۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۳۰۹۹۵۲
نماینده ولی فقیه در سوریه:

برخی با قدرنشناسی نعمت ولایت فقیه، دم از شورای رهبری می‌زنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیبویه گفت: برخی با ناسپاسی و قدرنشناسی تمام، بحث از رهبری شورایی می زنند در حالی که رهبر معظم انقلاب در صحت و سلامت کامل به مدیریت مقتدرانه و مدبرانه خود ادامه می دهند.
ولايت فقيه/1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی سیبویه نماینده ولی فقیه در سوریه شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم که در مسجد المنتظر مشهد و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، گفت: مبنای دین بر توحید و خداشناسی استوار است و این اصل، آن چنان اهمیت دارد که برخی به خاطر ذوب شدن در آن، توانسته اند راه سلوک و تقرّب را شتابان طی کنند.


شیخ نمر؛ اسوه انقلابیون عربستان

حجت الاسلام سیبویه شیخ نمر را اسوه انقلابیون عربستان خواند و خاطرنشان کرد:  آیت الله نمر باقر النمر شخصیتی بزرگوار و عظیم الشأن بود. وی مدتی در قم و مدتی در سوریه به تحصیل و تهذیب مشغول شد و پس از آن، با هدف ارشاد ملت خود و رهایی آنان از چنگال آل سعود به موطن خود بازگشت. ایشان در تمام دوره مبارزات سیاسی خود در عربستان، نیتی جز رضای خدا نداشت و همین امر، ایشان را اسوه انقلابیون عربستان کرده است.

 

وی افزود: به یاد دارم در سوریه یکبار توفیق دیدار با ایشان حاصل شد و توانستیم مدتی در معیت این عالم جلیل القدر باشیم. در تمام مدتی که با هم بودیم، بنده از مشکلات و فتنه های مذهبی موجود که گریبان امت اسلام را گرفته است، سخن می گفتم و با همدیگر تبادل آراء داشتیم اما ایشان به گونه ای صحبت می کرد که به نظرم معضلات حاکم بر ملت عربستان، دغدغه اصلی ایشان بود و البته حقیقتا نیز افشای توطئه گری ها و بصیرت افزایی درخصوص نقشه های شیطانی آل سعود برای شیخ نمر یک رسالت و یک مسؤولیت سنگین بود.

 

سمیر قنطار؛ آزاده ای آزادمرد

نماینده ولی فقیه در سوریه ضمن تشریح مختصری از زندگینامه شهید سمیر قنطار، از فرماندهان مبارز جنبش حزب الله لبنان اظهار داشت: سمیر القنطار یکی از فرماندهان مبارز جنبش حزب الله بود که بیش از سی سال از عمر عزتمندانه خود را در بند رژیم غاصب صهیونیستی زندانی بود. وی در خانواده ای درّوزی به دنیا آمد و از این حیث، هم از جهت دین و هم از جهت مذهب با اساسنامه حزب الله لبنان همخوانی نداشت اما وقتی در زندان فهمید که سیدعباس موسوی، دبیرکل شهید حزب الله لبنان یک مسلمان شیعه است، به آیین اسلام و مذهب تشیع مشرف شد.

 

حجت‌الاسلام سیبویه ادامه داد: به گفته هم سلولی هایش و زندانبانان صهیونیست، در زندان نمازخوان و قرآن خوان شد. روزها با وجود فشارهای شدید و شکنجه های طاقت فرسا روزه می گرفت و شبها به عبادت خدا می پرداخت. شهید قنطار در دوره زندانی بودن خود بیش از 400 بار قرآن را ختم کرد تا اینکه در مبادله اسرا، از زندان رژیم صهیونیستی رهایی یافت. پس از رهایی، بازهم در عرصه جهاد با دشمن حضور فعال داشت و پس از مجاهدت ها و دلاوری های فراوان در جبهه های جنگ با داعش به شهادت رسید.

 

وی درخصوص نحوه شهادت سمیر قنطار گفت: به محض آن که سرویس های جاسوسی صهیونیست ها از محل اسکان این آزاده آزادمرد اطلاع می یابند، به جنگنده های خود دستور می دهند بلافاصله ساختمان سکونت گاه شهید قنطار را مورد حمله قرار بدهند. به صورت اختصاصی، یک جنگنده از پایگاه هوایی مرزی کفرعالیا اعزام می شود و به صورت اختصاصی ساختمان مسکونی که میزبان شهید قنطار بود را با چندین بمب چند تنی مورد حمله قرار می دهد و سمیر را به شهادت می رساند.

 

شیخ زکزاکی به امام حسین اقتدا کرده است

حجت الاسلام سیبویه شیخ ابراهیم زکزاکی را یکی دیگر از مصادیق بارز مجاهدان مخلص راه خدا دانست و تصریح کرد: شیخ زکزاکی کسی است که به واسطه فعالیت های مبلغانه و البته مخلصانه خود توانست حدود هشت میلیون نفر از مردم آفریقا را به دین مبین اسلام و مذهب شریف تشیع مشرف سازد و از این نظر، حقیقتا رهبر شیعیان آفریقاست. این عالم مجاهد، همان شخصیتی است که 6 فرزند خود را به دست خود تقدیم اسلام و اهل بیت (ع) کرده و در این راه، به امام حسین (ع) اقتدا کرده است.

 

وی تاکید کرد: از خود بپرسیم که اینها چگونه خدا را شناخته اند که این طور مخلصانه از جان و مال و فرزند در راه اسلام هزینه می کنند؟ سید حسن نصرالله در جلسه ای خصوصی به من گفت اگر ما احتمال دهیم که ممکن است رهبر معظم انقلاب بر انجام دستوری تمایل داشته باشند، تکبیرگویان به میدان می رویم، به گونه ای که حتی وقت را برای پوشیدن جلیقه های ضد گلوله نیز از دست ندهیم.

 

حجت الاسلام سیبویه ادامه داد: به سید عزیز نگفتم که برخلاف شما که این گونه سر در راه ولی فقیه و نائب امام زمان (عج) به ودیعه گذاشته اید، کسانی در داخل کشور ما هستند که با ناسپاسی و قدرنشناسی تمام، بحث از رهبری شورایی می زنند و در حالی که رهبر معظم انقلاب بحمدالله در صحت و سلامت کامل به مدیریت مقتدرانه و مدبرانه خود ادامه می دهند، برخی افراد به فکر رهبری پس از ایشان هستند.

 

وی در پایان گفت: به گفته همرزمان، سمیر قنطار در آخرین لحظات عمر عزتمندانه خود گفته بود که پیروان هیچ دین و مذهبی در دنیا، توفیق آن که حجت خدا بر ایشان حکومت کند را ندارند. در حالی که کشور ما زیر سایه امام عصر (عج) و با مدیریت نائب برحق آن امام معصوم قرار دارد، باید هرچه بیشتر در دفاع و پشتیبانی از ولایت فقیه و کیان اسلام کوشا باشیم تا دستاوردهای این انقلاب و خون پاک شهدایمان را از دستبرد نااهلان مصون نگاه داریم./863/202/ب1

ارسال نظرات