۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۳۰۹۹۳۷
آیت الله نمازی:

رمز بقای مکتب اهل بیت ایستادگی علمای مقتدر در برابر ظالمان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: رمز بقای مکتب اهل بیت(ع) وجود عالمانی مقتدر، شجاع و با شهامت بوده که در برابر همه حوادث و ظلم ظالمان ایستاده اند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، پنجشنبه شب در دیدار با رحیم احمدی روشن، پدر دانشمند هسته ای شهید مصطفی احمدی روشن، گفت: برخی از آنهایی که با خدا میثاق شهادت را امضاء کرده اند زودتر از دیگران رفتند اما برخی دیگر در صف و نوبت شهادت ایستاده اند.

 

وی افزود: همه شهدا آماده رفتن بودند، حتی به برخی از شهدا الهام شده بود که در عملیات پیش رو به شهادت خواهند رسید، بنابراین قبل از شهادت وصیت نامه های خود را می نوشتند.

 

به گفته وی، نباید برای شهدا غصه خورد، بلکه باید برای خود غصه خورد تا اهلیت پیدا کنیم ببینیم به ما اجازه ورود به محفل شهدا خواهند داد یا نخواهند داد، بنابراین راه مشخص است و باید خود را پاکسازی و آماده کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: جایگاه شهدا برای ما که در عالم حجاب هستیم خیلی روشن نیست، چرا که شهدا جایگاه ویژه ای دارند اما برای ما که در عالم حجاب هستیم قابل درک و فهم نیست.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که نظام هستی و عالم وجود بر پایه یک هدف آن هم تقابل و مقابله جبهه حق با جبهه باطل آفریده شده است، گفت: سیر حرکت کاروان بشریت از نقطه آغاز بر پایه تقابل جبهه حق با جبهه باطل بوده است و از ابتدای خلقت نیز تقابل آدم و شیطان بود که شیطان برای آدم، دام گسترانید تا خدا آدم را از بهشت بیرون کرد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز کرد: ریشه درگیری امروز ما با جبهه استکبار و آل سعود از همان آغاز بوده است و این تقابل و درگیری در عرش الهی بین جبهه حق و باطل وجود داشته است اما این تقابل امروز برای نسل جدید، حادثه جدیدی است.

 

آیت الله نمازی یاد آور شد: تمامی پیامبران الهی نیز در عصر خودشان با شیطان های معاصر خود درگیر بوده اند و این میدان تقابل جبهه حق و باطل به مانند ماجرای عاشورا و پیوستن به امام حسین(ع) که محدودیتی برایش متصور نبود، امروز نیز به روی همه اهل توحید و ایمان باز است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین اوضاع امروز جهان را بسیار پیچیده دانست و با اشاره به این که همانگونه که رهبر معظم انقلاب دوشنبه هفته جاری در دیدار با ائمه جمعه برآمادگی ملت ایران تأکید کردند، گفت: همه ما باید مانند آیت الله شیخ نمر که رهبری 7 میلیون شیعه قطیف را برعهده داشت و با شجاعت و قدرت در برابر دشمن ایستاد و حاضر نشد درخواست عفو و ندامت و پشیمانی کند، باشیم.

 

آیت الله نمازی بیان کرد: رمز بقای مکتب اهل بیت(ع) در 14 قرن گذشته همین بوده که دارای عالمانی مقتدر و شجاع و با شهامت بوده و در برابر همه این حوادث و ظالمان و فجایع ایستاده اند.

 

رحیم احمدی روشن پدر شهید مصطفی احمدی روشن نیز در این دیدار، گفت: خدا را شاکرم از این که زحماتی که برای تعلیم و تربیت شهید مصطفی احمدی روشن داشتم بدون اثر نماند و باز هم خدا را شاکرم از این که مجاهدت هایی‌که شهید مصطفی احمدی روشن برای صنعت هسته ای کشور متحمل شد، بی نتیجه نماند.

 

وی افزود: در بحث مذاکرات هسته ای جایی‌که لازم بوده نرمش قهرمانانه و عقب نشینی هایی داشتیم، که این موضوع از اصول هر مذاکره ای است، اما برخی رهبری را سیبل مقابل خود قرارداده اند باید هوشیار و مراقب باشیم و بصیرت داشته باشیم تا رهبری هدف قرار نگیرد./1307/202/ب1

ارسال نظرات