۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۳۱۰۱۱۰
آیت الله طبسی:

داعش مروج اسلام وهابیت است/ آل‌سعود ماهیتی صهیونیستی دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه داعش و وهابیت نه تنها به دنبال گسترش اسلام رحمانی نیستند بلکه تفسیر ابن تیمیه و محمدبن عبدالوهاب را از اسلام گسترش داده و او را مصلح جهانی می خوانند، گفت: تخریب بناهای اسلام و باقی گذاشتن بناهایی یهود مربوط به صدر اسلام در مکه و مدینه و سایر شهرهای اسلامی نشان دهنده ماهیت یهودی صهیونیستی آل سعود است.
آيت الله نجم الدين طبسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله نجم الدین مروجی طبسی ظهر امروز در برنامه بیراهه رادیو معارف با اشاره به اینکه ریشه‌های وهابیت به اندیشه‌های ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب بر می گردد، گفت: وهابیت محمد بن عبدالوهاب را مصلح جهانی مسلمانان دانسته و اندیشه‌های او را برای امت اسلامی روشن بخش عنوان می کنند.

 

وی افزود: تفسیر مورد قبول آن‌ها از اسلام تنها همان تفسیری است که محمد بن عبدالوهاب از اسلام ارائه داده و آن‌ها حتی امروزه در لوای داعش همین اندیشه‌های محمد بن عبدالوهاب را نشر و گسترش می‌دهند و از مسلمانان می‌خواهند تفسیر آن‌ها از اسلام را قبول کنند و گرنه جان و مال و ناموس آن‌ها را به بهانه کفر بر خود حلال می دانند.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وهابیت در قرن پنجم و ششم و پس از آن در زمان های حاضر هر گاه که فرصت پیدا کرده‌اند با تعرض به کشورهای اسلامی با هدف نابود کردن اسلام واقعی تمامی کتابخانه ها و بناهای تاریخی و اسلامی از جمله قبور بزرگان دینی را نابود کرده و با هتک حرمت به آن‌ها سعی کردند در تحریف اسلام قدم بردارند.

 

آیت الله طبسی با اشاره به اینکه وهابیت در ویران کردن بناهای تاریخ و قبور ائمه (ع)به شدت سخت‌گیر بوده‌اند و در شهر مکه و مدینه قبور امامان بزرگوار، همسران پیامبر(ص) و مادر حضرت امیر(ع) را تخریب کردند، گفت: آن‌ها در شهر جده که مدفن حضرت حوا و جده تمام بشریت است بزرگترین جنایت ها را مرتکب شده و مقبره حضرت حوا را نابود کرده و به ایشان بی‌حرمتی و توهین کردند.

 

وی افزود: آن‌ها با وجود اینکه نسبت به تخریب بناهای اسلامی به شدت سخت‌گیر هستند در حفاظت میراث یهود صدر اسلام بسیار کوشا بوده‌اند به گونه‌ای که امروزه در شهر مدینه کاخ عبدالله بن سلام از یهودیان مدینه را به خوبی محافظت کرده اند که این موضوع نشانه ماهیت بنی امیه ای و یهودی و صهیونسینتی بودن آن‌ها است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: این گروه هند جگر خوار را که از اصلی‌ترین دشمنان اسلام است را مادر امت نامیده و به تقلید از محمد بن عبدالوهاب سعی می‌کنند مروج اندیشه‌های او در این زمینه باشند.

 

حجت الاسلام طبسی یادآور شد: وهابیت بارها در صدر اسلام کربلا را مورد تعرض قرار داده و نه با هدف نشر اسلام بلکه با هدف‌های مادی و غارت بقاع آن‌ها را مورد تخریب و هتک حرمت قرار داده‌اند همانطور که امروزه مانند قرن پنجم و ششم مردم را به جرم تکفیر به قتل می رسانند در حالی که هدف اصلی آن‌ها از حمله به کشورهای اسلامی تسلط بر منابع نفتی این کشورها است./968/پ202/ف

ارسال نظرات