایی که این اقدام ظالمانه را محکوم نکنند شریک در جرم عربستان هستند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات