۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۳۱۰۰۶۹
استاد حوزه و دانشگاه:

دستگاه دیپلماسی ایران در مقابله با عربستان عملکرد مناسبی نداشته است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه سکوت مردم ایران بعد از فاجعه منا موجب گستاخی عربستان شد، گفت: انتظار مردم از دولت، برخورد مقتدارنه در عرصه بین المللی است.
حجت الاسلام محمود رضا قاسمي

حجت الاسلام محمود رضا قاسمی استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که شیخ نمر سه سال در زندان بود و حدود دو سال بود که حکم اعدام ایشان را تأیید کرده بودند، گفت: به دلیل تبعات منطقه ای این اقدام، عربستان این حکم را اجرا نمی کرد.

 

وی افزود: عربستان به نقطه ای رسیده است که نیاز به فرافکنی و سوق دادن مشکلات خود به خارج از مرزها دارد.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که کشور عربستان دارای مشکلات عدیده ای است، گفت: آل سعود در یمن، عراق، سوریه و دیگر مناطق شکست خورده است و از مشکلات داخلی بسیاری رنج می برد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا با اشاره به این که عربستان با اعدام شیخ نمر و واکنش ایران به این اقدام ظالمانه، به فرافکنی می پردازد، گفت: عربستان بعد از حمله به یمن، فاجعه منا و حمایت آل سعود از گروه های تروریستی و در آخر اعدام شیخ نمر، منتظر واکنشی از سوی جامعه اسلامی بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر مشکوک بودن حادثه آتش گرفتن سفارت عربستان، گفت: قبل از حضور مردم در مقابل سفارت عربستان، این ساختمان آتش گرفته بود و این اتفاق دست مایه ای برای قطع ارتباط عربستان با ایران بود.

 

وی با بیان این که دستگاه دیپلماسی ایران در مقابله با عربستان عملکرد مناسبی نداشته است، گفت: در مقابل سکوت و صبر ایران بعد از فاجعه منا، گستاخی عربستان بیشتر شد.

 

اکتفا به محکوم کردن اعدام شیخ نمر از سوی دولت، نشان از عزت ایران نیست

به گفته وی دشمن اصلی ما به فرموده رهبر معظم انقلاب، عربستان نیست، بلکه آمریکا و اسرائیل هستند، اما از دولتمردان انتظار می رود تا در عرصه بین المللی امکان شیطنت های صهیونیست ها را کاهش دهند.

 

حجت الاسلام قاسمی با تأکید بر این که انتظار مردم از دولت، برخورد مقتدارنه است تا کشورهایی مانند عربستان جرأت چنین برخوردهایی را پیدا نکنند، گفت: مردم انتظار منطقی از دولت دارند، اما عملکرد دولت منطقی نیست.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، خون شیخ نمر موجب به لرزه افتادن آل سعود خواهد شد، چرا که خداوند حامی خون مظلومان و مردم است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اکتفا کردن دولت به محکومیت، نشان از عزت نیست و نقطه مقابل عزت، ذلت است، تأکید کرد: در آینده ثمرات خون شهید آیت الله شیخ نمر بیشتر مشاهده خواهد شد.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به محکومت مردم سراسر جهان و به دور بودن اقدام عربستان از هنجارها و عرف جهانی، گفت: اعدام شیخ نمر نشان از پایان حاکمیت آل سعود است./1307/303/ب3

ارسال نظرات