۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۳۱۰۰۲۷
امام جمعه پردیسان:

اقدامات ناعاقلانه سبب سقوط آل سعود خواهد شد/ اگر شیطان با انسان قطع رابطه کند جای نگرانی نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قوامی قتل شیخ نمر را نشانه بی عقلی آل سعود دانست و گفت: قطع رابطه با شیطان جای نگرانی ندارد بلکه نگرانی ما از نفوذ فرهنگی دشمن و وارداتی شدن سبک زندگی است که باید با احیای سبک زندگی اسلامی جلو آن را گرفت.
سيدصمصام الدين قوامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به این که فردا روز قیام دوم مردم قم است، ابراز داشت: قیام اول 15 خرداد بود و 15 سال بعد هم مردم قم در 19 دی قیام کردند؛ این از برکت وجود حضرت معصومه(س) است که با حضور 17 روزه خود و عبادات خود در این شهر قم را آماده قیام های متوالی کردند و امیدواریم  فردا فرصت تشرف به محضر رهبری را داشته باشیم.


امام جمعه پردیسان به درسهای قیام 19 دی اشاره کرد و تصریح کرد: این روز مرهون شهادت سید مصطفی خمینی است که در نجف به شهادت رسید و مردی بود که از همه جهت کامل بود. شاه فکر می کرد امام با تبعید فراموش شده است ولی وقتی دید که امام احیا شده است تصمیم گرفت ابروی امام را ببرد و مقاله ای را اماده کرد و داد به وزیر فرهنگ و در رزنامه اطلاعات در روز 17 دی به چاپ رسید.

 

اقدامات ناعاقلانه سبب سقوط آل سعود خواهد شد
وی با بیان این که وقتی حاکمان عقل خود را از دست بدهند و کارهای ناعاقلانه انجام دهند حکومتشان سقوط خواهد کرد، افزود: آن مقاله مردم هیجان زده را برآشفت و در 19 دی جرقه انقلاب زده شد؛ همین نقش را الان شهید شیخ نمر دارد و ما از این شهدا زیاد داشتیم که هر کدام یک رژیم را ساقط کردند؛ شیخ فضل الله و نواب هم از شهدایی بودند که موجب سقوط حکومت ها شدند و به فضل خدا شهیر نمر هم موجب سقوط یک رژیم خبیث خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی بابیان این که قرآن ملوک را سبب فساد در ارض می‌داند، خاطرنشان کرد: وجود شاه و حکومت استبدادی یعنی فساد و مقام معظم رهبری هم فرمودن که به فضل خدا خون شیخ نمر گریبان آل سعود را خواهد گرفت.

 

نوه امام بودن آبرو نمی‌آورد
وی با اشاره به این که سید مصطفی پسری داشت به نام سید حسین که امام او را به قم تبعید کردند، ابراز داشت: نوه امام بودن آبرو نمی‌آورد و باید هر کس حدود خود را رعایت کند و راه انقلاب را که راه امام است دنبال کنیم و خدا را به خاطر این نعمت بزرگ شاکر باشیم.


امام جمعه پردیسان مقاله رشیدی که در 17 دی منتشر شد و در آن حجاب را زیر سؤال برده بود سبب خروش مردم بر علیه شاه دانست و تصریح کرد: در آن زمان محجبه‌ها و مؤمنان  انقلاب کردند و رژیم را ساقط کردند؛ زیرا مردم به اعتقادات خود پایبند بودند و حاضر به زیر پا گذاشتن آن نبودند.

 

ما نباید امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنیم
وی با بیان این که امروز هم کشف حجا ب در قالبی جدید آغاز شده است، افزود: کشف حجاب شاه چادر را به زور از سر زنان می‌کشید ولی  امروز با تهاجم فرهنگی به دنبال کشف حجاب هستند و در جاهای خلوت و در ماشین‌ها با این بهانه که حریم شخصی است کشف حجاب را تمرین می‌کنند تا ببینند کسی چیزی می‌گوید یا نه؛ ما نباید امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنیم و اگر دست من بود چادر را در پردیسان اجباری می‌کردم؛ اگر دیر بجنبیم اینجا هم کشف حجاب خواهد شد.


 حجت الاسلام والمسلمین قوامی کشف حجاب را تحولی دانست که آمریکا به دنبال آن است و خاطرنشان کرد: این یک مسأله اخلاقی نیست بلکه یک مسأله سیاسی است تا اسلام را نا کار آمد نشان دهند و متأسفانه برخی افراد هم در داخل به دشمن کمک می کنند؛ اقا فرمودن آمریکا می خواهد در ایران تحول ایجاد شود و این هم تحول امریکا است.


وی تحولی که اسلام می‌خواهد را در مقابل تحول آمریکایی دانست و ابراز داشت: آنها می‌خواهند از انسانیت به حیوانیت متحول شوید و به دنبال هوای نفس باشید ولی اسلام می‌خواهد انسان را به سمت تعال  کمال متحول کند؛ ما در این منطقه و در ایران نخواهیم گذاشت ضد ارزش های غربی رواج یابد و با پیروی از ولایت و امر به معروف و نهی از منکر جلو ان را خواهیم گرفت.


امام جمعه پردیسان با بیان این که رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه تمام مسائل منطقه را رها کرد و به انتخابات پرداخت، گفت: متأسفانه انتخابات تبدیل به حربه ای برای کسب قدرت شده است و برجام هم فقط برای حفظ قدرت در دست گروهی خاص است ولی این ماییم که باید بیدار باشیم و نگذاریم از انتخابات آنگونه که آنها می خواهند استفاده کنند.

 

احیای سبک زندگی اسلامی دغدغه اصلی رهبر است
وی در خطبه اول با اشاره به آیه 97 سوره نحل این آیه را آیه زندگی پاک و آیه مبنایی سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار داشت: در این آیه زن و مرد، جامعه فاضله اسلامی را با هم می‌سازند زیرا زن در آن عصر در جامعه تحقیر می‌شد و نقش مؤثری نداشت پیامبر(ص) با این ایه گفت زنان و مردان با عمل صالح و ایمان با هم مدینه فاضله را می‌سازند.


وی شرط حیات طیبه را ایمان و عمل صالح دانست و افزود: اگر این طور باشد مردم در دنیا هم حیات طیبه خواهند داشت و علاوه بر این که این دنیا مانند بهشت می‌شود در آن دنیا هم به سعادت خواهند رسید.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به دیدار رهبر در هفته گذشته خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند به سبک زندگی اسلامی بیشتر بپردازید که تفاوت زندگی اسلامی با زندگی غربی مشخص بشود زیرا زندگی اسلامی کشف نشده است و ما وظیفه داریم آنرا کشف کنیم و زوایا و مزایای آن را بشناسیم و در جامعه پیاده کنیم.


وی با بیان این که سبک به معنی قالب ریزی است، ابراز داشت: سبک زندگی یعنی رفتار و گفتار و افکار خود را در قالبی خاص بریزیم و بی ملاک نباشیم و در اصطلاح می گویند سبک زندگی یعنی رفتار زندگی اجتماعی ما مبتنی بر اصول و الگو باشد.


امام جمعه پردیسان سیره زندگی معصومین(ع) را الگوی زندگی اسلامی دانست و تصریح کرد: سبک معصومین در جنگ و صلح را باید بشناسیم و بر طبق آن رفتار کنیم؛ سبک زندگی چیزی است که از هر فرد توقع می‌رود و این توقع نشان می‌دهد که این رفتار سبک او است زیرا هیچ کس بی سبک نیست و لذا باید سبک خود را از ائمه(ع) بگیریم و بدانیم معصومین(ع) چگونه زندگی می کردند، چگونه غذا می خوردند و معاشرت، بخشش و مدیریت می کردند و در زیارت اربعین می خوانیم «امری لامرکم متبع» یعنی تمام زندگی من اطاعت از شما است و اگر نخواهیم شبیه انها زندگی کنیم شیعه نیستیم.

 

اگر شیطان با انسان قطع رابطه کند جای نگرانی نیست
وی با بیان این که الان زندگی ما چیزی از زندگی غربی کم ندارد، افزود: تمام زندگی مردم ما امروز وارداتی است و باید از نو سبک زندگی را ساخت؛ رهبر معظم انقلاب دردیدار با ائمه جمعه کشور از این که عربستان قطع رابطه کرد چیزی نگفت زیرا  اگر شیطان با ما قطع رابطه کند جشن است و نگرانی ندارد و نگرانی ما باید از زیاد شدن طلاق و غربی شدن زندگی مان باشد.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی خاطرنشان کرد: من جدی عرض می کنم که این منطقه آرمان شهر خواهد شد و باید از امروز به دستور ولی امر مسلمین دستور زندگی را کشف کنیم و راه های پیاده شدنش را هم در جامعه پیدا کنیم./843/پ202/ج1

ارسال نظرات