۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۳۰۹۸۲۴
در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله شیخ نمر

خبرگزاری رسا ـ با حضور جمع کثیری از چهره‌های حوزوی و مقامات کشوری و لشکری مراسم بزرگداشت شهید آیت الله شیخ نمر برگزار شد.
شيخ نمر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله شیخ نمر، صبح امروز پنج‌شنبه 17 دی ماه با حضور جمع کثیری از اساتید حوزه‌های علمیه، طلاب، مقامات کشوری و لشکری و امت خداجو در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد.

 

در بخش سخنران ویژه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، دادستان کل کشور با اشاره به سیاست‌های رژیم سعودی، گفت: ما آل سعود را امتداد راهبردی نظام استکبار می‌دانیم.

 

وی افزود: اعتقاد بر این است که نظام حاکم بر سرزمین حجاز و بحرین در حال اجرای سیاست‌های آمریکا و انگلیس هستند و به طور کل نمی‌خواهند نظام اسلامی در منطقه پا بگیرد.

 

دادستان کل کشور تاکید کرد: امروز پیام انقلاب اسلامی به مردم دنیا رسیده است، از این‌رو با به شهادت رساندن شیخ نمر و محدود کردن علمای بحرین نمی‌شود جریان بیداری اسلامی را کنترل کرد، زیرا جریان بیداری اسلامی با کشتن، زدن و بستن نابود نمی‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به ماجرای دستگیری شیخ ابراهیم الزکزاکی، تصریح کرد: اگر امثال شیخ زکزاکی را زندانی و شیخ نمرها را اعدام کنند، دوباره هزاران زکزاکی‌ها و میلیون‌ها شیخ نمری‌ها در جهان اسلام به پا خواهند ایستاد.

 

وی با اشاره به آینده رژیم سعودی، تاکید کرد: اطمینان داشته باشید که در سرزمین حجاز امثال شیخ نمرها به نام ارزش‌های دینی سر بلند خواهند کرد و در مقابل رژیم ظالم آل سعود خواهند ایستاد.

 

دادستان کل کشور، اظهار داشت: همان‌گونه که ما عاشور را روز تولد عاشورا می‌دانیم، اعدام شیخ نمر را نیز روز تولد وی می‌دانیم، ضمن اینکه اطمینان داریم خون پاک شهید آیت الله شیخ نمر دامن آل سعود را خواهد گرفت و آن‌را به پایین خواهد کشید.

 

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با انتقاد شدید از شورای امنیت، تصریح کرد: شورای امنیت به جای اینکه ظلم و جنایت‌های آل سعود را محکوم کند اقدام دیگری صورت می‌دهد لااقل سازمان ملل فاجعه منا را که بیش از 5 هزار نفر با لب تشنه جان باختند محکوم می‌کرد مگر این هزار نفر انسان نبودند.


 

وی ادامه داد: سازمان ملل اگر واقعا برای دفاع از بشریت و انسانیت تشکیل شده لااقل در قضیه فاجعه منا کمیته حقیقت یابی بگذارد و بررسی کنند که چه اتفاقی افتاده است؛ آل سعود دنبال مخفی‌کاری و برداشتن دوربین‌ها و اسناد و مدارک است گویی سازمان ملل کر و کور است و نمی‌بیند، ضمن اینکه سازمان ملل به جای اینکه جنایات وحشیانه آل سعود را محکوم کند علیه مردم یمن قطعنامه صادر می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رییسی تاکید کرد: به تمام نظام‌های استکباری می‌گوییم که خون شیخ نمرها به هدر نرفته است، بلکه نمرها در جهان به کار خود ادامه خواهند داد زمینه سقوط نظام‌های استکباری را فراهم خواهند کرد.

 

دادستان کل کشور در خصوص خصومت نظام استکبار در قبال ایران نیز، گفت: در سه دهه اخیر جهان استکبار با جنگ تحمیلی، تلاش برای جلوگیری از تصویب جمهوری اسلامی و ممانعت از صدور پیام انقلاب اسلامی به دیگر کشورها و محدود ماندن در دایره ایران نقشه‌های بسیاری کشید که تماما این کارها بی ثمر باقی ماند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رییسی در پایان، تاکید کرد: علی‌رغم توطئه‌های دشمن پیام انقلاب اسلامی ایران مرزها را درنوردید سبب بیداری انقلاب اسلامی شد و امروز سخن همه مردم مسلمان این است که می‌خواهیم مسلمان زندگی کنیم./856/202/ب3

ارسال نظرات