۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۳۰۹۸۹۱
آیت الله حسینی بوشهری:

هم افزایی بین حوزه و آموزش و پرورش باید با جدیت پیگیری شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: حوزه قصد ورود به قلمرو آموزش و پرورش را ندارد و سعی دارد با ایجاد هم افزایی بیشتر آن‌ها را در رسالت فرهنگی خود یاری کند.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همکاری‌ها و همراهی‌های بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در سال‌های اخیر گسترش یافته است، اظهار کرد: این همکاری‌ها مطلوب است ولی تا رسیدن به نقطه دلخواه فاصله داریم.
 
وی با بیان اینکه حضور یک فرد حوزوی در شورای آموزش و پرورش در توسعه روابط این دو نهاد گام مؤثری خواهد بود، تصریح کرد: بنده با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد سعی می‌کنم شخصاً در این شورا حضور پیدا کنم.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه انتظار ما این است که فضای همکاری حوزه و آموزش و پرورش هر روز گسترش یابد، افزود: هدف ما این نیست که حوزه در قلمرو آموزش و پرورش ورود کند و دخالتی در آن داشته باشد بلکه هدف ما نزدیکی دو نهاد در انجام رسالت فرهنگی است.
 
وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مشترکات فراوانی دارند و در توسعه کیفیت تعلیم و تربیت و چه در تدوین کتاب‌های درسی آموزش و پرورش می‌تواند از پتانسیل حوزه استفاده کند.
 
وی با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که هم افزایی بین حوزه و آموزش و پرورش افزایش یابد، بیان کرد: حوزه می‌تواند نسبت به تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرروش نیز همکاری خوبی با این نهاد انجام دهد./858/پ202/ج1
ارسال نظرات