۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۳۱۰۰۹۰
امام جمعه ویس:

عربستان سعودی سرمایه گذاری های کلانی برای از بین بردن شیعیان انجام می دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ویس با اشاره به کشتار شیعیان در نقاط گوناگون جهان و نقش استکبار و عربستان سعودی در این باره، گفت: عربستان سعودی سرمایه گذاری های فراوانی برای از بین بردن شیعیان انجام داده است.
آل سعود

حجت الاسلام محمدعلی آفرین، امام جمعه ویس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حرکت عظیم اربعین حسینی به عنوان مانور بین المللی شیعیان که اقتدار جهان اسلام و شیعیان را به رخ جهانیان کشاند، اظهار داشت: زوار بی شمار اربعین حسینی با ملیت ها و نژادها و زبان های مختلف، آزادگان جهان را جذب و دشمنان اسلام و شیعیان را مبهوت و حیران خود کرد.

 

امام جمعه ویس با بیان این که دشمن تاب تحمل این حرکت را نداشته و به دنبال انتقام از شیعیان است، ابراز داشت: شیعیان نیجریه دوشادوش دیگر شیعیان در راهپیمایی عظیم حسینی شرکت داشته و استکبار و وهابیت با کشتار آنها زهر خود را ریخته و جمع کثیری از آنها را به شهادت رساند.

 

حجت الاسلام آفرین تاوان راهپیمایی و عزاداری های مسالمت آمیز شیعیان را به هیچ وجه کشتار ندانسته و خاطرنشان کرد: عزادرای های شیعیان مختل کننده نظم و امنیت کشورهای تابع خود نبوده اما استکبار و رژیم اشغالگر قدس و وهابیت با علم به حقیقت این عزاداری ها در گسترش فرهنگ تشیع به مخالفت با آنها گام برداشته و توسل به زور برای منع برگزاری آنها را در برنامه خود گنجانیده اند.

 

این مقام مسؤول دست نشاندگی حکام از سوی استکبار و فرمان پذیری از اربابان خود را از بدیهیات ذکر کرده و گفت: در نیجریه برای منع برگزاری عزادرای ارتش این کشور به بهانه های واهی و بی اساس به دستور اربابان خود کشتار فجیعی را در حق شیعیان مرتکب شد.

 

وی ضعف های سیاسی و اقتصادی برخی از کشورهای اسلامی به ویژه آفریقایی نوعی وابستگی به استکبار دارند، افزود: عربستان سعودی سرمایه گذاری های کلانی برای از بین بردن شیعیان در جهان انجام داده و کشتارهای فجیع شیعیان به دست تروریست ها و وهابی ها ریشه در عربستان سعودی دارد.

 

حجت الاسلام آفرین سکوت مجامع بین المللی در قبال کشتار مسلمانان به ویژه شیعیان را از گذشته های دور دانسته و اظهار داشت: وقوع رویدادها و حوادث تروریستی در کشورهای مؤسس این گونه سازمان ها و مجامع به شدت محکوم شدنی و به دلیل دشمنی آمریکا با اسلام و قرار گرفتن این سازمان ها در زیر سلطه این کشور وقوع کشتار در میان مسلمانان محکوم شدنی نیست.

 

امام جمعه ویس حق طلبی و احیاء حق مسلمانان به واسطه سازمان های به ظاهر مدعی حقوق بشر را مضحکانه خوانده و گفت: وابستگی این سازمان ها به استکبار مشهود و درخواست چنین مواردی از آنها نامعقول است.

 

این مقام مسؤول سکوت در برابر جنایت های گروه های تروریستی و حمایت مالی برای کشتار شیعیان را دیگر اقدامات استکبار و دست نشانده های آن برشمرد و خاطرنشان کرد: کشتار شیعیان به دست نیروهای ارتشی و امنیتی برخی کشورهای اسلامی مایه تأسف است./9456/303/ب1

ارسال نظرات