۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۳۰۹۹۴۴

اعضای ستاد اربعین حسینی در آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از اعضای ستاد اربعین استان آذربایجان‌شرقی با ارائه گزارشی از روند خدمت‌رسانی به زائران کربلای معلی در تبریز برگزار شد.
اربعين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا دانشور، دبیر اجرایی ستاد اربعین استان آذربایجان‌شرقی شب گذشته در مراسم تجلیل از اعضای ستاد اربعین استان، اظهار داشت: خدمات رسانی انجام شده ستاد اربعین در 23 روز از جمله اطعام روزانه 15 هزار زایر با ایجاد امنیت کامل انجام شد.


وی با تشریح دیگر اقدامات ستاد اربعین استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: هماهنگی موکب استان های فارس، کرمان، بوشهر، خوزستان، یزد در داخل شلمچه عراق و هماهنگی تدارکاتی در مرز بین استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل از جمله اقدامات انجام شده این ستاد است.


همچنین امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی با بیان این‌که به مناسبت اربعین حسینی کنسولگری موقت عراق در تبریز راه‌اندازی شد که در مدت 21 روز فعالیت خود 50 هزار و 210 ویزا برای زایران صادر شد، اظهار داشت: از این تعداد بیش از 36 هزار و 600 ویزا برای زائران آذربایجان شرقی و بقیه برای زائران دو استان یاد شده صادر شد.


اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی نیز در سخنانی با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی ستاد اربعین حسینی استان گفت: زیارت بقیع و حرم حضرت زینب(س) آرزوی شیعه است که با باز شدن راه سوریه میسر می شود و تاکنون به علت فراهم نبودن شرایط لازم در مکه و مدینه آن طور که عاشق ائمه هستیم نتوانستیم زیارت کنیم.


جبارزاده با اشاره به خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در شلمچه که امسال مسؤولیت آن به آذربایجان شرقی واگذار شد، یادآور شد: 270 هزار زایر در این مرز و در مسیر شلمچه تا کربلا از سوی خادمان حسینی استان خدمات دریافت کردند، مردم آذربایجان عاشقان سیدالشهدا هستند و خادمان این دربار انتخاب شده و گلچین شده ائمه اطهار(ع) است.


همچنین حسن استوار، مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اربعین حسینی اظهار داشت: مسؤولیت استان و خادمان حسینی استان در مرز شلمچه در دو بخش استقرار موکب در عراق، خدمات رسانی به زایران در مرز و فراهم آوردن تمهیدات لازم برای صدور ویزا به زائران شمال غرب بود./935/203/ب1

ارسال نظرات