۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۳۰۹۷۹۷
آیت الله نظری در دیدار معاون وزیر دفاع:

بحران‌های منطقه به خاطر فاصله گرفتن از قرآن و اهل بیت است/ از قدرت و مقام در جهت خیر و خدمت به مردم استفاده شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری با بیان این که متأسفانه امروز به دلیل فاصله گرفتن از قرآن و اهل بیت(ع) شاهد بحران و ناامنی در منطقه هستیم، گفت: امت اسلامی باید اختلاف را کنار بگذارند و با تأکید بر مشترکات دینی در جهت تفاهم گام بردارند.
ديدار معاون وزير دفاع با آيت الله نظري ديدار معاون وزير دفاع با آيت الله نظري ديدار معاون وزير دفاع با آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی، معاون آماد و امور تحقیقات صنعتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چهارشنبه شب با حضور در بیت آیت الله نظری با وی دیدار و گفت و گو کرد.

 

آیت الله نظری در این دیدار اسلام را دین حق دانست و با بیان این که متأسفانه امروز به دلیل فاصله گرفتن از قرآن و اهل بیت(ع) شاهد بحران و ناامنی در منطقه هستیم، گفت: امت اسلامی باید اختلاف را کنار بگذارند و با تأکید بر مشترکات دینی در جهت تفاهم گام بردارند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که خلقت بشریت برای تکامل بوده است و این به معنای بروز استعدادهای لازم است، افزود: بشر استعداد دارد تا در ابدیت بهشتی شود و این احتیاج به تعادل قوا در شش بخش روحی، فکری، فردی، جمعی، دنیوی و اخروی دارد.

 

آیت الله نظری با بیان این که لازمه این شش جهت داشتن یک هدایت و راهنمای کامل است، تصریح کرد: قرآن به عنوان کامل ترین کتاب الهی بهترین راهنما برای بشر در جهت رسیدن به این اصول مهم است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که در سایه کتاب آسمانی جامع عوامل تعادلی برای بشریت حاصل می شود و تکامل هم لازمه آن است، افزود: ارزش شی هم به نتیجه وجود است و نتیجه انسان بندگی است که در سایه بندگی زندگی با سعادتی را در ابدیت خواهد داشت.

 

وی با بیان این که جهان خدای عالم، قادر و حکیم دارد، گفت: در خصوص وجود خالق چهار صورت تصویر می شود که خالق نباشد، خالق خود انسان باشد، خالق مشابه انسان باشد و خالق خدای حکیم باشد که سه مورد نخست از لحاظ علمی و عقلی دچار مشکل است و تنها یک اصل که خالق انسان خداوندی حکیم و قادر بوده صحت دارد.

 

آیت الله نظری با تأکید بر این که انسان باید بعد از درک و عقل دین را بپذیرد و نسبت به آن معرفت پیدا کند، بیان داشت: عمل به دین موجب خیر دنیا و آخرت انسان می شود.

 

وی با بیان این که سعادت و خیر بشر در این است که با اعتقاد به خدای قادر، عالم و حکیم نسبت به او اطاعت و بندگی کند، ادامه داد: زندگی توآم با بندگی نتیجه آن آسودگی و رفاه، بهشت و سعادت است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه، بهترین راه زندگی بشر را دینداری دانست و بدترین راه راه آن را نیز جدایی از دین دانست و خاطرنشان کرد: بشریت باید با عمل به دین راه صحیح سعادت و تعالی حقیقی را دنبال کند.

 

آیت الله نظری در ادامه سخنان خود هیاهوی زندگی دنیوی را فریبنده و سرگرم کننده دانست و تصریح کرد: قدرت و مقام تنها سر انسان را گرم می کند و مقطعی و اعتباری است و اندوخته ای را برای انسان در بر نخواهد داشت.

 

وی پول و مقام را امری اعتباری دانست و با بیان این که باید از قدرت و مقام در جهت خیر و خدمت به مردم استفاده شود، گفت: باید مراقب باشیم چون مال و مقام سرگرم کننده است و آنگاه وقت مرگ فرا می رسد و انسان را با خود می برد و در آن مقطع اعتبار و پول هم نمی تواند برای انسان کاری انجام دهد و تنها مانع انسان از اعمال عبادی می شود.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه، لازمه تعالی و سعادت در دنیا و آخرت را بندگی خالص خداوند متعال دانست و گفت: برای رسیدن به این هدف باید حضور در مساجد، بهره گیری از عالمان دینی و جلسات دینی و مذهبی بیشتر مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت سرگرم شدن به زندگی موقت شدن سودی برای انسان ندارد./950/202/ب1

ارسال نظرات