۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۳۱۰۰۶۱

اخلاص رمز دوری از گناه

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان باید اخلاص را محور زندگی خود قرار دهد، گفت: رمز دوری از گناه اخلاص است.
حکت ها نهج البلاغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی قمی شب گذشته در برنامه همای رحمت از رادیو معارف با بیان اینکه کسی که اخلاص را در زندگی محور قرار دهد از گناه دور می‌شود، گفت: رمز دوری از گناه اخلاص است زیرا انسانی که در عمل اخلاص داشته باشد به خاطر رضایت محبوب از گناه دور می شود.

 

وی افزود: حضرت علی (ع) بارها در نهج‌البلاغه مردم را به دوری از گناه دعوت کرده‌اند و رمز این مراقبت را اخلاص می‌دانند و در سخنان گوهر بار خود می‌فرمایند اخلاص مانند یک دژ محکم است که دارندگان خود را در برابر وسوسه های شیطان حفاظت و حمایت می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انسانی که در عمل اخلاص داشته باشد تنها رضایت خدا را مد نظر قرار داده و عمل او از هرگونه ریا و عوام فریبی مصونیت دارد بنابراین چنین انسانی مصلح و خیرخواه زندگی خود و دیگران است.

 

حجت الاسلام قمی تصریح کرد: اخلاص ارزش عمل را دو چندان و ماندگار می‌کند و آنچه موجب ماندگاری عاشورا شده است اخلاص امام حسین(ع) بود و اگر این اخلاص نبود عاشورا نمی‌توانست پس از قرن‌ها همچنان ماندگار باشد.

 

وی با اشاره به اینکه اخلاص مشکلات را در نظر انسان کوچک می کند، گفت: انسانی که مخلص است در برابر مشکلات از خود مقاومت نشان داده و هر مشکل را فرصت برای شکوفایی و موفقیت در زندگی می‌داند و از مشکلات پل های محکمی برای پیروزی می سازند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام خمینی (ره) نمونه افراد مخلصی هستند که زمانی که خبر شهادت حاج آقا مصطفی به ایشان رسید امام با قرآن خواندن سنگینی داغ فرزند را تحمل کردند و حاضر نشدند حتی درس و بحث خود را به خاطر این موضوع تعطیل کنند.

 

حجت الاسلام قمی با اشاره به اینکه انسان‌های مخلص در تاریخ بشریت ماندگار شدند، گفت: اگر فداکاری انسان‌های مخلص نبود امروزه شاهد رشد و شکوفایی روزافزون اسلام نبودیم.

 

وی یادآور شد: اخلاص و یقین از نشانه‌های انسان مؤمن در نهج‌البلاغه عنوان شده است و در نامه 31 نهج‌البلاغه آمده که یقین مایه آرامش انسان است و انسانی که به یقین برسد به آرامش قلبی دست خواهد یافت و خواهد توانست در زندگی در سخت ترین مشکلات آرامش داشته باشد همانطور که تاریخ این موضوع را تأیید کرده و انسان‌های مخلص و با یقین توانسته اند بزرگترین تحولات را در تاریخ بشریت ایجاد کنند./968/پ202/س

ارسال نظرات