۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۳۱۰۲۱۶
مدیر آموزشی مرکز تخصصی نماز استان خراسان رضوی:

نیازمند حمایت مسؤولان از مرکز تخصصی نماز هستیم

خبرگزاری رسا ـ مدیر آموزشی مرکز تخصصی نماز استان خراسان رضوی گفت: آماده هر نوع همکاری با ارگان ها و نهادها جهت برگزاری دوره تخصصی نماز در سطح استان خراسان رضوی هستیم.
مرکز تخصصي نماز

مهدی سودمند مدیر آموزشی مرکز تخصصی نماز استان خراسان رضوی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز کشور دو بازوی اجرایی و آموزشی پژوهشی دارد؛ بازوی اجرایی، ستاد اقامه نماز در شهرستان هاست و بازوی آموزشی ـ پژوهشی فقط در قم و مشهد، که به تازگی تأسیس شده است، وجود دارد.

 

وی با بیان این که ستاد اقامه نماز خراسان رضوی به دلیل گستردگی اقدام به تأسیس این مرکز در مشهد مقدس کرده  است، تأکید کرد: در حال حاضر دوره تربیت مدرس معارف نماز در مشهد در حال برگزاری است. در کشور ما بحث نماز به صورت کلی بررسی می شود در صورتی که نماز باید به صورت تخصصی و بروزتر بررسی گردد.

 

مهدی سودمند افزود: از 130 نفر از طلابی که درس خارج و سطح سه را گذرانده اند، ثبت نام به عمل آمده و مصاحبه صورت گرفت که برای شرکت در این دوره 40 نفر از بین آنها انتخاب شده، در حال حاضر 2 ماه از تشکیل این دوره می گذرد.

 

وی با بیان این که اساتید مرکز تخصصی نماز ستاد اقامه نماز کشور از قم برای تدریس انتخاب شده اند، افزود: موضوعات تخصصی نماز برای آموزش در نظر گرفته شده است از قبیل آداب نماز، اسرار نماز، شیوه های دعوت به نماز، نماز در ادیان، نماز در فرق و احکام نماز می باشد که اساتید متخصص آنها به تدریس پرداختند. بحث اسرار نماز توسط حجت الاسلام باقی، آیات نماز توسط حجت الاسلام وحیدی، شیوه های دعوت به نماز توسط حجت الاسلام کاظمی، آشنایی با نرم افزارهای پژوهشی توسط آقای شریفی از مؤسسه نور و استاد محقق در حوزه پژوهشی در این دوره تدریس کردند.

 

مدیر آموزشی مرکز تخصصی نماز استان خراسان رضوی با بیان این که این مرکز آمادگی برگزاری دوره های آموزشی را در ارگان های مختلف دارا است خاطرنشان کرد: بازاریان، ادارات و نهادهای مختلف در حوزه تخصصی نماز هرگونه همکاری، آموزش و پژوهش را از این مرکز خواستار باشند از آنان حمایت می کنیم. اساتید این مرکز به صورت تخصصی پاسخگو خواهند بود.

 

وی به مشکلات اکثر خانواده ها در پاسخگویی به مسائل فرزندان شان اشاره و اظهار کرد: مشکل خانواده ها این است که چگونه فرزندانشان را به نماز دعوت کنند. در گذشته با بیان «نماز ستون دین است» و «اگر نماز قبول نشود کلیه اعمال مورد قبول نیست» در جوانان شوق نماز ایجاد می شد ولی اکنون باید کاملا مطالب را برای جوانان باز کرد تا به سمت نماز پیش بروند. برگزاری دوره تخصصی نماز، شروعی برای پاسخ به سؤالات خانواده ها در مقابل فرزندانشان است. مشاوره حوزه تخصصی نماز به صورت تلفنی برای خانواده ها نیز صورت می گیرد.

 

سودمند گفت: با مراجعه به سایت سفیر صبح ستاد اقامه نماز خراسان رضوی می توان به بحث های تخصصی نماز دسترسی پیدا کرد.

 

وی به برنامه های آتی مرکز تخصصی نماز اشاره و تصریح کرد: طرح مقدماتی جهت تربیت مدرس در حال برگزاری است. طرح ها شامل طرح مفتاح، طرح معراج و طرح سراج است که با اتمام دوره آخر تربیت مدرس به اتمام می رسد.

 

مدیر آموزشی مرکز تخصصی نماز استان خراسان رضوی به بودجه مرکز تخصصی نماز اشاره و تشریح کرد: بودجه و هزینه ای برای این مرکز در نظر گرفته نشده است و با حمایت ستاد اقامه نماز خراسان رضوی و حجت الاسلام سبحانی نیا، مسؤول مرکز تخصصی نماز خراسان رضوی در حال برگزاری دوره ها هستیم.

 

وی در ادامه اضافه کرد: نیازمند به حمایت مسؤولان از مرکز تخصصی نماز هستیم تا بتوان این امر مهم و واجب را گسترش داد.

 

سودمند در پایان تبیین کرد: از کلیه افرادی که در حوزه تخصصی نماز مقاله، پایان نامه، فیلم، رمان و انیمیشن داشته باشند آمادگی حمایت مادی و معنوی را خواهیم داشت. کتابخانه تخصصی نماز، اینترنت و بخش پژوهش در این مرکز موجود است و علاقمندان به این حوزه می توانند از آن ها بهره ببرند.

 

لازم به ذکر است: برای مربیان خواهر طرح صالحین تیپ امام صادق (ع) دوره آموزشی طرح مفتاح برگزار شده است./861/302/ب3

ارسال نظرات