۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۳۰۹۸۵۸
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

شناخت جریان فرهنگی دشمن مهم‌ترین گام برای مقابله با نفوذ است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه برای رو به رو شدن با ترفندهای دشمن در عرصه فرهنگی ابتدا باید جریان فرهنگی دشمن را شناخت، گفت: پس از آن به صورت هدفمند برای آن برنامه‌ریزی کرد زیرا اگر جریان های فرهنگی دشمن را نشناسیم امکان برخورد ریشه‌ای با این جریان های معارض فرهنگی از بین رفته و هر برنامه‌ای که اجرا شود تنها اثرات ظاهری و سطحی داشته و تأثیر عمیقی نخواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمين ميرباقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین نشست جریان شناسی نفوذ دشمن در عرصه های فرهنگی با هدف بررسی راه‌های برون رفت ظهر امروز با حضور طلاب خواهر در جامعة الزهرا(س) برگزار شد.

 

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی میرباقری با اشاره به جریان های معارض انقلاب و غربی در کشور که از راه‌های مختلف از جمله حزب و حزب گرایی، تبلیغات رسانه ای و برنامه‌ها مختلف در عرصه فرهنگی کشور نفوذ کرده اند، گفت: یکی از ویژگی‌های نفوذ این است که در این عرصه دشمن با لباس دوست و خیر خواه وارد اجتماع شده و خود را خیر خواه مردم جلوه داده و در زمینه خیرخواهی مردم حتی از خود مردم هم عمل‌کردی به مراتب پرشور تر دارد.

 

وی افزود: در سال‌های اخیر جریان های مختلف فرهنگی دشمن به اسم نوگرایی و عبور از سنت در میان گروه‌های مختلف مردم از جمله قشر تحصیل کرده و روشفکر نفوذ کرده و منش و آداب رفتاری آن‌ها را تغییر داده و به تبعیت این قشر آداب های رفتاری سایر اقشار اجتماع نیز تغییر کرده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه جریان روشنفکری که در سال‌های اخیر در قالب یک جریان فرهنگی قوی با گذاشتن نام سنت و مدرنیسم بر آداب و سنت‌های مختلف توانسته با دین گرایی به عنوانی یک جریان سنت گرا مقابله کند، تصریح کرد: این جریان به صورت مستقیم به نهادهای روشنفکری دشمن متصل بوده و سعی کرده است با دین گرایی به مقابله برخیزد و برای این که بتواند در این هدف موفق شود با گذاشتن نام سنت بر دین آن را امری مربوط به گذشته و کهنه جلوه داده و سعی کرده به این ترتیب نسل جوان را با دین و دین گرایی بیگانه کند.


حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با تأکید بر اینکه امروزه عده زیادی از جوانان به اسم سنت بسیاری از سنت‌های حنسه اسلامی و فرهنگی را کنار گذاشته اند، گفت: برای مقابله با این توطئه و ترفند دشمن باید تعریف دقیقی از سنت ارائه کرد و به نسل جوان فهماند که هر سنتی کهنه و از بین رفتنی نیست و هر نوگرایی هم نمی‌تواند در جامعه پسندیده باشد.

 

وی افزود: متأسفانه امروزه عده زیادی به همین نام سعی می‌کنند بی حجابی و خود آرایی را در جامعه یک فرهنگ پسندیده جلوه دهند در حالی که نه تنها این موضوع نشان روشنفکری و آزادی عمل و فکر نیست بلکه یک تقلید کور کورانه و صرف از دشمن است که چیزی جز فاجعه فرهنگی برای اجتماع به دنبال ندارد.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: برای رو به رو شدن با ترفندهای دشمن در عرصه فرهنگی ابتدا باید جریان فرهنگی دشمن را شناخت و پس از آن به صورت هدفمند برای آن برنامه‌ریزی کرد زیرا اگر جریان های فرهنگی دشمن را نشناسیم امکان برخورد ریشه‌ای با این جریان های معارض فرهنگی از بین رفته و هر برنامه‌ای که اجرا شود تنها اثرات ظاهری و سطحی داشته و تأثیر عمیقی نخواهد داشت./968/پ202/ف

ارسال نظرات