۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۳۰۹۹۶۷
آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم:

حمله به سفارت عربستان کار انقلابیون نیست/ حق الناس تنها این نیست که رأیی جا به جا شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم خطاب به دولت سعودی و کشورهایی که رابطه خود را با ایران قطع کردند، گفت: بزرگ ترهای شما روزی با ما قطع رابطه کردند اما بعد خجالت زده، سر به زیر و ملتمسانه تقاضا کردند که سفارتخانه های خود را بازکرده و برگردند، ملت، دولت و رهبری با کرامت این دولت ها را بخشید تا دیر نشده برگردید.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به سالروز قیام 19 دی گفت: قیام 19 از مصادیق ایام الله است، مردم قم حماسه های فراوانی در تاریخ انقلاب آفریدند اما قیام 15 خرداد به رهبری حضرت امام(ره) و دیگری قیام 19 دی که قیام برای حقیقت بود اثرات و برکات فراوانی داشت.


وی افزود: جامعه ای که متکی بر بصیرت، ایمان و استقامت است بر اساس وعده های حق خداوند پیروز می شود، قیام مردم یمن نیز با همین وعده الهی پیروز خواهند شد؛ فردا مردم انقلابی قم به دیدار رهبر معظم انقلاب خواهند رفت که از عنایت ایشان تشکر می کنیم که هر ساله این دیدار را می پذیرند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه سالروز شهادت شهید احمدی روشن را گرامی داشت و یاد آور شد و اظهار داشت: دشمن بداند اگر چه عده ای از داتنشمندان ما را شهید کرد اما روند رشد شتاب مند علمی در کشور هرگز متوقف نخواهد شد و ملت راه خود را پیدا کرده و به راه خود با قدرت ادامه خواهد داد.


وی با اشاره سالگرد تشکیل شورای انقلاب ادامه داد: شورای انقلاب ظرفیت بسیار بالایی برای مهندسی فرهنگی کشور دارد، افرادی که در این شورا هستند با آسیب های فرهنگی و اجتماعی جامعه را رصد و متناسب با آن قوانینی را در نظر بگیرند؛ همچنین برای اجرایی کردن مصوبات نیز باید دنبال ضمانت اجرایی باشند؛ روز گذشته در شهر قم میزبان سمینار سالانه نمار بودمی که کار خوبی است از این رو باید بررسی کنند تا در محیط های علمی، آموزشی و اقتصادی نماز به عنوان اصل اساسی مطرح شود.


امام جمعه قم به شهادت رساندن شیخ نمر توسط آل سعود را اقدامی هتاکانه و مصیبتی سخت برای جهان اسلام عنوان کرد و ابراز داشت: این رژیم شیخ نمر را به جرم حق گویی و امر به معروف و نهی از منکر بدون هیچ حرکت مسلحانه ای این عالم مظلوم را به شهادت رساند.


وی عنوان کرد: ما این حرکات جنون آمیز سعودی ها را محکوم می کنیم، این حرکات انسان را به یاد صدام می اندازند روزی که آیت الله محمد باقر صدر را به شهادت رساندند مردم با خود می گفتند که روزهای آخر عمر صدام است، اگر خون انسانی مظلوم به ناحق ریخته شود خون و آه او دامن ظالم را می گیرد و این ستمگران به فضل الهی سر جای خود خواهند نشست.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به قطع رابطه عربستان با جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: قطع رابطه این رژیم هیچ اثری در فضای کشور ندارد، قطع رابطه کاری هوشمندانه نبود بلکه خطای بزرگ استراتژیک به شمار می رود و خطای بزرگ تر تکرار این کار توسط نوچه های آل سعود است.


وی اضافه کرد: کشوری به نام جیبوتی، کشور دیگری به نام کومور و بحرینی که در اشغال سعودی ها است نیز این کار را کردند، این ها باید سر عقل بیایند خیرخواهانه به آن ها نصیحت می کنیم تا زمان از دست نرفته به خود بیایند که ملت ایران با کسی شوخی ندارد.


آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حمله به سفارت و کنسولگری عربستان توسط عده ای گفت: انقلابیون اقدام به چنین کاری نمی کنند و این کار انقلابیون نیست، انقلابیون بهانه به دست دیگران نمی دهند البته دیروز متوجه شدیم که آن ها عالما و عامدا به سفارت ایران در صنعا خسارت زدند اما ما نمی خواهیم اینگونه عمل کنیم که در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.


وی خطاب به دولت سعودی و کشورهایی که رابطه خود را با ایران قطع کردند، تصریح کرد: بزرگترهای شما روزی با ما قطع رابطه کردند اما بعد خجالت زده، سر به زیر و ملتمسانه تقاضا کردند که سفارتخانه های خود را بازکرده و برگردند، ملت، دولت و رهبری با کرامت این دولت ها را بخشید تا دیر نشده برگردید که ملت ما کریم بوده و شما را می بخشد.


امام جمعه قم با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: با توجه به پیش رو بودن انتخابات مردم باید با دقت فرمایشات رهبری را پیگیری کنند که چراغ راهنما و تعیین کننده مسیر است، تجربه نشان داده که هرجا رهبری سخنی بیان کردند به مصلحت انقلاب و مردم بوده و تخطی از فرمایشات ایشان پشیمانی در پی دارد.


وی ادامه داد: ایشان در این دیدار فرمودند که یک برداشت از حق الناس درست نیست بلکه ابعاد گوناگونی دارد، حق الناس تنها این نیست که رأیی جا به جا شود بلکه از آغاز و فهرستی که افراد تهیه می کنند حق الناس محسوب می شود؛ از این رو کسانی که صلاحیت ندارند نباید حضور پیدا کنند که حق الناس است و کسانی که صلاحیت دارند باید حضور داشته باشند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری اظهار داشت: در حقیقت در خبرگان دو نوع انتخاب وجود دارد که هم مردم نمایندگان خود را در این مجلس انتخاب می کنند و هم خبرگان در روز مبادا رهبری را تعیین می کنند؛ افرادی خیرخواه، صالح، انقلابی، و دارای شرایط شورای نگهبان باید انتخاب شوند که مردم به تصمیمات آن ها اعتماد داشته باشند.


وی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز جایگاه مهم و نظارتی و وظایفی همچون قانونگذاری دارد که مردم باید دقت داشته باشند؛ رهبر انقلاب فرمودند که نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است، امام جمعه حقایق را برای مردم تبیین می کند چون اگر حقایق پنهان بماند مسیر دیگری پیدا می کنند از این رو جامعه باید خوراک فکری و سیک زندگیرا از نماز جمعه ها فرا بگیرند./1323/پ201/ج

ارسال نظرات