۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۳۰۹۹۷۵
خطیب جمعه نجف آباد:

شیخ نمر، شهید راه عدالت و دفاع از حق شیعه شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: شیخ نمر به وظیفه اش عمل کرد و از حق و عدالت و از شیعه در برابر صد سال بی عدالتی آل سعود در عربستان که حتی کوچک‌ترین حقوق دینی و اجتماعی را از شیعیان منع کرده بود، بپا خواست.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در پایان همراه با راهپیمایی محکومیت آل سعود و وهابیت در شهادت آیت الله نمر، همراه بود، گفت: جباران تاریخ می کوشند تا ادیان الهی به ثمر نرسد و میوه درخت دین که عدل، اعتقادات توحیدی و وحدت است به ثمر ننشیند.

 

وی با اشاره به این که شهادت متفکران و انقلابیون روش فرعون های تاریخ است، افزود: امروز سرمداران کفر، آمریکا و انگلیس و دست پرورده آنها اسرائیل، که به تمام معنی در خاندان آل سعود ظهور پیدا کرده است و نه فرهنگ و فکر و فقط تندروی ها و تحجر و خونریزی ها را به یدک می کشند.

 

حجت الاسلام حسناتی بدترین ظلم آل سعود را به یدک کشیدن نام اسلام برشمرد و بیان کرد: آل سعودی که خود را حافظان قرآن می دانند و متاسفانه گروهی گول این ظاهر را می خورند و شهادت عالمی حق طلب و شیعه نمونه ای از ظلم بی انتهای آل سعود و وهابیت به شیعه و مسلمانان است.

 

وی در ادامه بیان داشت: این روحانی مبارز که به وظیفه اش عمل کرد و از حق و عدالت و از شیعه در برابر صد سال بی عدالتی آل سعود در عربستان که حتی کوچکترین حقوق دینی و اجتماعی را از شیعیان منع کرده بود، بپا خواست و نگرانی وهابیت دست پرورده استعمار، در ظهور یک سیدحسن نصرالله دیگر در عربستان و ایجاد یک رهبر دینی است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد اوج مظلومیت این روحانی مبارز را در اعدام شدن با گروهی تروریست بیان داشت و افزود: آل سعود این مرد الهی را با یک عده ترویست اعدام کرد که او را در ردیف تروریست ها قرار دهد و ایران را به عنوان حامی تروریست معرفی کند همان تهمت هایی که از روز اول به شیعه می زدند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اگر دفاع از توحید و عدالت و ادامه دادن راه این عالم مجاهد تروریست بودن است، همه بشریت و آزادی خواهان به این راه افتخار می کنند و امروز با شکست در سوریه و عراق نتیجه تهاجمات خود را می بینند.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به شکست های استعمار و هم پیمانانش در کشورهای عراق و سوریه بیان کرد: امروز دشمن دیوانه وار به دنبال ایجاد آشوبی دیگر در منطقه است چنان که در بحث مذاکرات هسته ای همان گونه که رهبری به دفعات هشدار داده بودند، مشکلشان انرژی هسته ای ایران نیست و اینها از وحدت و استقلال این کشور در هراس هستند.

 

وی در ادامه بیان داشت: ایران به عنوان یک تمدن جدید که برپایه توحید و فطرت بنا شده است و تمام آزادی خواهان جهان گرد این شعار جمع می شوند، ناراحت هستند و جهان در آستانه بیداری بشریت است.

 

پشتوانه انقلاب، قرآن و ولایت فقیه است

امام جمعه نجف آباد با اشاره به سالروز 19 آبان 56 و آغاز حرکت جدی در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در چنین روزی بعد از اهانت به امام خمینی در یکی از روزنامه ها، علما بپا خواستند و پشتوانه این زحمات، فکر قرآن و اسلام و ولایت فقیه بود که نه مانند انقلابات جهان شبیه یک کودتا که بر اثر تعقل و تدبر و نیت خالص شکل گرفت.

 

واردات بی رویه، اقتصاد کشور را نابود می کند

وی با انتقاد نسبت به واردات بی رویه به کشور، افزود: واردات بی رویه و جلوگیری از قاچاق کالا در دورانی که کشور از لحاظ اقتصادی با انواع تحریم ها و بعضی کوتاهی های مسؤولان مواجه است، اقتصاد کشور را نابود خواهد کرد و وظیفه امروز به کار بردن اقتصاد مقاومتی، استفاده از دستاوردهای داخلی و بستن درهای واردات و باز کردن درهای صادرات است./1306/201/ب1

ارسال نظرات