۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۳۱۰۰۱۸
امام جمعه موقت بوشهر:

تدین و اعتقاد نمایندگان به احکام اسلامی، مد نظر مردم در انتخابات باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بوشهر گفت: شرایط ایجاب می کند نامزد انتخابات باید فردی متدین و معتقد به احکام اسلام باشد.
حجت الاسلام حسين دشتي ، امام جمعه موقت بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام حسین دشتی امام جمعه موقت بوشهر در خطبه های امروز نماز جمعه بوشهر با اشاره به دو امر مهم حق الله و حق الناس گفت: نظم و نظام این جهان هدف خلقت آفرینش است و این جهان مادی و لذت های دنیوی آن دارای حق و باطل است که خداوند آن را برای انسان به وجود آورده است.

 

وی افزود: حق الناس یا حقوق انسانها نسبت به یکدیگر باید اهمیت داده شود، حق فرزند، حق پدر و مادر، حق همسر و حق اموالی که خداوند به او بخشیده و در راه خدا باید انفاق کند و به مستمندان و نیازمندان ببخشد.

 

حجت الاسلام دشتی بیان داشت: حقی که خداوند نسبت به بندگان دارد و در فلسفه حقوق غرب و جامعه جهانی نیز به آن پرداخته نشده است، حق الله است و آن حق حیات و زندگی، حق خوردن، خوابیدن و سخن گفتن و نیازهای زیستی که خداوند به انسان داده است.

 

امام جمعه موقت بوشهر گفت: در فرهنگ جهانی و لایحه حقوق بشر این حق و نظریه را اعتبار نبخشیده اند و مسائل علمی دیگری که مردم جهان را به فساد کشیده است.

 

وی ادامه داد: باید گفت که نظریه آنها نظریه درستی نیست، هر چیزی که حق باشد، حق است و آن چیزی که باطل است، باطل حساب می شود و خداوند معیار سنجش حق است.

 

حجت الاسلام دشتی در خطبه دوم نماز جمعه بوشهر با اشاره به 19دی ماه اظهار داشت: جرقه شروع انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) در این روز اتفاق افتاد و موجب بیداری ملت ایران شد.

 

خطیب جمعه بوشهر با بیان اینکه عبرت ما از تاریخ انقلاب است، افزود: با مرور تاریخ انقلاب می بینیم که جوانان این میهن برای پاسداری و ادای احترام به انقلاب و نظام با شهادت خود در این راه هزینه دادند و اکنون ما باید دوباره برویم و تاریخ انقلاب را مرور کنیم.

 

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به شهادت آیت الله نمر، رهبر شیعیان عربستان گفت: حقیقت آن است که عربستان طلایه دار وجود استکبار است و در برابر جبهه مسلمین قرار گرفته است و در کشورهایی مانند عراق و سوریه و یمن و بحرین و ممالک اسلامی جنایت های عربستان را به وضوح مشاهده می کنیم.

 

حجت الاسلام دشتی با محکوم کردن جنایات عربستان افزود: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند خون شیعیان گریبان آل سعود را خواهد گرفت و ان شاءالله سقوط آل سعود را هر چه زودتر نزدیک بگرداند.

 

خطیب جمعه بوشهر با اشاره به انتخابات اسفندماه اظهار داشت: در آستانه انتخابات سال 94 که هم انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است، حماسه ای دیگر مردم ایران خواهند آفرید.

 

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب به انتخابات سال 94 بیان داشت: طبق فرمایشات امام راحل اصل انتخاب و انتخابات را فرمایشی قرار ندادند، بلکه حضور مردم ایران نشان از انقلابی بودن مردم است.

 

وی افزود: آنچه محصول صندوق های رأی است نشان می دهد که مردم هنوز وفادار به انقلاب و نظام هستند و تاکید رهبری نیز از حضور حداکثری مردم است که تجلی حضور مردم در انتخابات را می طلبد.

 

حجت الاسلام دشتی گفت: نکته مهم در حضور حداکثری استحکام نظام و حق الناس و انتخاباتی که حق مردم است، می باشد.

 

وی ادامه داد: کشورهای خارج از منطقه با تحلیل های خود از انتخابات ایران می خواهند بدانند مردم ایران پای صندوق های رأی حضور می یابند و یک جبهه جنگ و رزم برای خود دست و پا کند.

 

خطیب جمعه بوشهر گفت: حق الناس که رهبری به آن اشاره فرمودند، این است که فرد انتخاب شده در مقابل قانون وظیفه خود را درست ادا کند.

 

حجت الاسلام دشتی گفت: در بررسی صلاحیت ها توجه به قانون و حق نظام جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر دین و اعتقادات دینی است با سلامت و امانت حفظ شود.

 

امام جمعه موقت بوشهر خاطرنشان کرد: شرایط ایجاب می کند نامزد انتخابات باید فردی متدین و معتقد به احکام اسلام باشد و در بررسی صلاحیت ها عدالت برقرار شود، تخلفات شرعی مورد ملاحظه قرار گیرد و در بند سوم قانون انتخابات که توجه به اصل ولایت فقیه است قبول داشته باشد و متعلق به هیچ حزبی نباشد که این اصل را قبول ندارند.

 

وی اظهار داشت: کسانی که متعلق به احزابی بودند که اصل ولایت فقیه را برنمی‌تافتند، چطور تأیید شدند؟ این نظام به سادگی به‌دست ما نرسیده، اگر هر کس با هر دیدگاهی مسؤولیتی بپذیرد، نشان از این است که این نظام جمهوری اسلامی نیست.

 

امام جمعه موقت بوشهر گفت: از شورای محترم نگهبان انتظار است با دقت و موشکافی بالا، شرایط کاندیداها را احراز و پای رهبری بودن آنها را تأیید کند./833/201/ب1

ارسال نظرات