۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۳۰۹۸۰۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

طرفداران بدحجابی وارثان تفکر رضاخانی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بدحجابی‌ها و بی‌حجابی‌هایی که امروز در جامعه ما دیده می‌شوند میراث رضاخان بوده و افرادی که طرفدار بدحجابی در جامعه اسلامی هستند نیز وارثان تفکر رضاخانی به شمار می‌روند.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به هفدهم دی ماه، سالروز اجرای دستور کشف حجاب از سوی رضاخان در کشور در سال 1314، اظهار کرد: کشف حجاب یکی از اقدامات ظالمانه و نادرست رضاخان در کشور بود که اثرات آن تاکنون نیز در جامعه ما باقی مانده است.

 

وی با یادآوری اینکه برای نخستین بار در کشور به دستور رضاخان در یک مراسم جشم فارغ التحصیلی، حجاب از سر بانوان این سرزمین برداشته شد، اضافه کرد: با این اقدام بی حجابی و بدحجابی در جامعه اسلامی کلید خورد و مصائب و مشکلات زیادی را به بار آورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه رضاخان بارها در سخنان خود اعلام کرده بود که از چادر و حجاب بیزار بوده و کاری می کند که در ایران خانم چادری دیده نشود، خاطرنشان کرد: کشف حجاب جنایت بزرگ رضاخان بود که اساس فساد و آسیب های مختلف اجتماعی را در این کشور پایه ریزی کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه بدعت رضاخان در جامعه اسلامی تا قیام قیامت وبال گردن وی خواهد بود، افزود: بدحجابی و بی حجابی هایی که امروز در بخش هایی از جامعه اسلامی می بینیم میراث رضاخان بوده و افرادی که طرفدار بدحجابی در جامعه اسلامی هستند نیز وارثان تفکر رضاخانی به شمار می‌روند.

 

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف مایه حیا و پاکدامنی زن و سلامت جامعه اسلامی است، اضافه کرد: ارزش زن به حجاب او بوده و بانوان جامعه ما باید بدانند که دشمنان با ترویج بی حجابی و بدحجابی در پی بی‌ارزش کردن بانوان و به فساد و تباهی کشیدن جامعه اسلامی هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر هوشیاری بانوان و دختران جوان در برابر نقشه های دشمنان در زمینه حجاب، اظهار کرد: بانوانی که با یک شال کوچک به خیابان آمده و آن را حجاب خود می دانند بدانند که انداختن این شال کوچک به معنای داشتن حجاب و عفاف اسلامی نیست.

 

وی تصریح کرد: حجاب کامل اسلامی گنجینه ای است که اجازه نمی دهد زن مسلمان در معرض و منظر افراد هوسران قرار گرفته و از این طریق مانع از فساد و آسیب در جامعه اسلامی می شود.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی، با تأکید بر رعایت دقیق تر قوانین بخش حجاب و عفاف در جامعه، خاطرنشان کرد: همه مردم وظیفه شرعی دارند در برابر بی حجابی ها و بدعفتی ها ایستاده و با حضور غیرت‌مندانه در میدان، مانع از جولان بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها در سطح جامعه شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی هممچنین با اشاره به لزوم توجه بیشتر به مقوله حجاب و عفاف در ادارات و دستگاه های دولتی، افزود: مدیران و متولیان امر می بایست توجه بیشتری به خوش‌حجابی بانوان کارمند خود داشته و با اتخاذ سیاست‌های تشویقی، فرهنگ حجاب و عفاف را در بین بانوان کارمند و مراجعان افزایش دهند.

 

گفتنی است، در هفدهم دی ماه سال 1314 رضاخان اجرای قانون کشف حجاب را در جشن فارغ التحصیلی دانش سرای مقدماتی دختران در تهران، اعلام کرد، در این مراسم، همسر و دختران رضاخان بی حجاب شرکت کرده بودند و از آن پس فرمان ممنوعیّت حجاب برای زنان رسما اجرا شد./9314/302/ب3

ارسال نظرات