۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۳۱۰۲۴۵
راه‌های نفوذناپذیری وسوسه؛

چگونه شیطان را ناامید کنیم

خبرگزاری رسا ـ مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا با بیان اینکه سعی و کوشش زیاد از ویژگی‌های مؤمن قرآنی است بر حراست از نفس تأکید کرد و گفت: اگر انسان از نظر وجودی آماده پذیرش وسوسه ها نباشد وسوسه ها در او کارساز نخواهد بود.
حجت الاسلام قاسميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان در برنامه یاد خدا از شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه تلاش و پشتکار زیاد از ویژگی‌های مؤمن قرآنی است، گفت: مؤمن قرآنی حتی اگر با مقصد فاصله زیادی داشته باشد دست از تلاش بر نداشته و تمام همت خود را به کار می‌گیرد تا به هدفش برسد.

 

وی افزود: عده‌ای معتقد هستند که چون وسوسه و لغزش های شیطانی وجود دارد تلاش و کوشش انسان بی‌فایده است که باید به این گروه گفت این مایه وجودی انسان است که موجب می‌شود که لغزش ها در انسان اثر کند یا اینکه در انسان اثر گذار نباشد.

 

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) ادامه داد: مثال اثر گذاری لغزش ها در وجود انسان مانند سم است یعنی اگر بدن انسان آمادگی پذیرش سم را نداشته باشد و معده انسان سم را برگرداند سم در وجود انسان اثر گذار نیست، لغزش ها و وسوسه های شیطانی هم همین گونه است و اگر انسان از نظر وجودی آماده پذیرش وسوسه ها نباشد وسوسه ها در او کارساز نخواهد بود.

 

حجت الاسلام قاسمیان اظهار کرد: انسان مؤمن به مرحله‌ای می‌رسد که نه تنها وسوسه در او کارساز نیست بلکه شیطان دیگر نمی‌تواند او را وسوسه کند و قدرت وسوسه خود را از دست می دهد.

 

وی با بیان اینکه ائمه(ع) و انبیاء به این مرحله رسیده بودند و وسوسه های شیطانی در آن‌ها اثر گذار نبود، تصریح کرد: اما توجه به این نکته لازم و ضروری است که شیطان هیچ گاه از شیطنت و وسوسه دست بر نمی‌دارد ولی از انسان‌های با ایمان ناامید می‌شود و ناامیدی شیطان از یک انسان به معنای رسیدن انسان به ایمان کامل است.

 

مدیر حوزه علمیه مشکات افزود: برای اینکه شیطان را از خود ناامید کنیم باید تلاش کنیم تا میزان گناه را در خود کم کنیم و به این نکته توجه داشته باشیم که هر چه میزان گناه در ما کمتر شود به همان میزان اثر وسوسه های شیطانی هم در ما کم می شود.

 

وی یادآور شد: مؤمن قرآنی با یک وسوسه از میدان خارج نمی‌شود و تا جایی که می‌تواند حتی اگر به حد مطلوب نرسید باز هم تلاش می‌کند تا رضایت حق تعالی را کسب کند./968/پ202/س

ارسال نظرات