۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۳۰۹۹۱۹

یادواره شهدای عملیات‌ کربلای 4 و 5 در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ یادواره گرامیداشت عملیات کربلای 4، 5 و 8 با حضور فرمانده اسبق لشکر 31 عاشورا نوزدهم دی در تبریز برگزار می‌شود.
يادواره شهداي روحاني

کریم حرمتی، دبیر اجرایی یادواره‌ گرامیداشت سالگرد عملیات‌های کربلای 4، 5 و 8 در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: یادواره گرامیداشت عملیات کربلای 4، 5 و 8 با حضور فرمانده اسبق لشکر 31 عاشورا نوزدهم دی ماه سالجاری در تبریز برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: سخنران این مراسم، سردار امین شریعتی، فرمانده اسبق لشکر 31 عاشورا بوده و همچنین فرماندهان، رزمندگان، خانواده معظم شهدا و امت شهید پرور استان، میهمانان این مراسم خواهند بود.


حرمتی با بیان این‌که زمان این همایش  19 دی ماه  از ساعت 15 در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این یادواره با حضور جمع کثیری از همرزمان شهدای این عملیات فرورآفرین در تبریز همراه خواهد بود.

 

دبیر اجرایی یادواره‌ گرامیداشت سالگرد عملیات‌های کربلای 4، 5 و 8 افزود: از سال 1365 ما شاهد افزایش هجمه‌های استکبار جهانی شرق و غرب نسبت به انقلاب و نظام بودیم. آن‌ها می‌خواستند سرنوشت جنگ را مشخص و کفه‌ نبرد را به نفع خود تغییر دهند.


وی ادامه داد: بر همین اساس قصد ما این بود که صدام مزدور را به زانو درآوریم و نتیجه‌اش عملیات کربلای 4، 5 و 8 شد. نیروهای زیادی از کل کشور در این مقطع وارد عمل شدند و لشگر عاشورا نقش ویژه‌ای در این سه عملیات ایفا کرد.


حرمتی اظهار کرد: تا جایی‌که بنده اطلاع دارم فقط 1096 نفر شهید از لشگر 31 عاشورا در این سه عملیات تقدیم انقلاب و نظام گردید. در لیست شهدای این عملیات‌ها می‌توانیم نام 60 فرمانده شهید را پیدا کنیم. همچنین 24 نفر از نیروهای واحد اطلاعات لشکر 31 عاشورا در این مقطع به شهادت رسیدند. از 80 نیروی اطلاعاتی 24 نفر به شهادت رسیدند.


مسؤول یادواره شهدای اطلاعات لشگر 31 عاشورا افزود: همین عوامل و پتانسیل‌ها سبب می‌شد تا من و دوستانم به این باور برسیم که طی چند سال گذشته برنامه و مراسم مناسب و در خورشأن این سه عملیات ترتیب داده نشده است.


حرمتی خاطرنشان کرد: از مشخصه‌های خاص یادواره‌ گرامیداشت سالگرد عملیات‌های کربلای 4، 5 و 8 انتشار ویژه‌نامه‌ «چلچراغ حماسه» است. مجله‌ای متفاوت از نظر کیفی و هم کمی که در روز اجرای مراسم پخش خواهد شد./935/302/ب1

ارسال نظرات