۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۳۱۰۰۸۸
مسؤول ستاد اقامه نماز استان قزوین:

توجه جدی به مسأله نماز وظیفه همه مردم است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: باید همه در هر جایگاهی که هستند نسبت به مسئله نماز اهتمام جدی داشته باشند تا بتوانیم آنگونه که شایسته این فریضه الهی است اقدامات و کارهای لازم را در مسیر رشد و توسعه فرهنگ نماز برداریم.
حجت الاسلام سيد قريش موسوي

حجت الاسلام سید قریش موسوی مسؤول ستاد اقامه نماز استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به جایگاه نماز در دین اسلام گفت: نماز به عنوان ستون دین و اولین فریضه الهی در قرآن به عنوان بازدارنده از فحشاء و فساد یاد و بسیار بر آن تاکید شده است.

 

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: اگر اقامه نماز در جامعه فراگیر و در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد بی شک یکی از مهم ترین آثار آن کاهش ناهنجاری ها در جامعه خواهد بود.

 

مسؤول ستاد اقامه نماز استان قزوین با اشاره به بازدهی اقدامات فرهنگی و دینی در سطح استان و کشور گفت: تاکنون گام های خوبی در راه نهادینه کردن فرهنگ نماز برداشته شده اما از آنجا که این گونه اقدامات معمولا زود بازده نیستند نتایج آن نیز زمان بر خواهد برد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه نتوانسته ایم آنگونه که باید نماز را در جایگاه واقعی خود تبیین کنیم و تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله بسیار وجود دارد. بنابراین انتظار این است که حالت تبلیغ و ترویج نماز افزایش یابد و بتوانیم با نهادینه کردن آن این فریضه را به عموم مردم به ویژه نسل جوان آموزش دهیم.

 

این کارشناس دینی با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در تبیین فرهنگ نماز خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بیش از 1000 مدرسه استان نماز جماعت اقامه می شود که اقدامی مناسب از سوی این نهاد تربیتی و آموزشی است که باید ادامه یابد.

 

وی افزود: باید اقامه نماز در سطح ادارات، دستگاه های مختلف، کارخانه ها و مکان های عمومی مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم به نقطه مطلوبی در حوزه نماز دست یابیم.

 

فعالیت رسانه ها باید در حوزه فرهنگ سازی نماز باید بیشتر شود

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: باید همه در هر جایگاهی که هستند نسبت به مسئله نماز اهتمام جدی داشته باشند تا بتوانیم آنگونه که شایسته این فریضه الهی است اقدامات و کارهای لازم را در مسیر رشد و توسعه فرهنگ نماز برداریم.

 

این مسؤول با اشاره به وظیفه سنگین رسانه ها در این خصوص گفت: باید فرهنگ سازی اقامه نماز در دستور کار رسانه ها و ارباب جراید قرار بگیرد و حرکت های مفیدی و و مثبتی در این خصوص و تبلیغ و ترویج و آموزش نماز انجام شود.

 

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر می تواند نماز باشد چرا که با این اقدام می توان این فریضه را یادآوری و در مسیر ترویج آن گام برداشت.

 

مسؤول ستاد اقامه نماز استان قزوین در پایان تاکید کرد: این پیام رهبر معظم انقلاب که فرمودند "باید چراغ نماز در همه خانه ها روشن شود" باید در دستور کار مسؤولان و مورد توجه عموم مردم قرار بگیرد./955/302/ب3

ارسال نظرات