۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۳۱۰۰۳۴
آیت الله موسوی جزایری:

شیخ نمر در راه خدا و تبیین حقیقت شهید شد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به شهادت آیت الله نمر و این که وی در راه خدا و تبیین حقیقت جان داده است، گفت: قطع رابطه آل سعود با ایران نخستین نقشه شیطانی آن‌ها بوده و هوشیاری درباره دیگر نقشه های آنها لازم است.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته که در مصلی امام خمینی(ع) اهواز برگزار شد، در ابتدا نمازگزاران را به تقوا، اتحاد و یکدلی فراخواند و گفت: فاجعه کبری و مصیبتی بزرگ که ملت ایران هشتاد سال پیش و درسال 1314 به آن گرفتار شد، کشف حجاب اجباری از سوی رضاخان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این که رضاخان انواع تهدید، شکنجه، فجایع و جنایات بی شماری در این راه انجام داد، اظهار داشت: اربابان رضاخان از او کشف حجاب، قدغن کردن لباس روحانیت، تعطیلی حوزه های علیمه و منع عزاداری و برگزاری مجالس حسینی را خواستار شدند.

 

امام جمعه اهواز، با بیان این که دشمنان بر شریان های حیاتی مکتب تشیع دست گذاشته و قطع و نابودی آنها را خواستار بودند، افزود: پس از وقوع جنگ جهانی اول رضاخان پس از 6 سال سلطنت عزل و برنامه های وحشیانه وی به پایان رسید؛ اما دوران سلطنت او برای مردم وحشتناک و دردناک بود.

 

وی با اشاره به این که پس از او و در زمان محمدرضا پهلوی کشف حجاب ادامه داشته و به صورت جنگ نرم و با تبلیغات و تشویقات به برنامه کشف حجاب ادامه داده شد، اظهار داشت: جنگ نرم آثار زیان باری برای جامعه ما به جا گذاشته و خیلی ها در جنگ نرم منفعل و ضرر آن بیش از تهدیدات و اجبار دوران رضاخان بود.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم مسلمان ایجاد شده و امروزه می کوشیم این اثرات را از بین ببریم، ابراز داشت: رسوبات و تبعات سابق این اقدام در آنهایی که چندین نسل بی حجاب به بار آمده اند باقی مانده و در حال حاضر با ابزارهای دیگری همچون سایت های اینترنتی، شبکه های ماهواره ای دشمن، بد آموزی ها و انواع راه هایی که دشمن برای منحرف کردن جوانان تدارک دیده مواجه هستیم.

 

این مقام مسؤول با بیان که القاء شبهه مبنی بر این که حجاب در قرآن نیامده است، از دیگر اقدامات دشمن برای از بین بردن حجاب است، گفت: این سخن، دروغی واضح چرا که در قرآن 7 آیه درباره حجاب و درسوره های نور و احزاب قابل مشاهده هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با اشاره به آیه «یا ایها النبی قل لأزواجک و بناتک و نساء المؤمنین یدنین علیهن من جلابیبهن لک أدنی أن یعرفن فلا یؤذین و کان الله غفورا رحیما» از سوره احزاب که خطاب به رسول اکرم(ص) نازل و سبب نزول آن درباره مزاحمت جوانان منافق مدینه برای زنان مؤمنان و استدلال آنها به عدم شناخت این زنان گفت: زنان مؤمنان خدمت پیامبر اکرم(ص) شرفیاب شده تا اجازه نشان دادن اندکی از صورت خود برای شناخته شدن را داشته باشند.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که پیامبر اکرم(ص) گفته های خداوندی را بیان می کند، افزود: با نزول این آیه و با ذکر کلمه «جلابیب» که نوعی پوشش شبیه چادر است در این باره به چسباندن جلباب و عدم باز کردن و معرفی خود با عفت و حجاب بیشتر تلاش کنند، سفارش شده است.

 

وی با بیان این که در ادامه خداوند منافقین را از انجام چنین کارهایی نهی و تهدید به اخراج آنها از مدینه به وسیله پیامبر اکرم(ص) کرده است، اظهار داشت: در این آیه تعبیر بنات به صورت عام نشان از آن دارد که تمام دختران مؤمنان، دختران آن حضرت بوده در حالی که چنین موردی درباره همسران مؤمنان صدق ندارد.

 

امام جمعه اهواز با بیان این که روایات فراوانی درباره حجاب و گناهان سنگین و دردناک ترک آن ذکر شده است، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در زمینه اختلاط نامحرمان را که وظیفه همگانی و سازمانی در این رابطه تشکیل شده خواستار شده و با تشبیه این اختلاط به انبار باروت و جرقه آتش، آن را بسیار خطرناک دانست.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این که روایات فراوانی درباره عدم اختلاط ذکر شده است، گفت: آیه «اذا سألتموهن متاعا فسآلوهن من وراء حجاب» نشان از آن است که خواستن حاجتی از زنان پیامبر اکرم(ص) و دیگر زنان از پشت پرده باشد که این دستورات خداوند باید رعایت شود.

 

آیت‌الله موسوی جزایری با بیان این که بالا رفتن آمار طلاق، در معرض فروپاشی قرار گرفتن خانواده ها، درخواست راهکار از نخبگان، گزارش های تأسف بار شوراهای حل اختلاف و سلب اعتماد از خانواده نتیجه اختلاط نامحرمان است، اظهارداشت: با اختلاط در محل کار و فضاهای آموزشی به شدت مخالف هستیم و دین اسلام با این گونه اختلاط ها جز در مواقع ضرورت مخالف است.

 

وی حجاب را از آموزه های مشترک تمام انبیا دانسته و با ذکر برخی عبارات از کتب تورات و انجیل گفت: در این کتب مقدس از تجمل و خودنمایی و ترک حجاب و پوشیدن لباس های نامتعارف نهی و انسانیت باطنی و بردباری و زینت زنان برای شوهران و اطاعت از شوهران خواسته شده است.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره 19 دی و جایگاه مهم آن در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: به مناسبت کشف حجاب رضاخانی، مقاله توهین آمیزی به امام خمینی(ره) با امضا مجعول احمد رشیدی مطلق نوشته که مملو از اهانت و جسارت به ایشان بوده که در واقع جرقه انقلاب اسلامی به دست خود رژیم طاغوت زده شد.

 

نماینده ولی فقیه با بیان این که پس از رسیدن روزنامه دربرگیرنده این مقاله به مردم قم به عنوان اعتراض به جنایت رژیم شاهنشاهی در خیابان ها ریخته و پس از آن به دیدار با مراجع به ویژه آیت الله گلپایگانی رفتند، خاطرنشان کرد: ایشان با ذکر آیه «انا لله و انا الیه راجعون» جسارت و اهانت به امام خمینی(ره) را جسارت و اهانت به فقه و فقها، مرجعیت، اجتهاد و مجتهدین بیان کرده و سکوت در این باره را جایز ندانستند.

 

امام جمعه اهواز با بیان این که پس از این دیدار مردم برای راهپیمایی بیرون آمده و مورد هجمه نیروهای امنیتی قرار گرفته و عده زیادی شهید و مجروح گشته اند، ابرازداشت: این اقدام هوشیاری مردم را برانگیخته و در اهواز برای اعتراض به این اقدام مساجد به مدت یک هفته تعطیل و چهلم شهدای قم در تبریز نیز درگیری صورت گرفته و اهانت صورت گرفته به امام خمینی(ره) تاج و تخت شاهنشاهی را از بین برد.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به آیه «یریدون لیطفؤا نور الله بأفواههم و یأبی الله الا ان یتم نوره و لو کره الکافرون» و این که به برکت انقلاب اسلامی پیروزی های دیگری نصیب خواهد شد، گفت: در دیدار ائمه جماعات با رهبر معظم انقلاب، ایشان درباره نماز جمعه تعبیر قرارگاه را به کار برده و نماز جمعه را جایگاه مبارزه با جنگ نرم شیطان، وسوسه های شیطانی و افکار نادرست بیان کرد.

 

وی با اشاره به بحث انتخابات در سخنان رهبر معظم انقلاب و این که کرامتی از سوی خداوند است، گفت: امام خمینی(ره) تأکید فراوانی بر آن داشته و مردم را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی دانسته و رأی و انتخاب آنها محترم که زیر نظر رهبر معظم انقلاب منتخب آنها به فعالیت می پردازد.

 

آیت الله موسوی جزایری در بخش دیگری از دیدار با رهبر معظم انقلاب به بحث حق الناس بودن آراء مردم که باید داوطلبان صالح حاضر تا این حق رعایت شود، افزود: افراد ناصالح نباید حضور داشته تا به حق الناس خیانت شود و نتیجه انتخابات با توجه به حق الناس بودن مورد قبول قرار گرفته و نباید مورد اعتراض قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه سخنان خود به لطمات جبران ناپذیر فتنه 88 در سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره و آنها را غیر قابل وصف شمرد و گفت: انشاءالله با بصیرت کامل در انتخابات شرکت کنیم.

 

وی با اشاره به شهید مظلوم آیت الله نمر که در راه خدا و برای بیان حقایق همچون امام حسین(ع) سر از بدن وی جدا کردند، خاطرنشان کرد: این ضایعه بزرگ برای جهان اسلام به ویژه تشیع بوده و رهبر معظم انقلاب در این باره توضیح دادند که ایشان به چه جرمی به شهادت رسیده اند.

 

امام جمعه اهواز، با بیان این که در تمام مکاتب آزادی بیان و حقوق انسان وجود دارد، اظهار داشت: آزادی بیان از اصول مسلم بوده و در صورت دست بردن به سلاح و ترور چنین مجازات هایی قابل قبول بوده اما اعتراض و انتقاد زبانی در حد بیان آزاد و جرم محسوب نمی شود.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که حکام جنایت کار و خائن آل سعود، آیت الله نمر را به دلیل منبر رفتن، تبیین حقایق و انتقاد به طرز فجیعی به شهادت رسانده و با بهانه مختصر و کوچکی قطع رابطه کردند، گفت: این قطع رابطه نخستین حلقه نقشه های شیطانی آل سعود بود.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که طومار پر از فسق آل سعود زودتر در هم پیچیده و از بین بروند./9456/201/ب1

ارسال نظرات