۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۳۰۹۹۷۲
آیت‌الله امامی کاشانی:

برای حضور منسجم در انتخابات دلخوری ها را کنار بگذاریم

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به قطع رابطه عربستان سعودی با ایران اسلامی، هجوم به سفارت این کشور در تهران و کنسولگری آن در مشهد را محکوم کرد و با خیانت و جرم خواندن آن، گفت: حمله به سفارت عربستان سعودی کار نفوذی‌ها بود که با استفاده از آدم‌های نادان صورت گرفت.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني آيت الله امامي کاشاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، شهادت عالم برجسته و روحانی پارسای عربستان، آیت‌الله شیخ نمر باقرالنمر به دست حکام سعودی را به جهان اسلام تسلیت گفت و از این‌که کشورهای بین‌المللی به اصطلاح طرفدار حقوق بشر آن را محکوم نمی‌کنند ابراز تأسف کرد.
 
وی در ادامه با بیان این‌که عربستان سعودی پشت سر تکفیری‌ها و در دفاع از تفکر آنها ایستاده است، اظهار داشت: متأسفانه حکامی جوان، نادان و قسی القلب بر عربستان سعودی سلطنت می‌کنند که نسبت به حادثه منا و کشتار حاجیان بی‌اعتنا هستند اما از گروه‌های تروریستی جیش‌الاسلام، النصره، داعش و جندالاسلام و کشتار مسلمانان حمایت می‌کنند.
 
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: آمریکا به عنوان یک قدرت از تروریست‌ها و آدم‌کش‌ها حمایت می‌کند و عربستان سعودی هم پول و همه سرمایه‌ای که در تمام جنایت‌ها خرج می‌شود را تأمین کرده است.
 
حمله به سفارت عربستان در تهران محکوم است
وی با بیان این‌که تروریست‌های تکفیری مظلومان را سر می‌برند، خانواده‌ها را به گروگان می‌گیرند و در یمن، سوریه و فلسطین جنایت‌های مختلفی را زیر نظر عربستان سعودی انجام می‌دهند، قطع رابطه این کشور با ایران اسلامی را یادآور شد و با توجه به همه شرایط، هجوم به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری مشهد را محکوم کرد.
 
آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در حمله به سفارت انگلیس که آن را جرم و خیانت خوانده بودند، اظهار داشت: حمله به سفارت عربستان در ایران کار نفوذی‌ها بود که با استفاده از آدم‌های نادان صورت گرفت.
 
وی با بیان این‌که برای سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران باید حرکت خود را به درستی بسنجیم تا خیانت نکرده و جرمی مرتکب نشویم، تصریح کرد: حمله به سفارت عربستان در ایران محکوم است و اینها مجرم هستند و از همان روزهای اول هم دولت، دستگاه قضائی و ریاست قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی آن را محکوم کردند.
 
امام جمعه موقت تهران، قطع رابطه با ایران را هدف حکام عربستانی خواند و گفت: هدف آنان برای جمهوری اسلامی ایران که با آن کیانش، عظمتش، ارتقای علمی، اخلاقی، اجتماعی و انسجام در کشور که الآن دارد در دنیا شناخته شده، روشن است.
 
مردم جهان آمریکا، اسرائیل و عربستان را نفرین می‌کنند
بخش دیگری از سخنان آیت‌الله امامی کاشانی به تلاش کنگره آمریکا برای بر هم زدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای و تلاش نمایندگان کنگره برای تصویب مصوباتی در این زمینه اختصاص داشت که وی در ابتدا نتیجه حاصله را به سبب یاری خداوند، تلاش‌های وزیر امور خارجه و همکارانشان، انسجام ملت و رهبری مقام معظم رهبری دانست.
 
وی خطاب به نمایندگان کنگره آمریکا با بیان این‌که اگر می‌خواهید در کنگره مصوباتی در نقض برجام تصویب کنید بدانید که دنیا با شما نیست و جوامع بین‌المللی با شما همکاری نمی‌کند، گفت: با قاطعیت باید گفت که میلیاردها جمعیت روی زمین آمریکا، اسرائیل و عربستان را به خاطر ظلم و ستمی که دارند، نفرین می‌کنند.
 
وی با ابراز تعجب از برخی کشورهای عربی خاورمیانه که نیازی به پول سعودی ندارند و دیگر کشورهایی که در قطع رابطه با ایران اسلامی با این کشور و رژیم صهیونیستی همسو شده‌اند، تصریح کرد: اگر بخواهید با عربستانی که اینگونه منزوی شد و باطن خود را نشان داد و در سقف خباثت قرار گرفت و ضد انسانی بودن خود را به دنیا اثبات کرد، همکاری کند، سقوط خواهید کرد.
 
ضرورت اتحاد و شرکت منسجم در انتخابات آتی
آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که بدون شک جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه و شخص ولی فقیه بر حق هستند، بر اتحاد در کشور و شرکت منسجم در انتخابات آینده تأکید کرد و افزود: دلخوری‌ها را در داخل کشور کنار بگذاریم و با انسجام کامل در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شرکت کنیم و بی‌تفاوت نباشیم.
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان سخنان خود اظهار داشت: آیا حیف این کشور و ملت و حیف این همه فداکاری، شهید و جوان‌ها مثل گل که جان خود را برای اعتلای و رشد کشور نثار کرده‌اند نیست، بنابراین انسجام خود را با شرکت در انتخابات حفظ کرده و به ندای رهبر معظم انقلاب پاسخ دهیم و بگوییم این کشور باید خود را در دنیا نشان دهد./920/پ201/ج
ارسال نظرات